Gå til innhold

Er kjørefysikken i GTA V dårligere enn i tidligere spill?


Anbefalte innlegg

Noen andre som syns kjøringa i spillet er blitt dårlgere kontra tidligere?

Det at man kan kjøre opp 60 graders helninger på våt grass beviser jo bare hvor latterlig dårlig årets fysikk er angående kjøringen.

 

Isåfall signer denne:

http://www.change.org/en-GB/petitions/rockstar-add-an-option-to-gta-5-to-change-the-driving-mechanics-back-to-gta-4-style-2#share

Endret av oophus_3do
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første jeg reagerte på var styringen på bilkjøring. Er altfor løst virker det som. Samt at spillet flimrer og hakker.når.bevegelsene blir for store og høye.

 

styringen kommer seg etter hvert som Franklin, Michael eller Trevor blir bedre i å kjøre, i takt med at du blir mer vant til den!

 

Kjørefysikken er mye mer ekte og mye bedre enn i GTA IV. I Gta IV var det som å kjøre rundt i et olympisk svømmebasseng, fyllt med sirup

Lenke til kommentar

 

hva faen... Synes kjøringen er bra jeg... digg at man kan kjøre opp 60 grader vått gress! Gir spillet den dosen frihet og humor, som jeg savnet i GTA IV

Du har da den samme friheten ved å bruke andre kjøretøy for å komme deg opp slike hellinger? Det var jo hele poenget med diverse kjøretøy før. Nå er jo off-road biler bortkastet blant annet ettersom det ikke er noe reell behov for dem.

 

Hvis man liker den slags humor der alt skal være urealistisk så har vi da allerede et spill som passer fint. Saits Row.

 

Kjørefysikken er mye mer ekte og mye bedre enn i GTA IV. I Gta IV var det som å kjøre rundt i et olympisk svømmebasseng, fyllt med sirup

 

Det utsagnet der er latterlig.

 

I GTA IV så merket man mye større forskjell mellom bilene der de spreke faktisk klarte å spinne også i andre og tredje gir når man gav full gass. I GTA V så er man omtrent heldig om man spinner litt når man står stille. Selv i biler som skal etterligne koenigsegg.

 

Som sakt så er det også latterlig at man kan kjøre opp fjell med golfbiler. Mer ekte og bedre kjørefysikk? Latterlig!

Endret av oophus_3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det utsagnet der er latterlig.

 

I GTA IV så merket man mye større forskjell mellom bilene der de spreke faktisk klarte å spinne også i andre og tredje gir når man gav full gass. I GTA V så er man omtrent heldig om man spinner litt når man står stille. Selv i biler som skal etterligne koenigsegg.

 

Som sakt så er det også latterlig at man kan kjøre opp fjell med golfbiler. Mer ekte og bedre kjørefysikk? Latterlig!

 

Spill GTA IV da om det er så sykt mye bedre! Er det noe problem? *klage klage klage!

 

Jeg forventer ikke noe need for speed kjøring i et GTA..... Hadde GTA 5 hatt samme sirupkjøringen som i GTA IV hadde jeg blitt sykt skuffa. Den var elendig.

 

Som sagt, GTA IV var som å kjøre i et svømmebaseng fyllt med sirup. - Tragisk

 

add: man vet det er noe J****** feil med kjøringen når man kan sladde i svinger med en varebil i ca 60 km/t.... Det kunne man lett gjøre på GTA IV.

 

GTA V er bedre på områdene som omhandler kjøring på veier, og kjekkere på de områdene som lar deg kjøre opp et fjell med en golf-bil om man ønsker!

 

er nøyaktig det som gjør at jeg alltid har beundret GTA, den usansynlige friheten.!

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Er dette noe du bare lirer ut av deg tilfeldig, eller har du faktisk prøvd å kjøre offroad i spillet? Jeg opplever at det er svært krevende å kjøre offroad med kjøretøy som ikke er beregnet for det, med mindre du bare kjører rett frem. Akselerasjon og bremseevne blir betraktelig redusert, det er fryktelig lett å spinne ut, og du setter deg fort fast i terrenget både på grunn av steiner og andre ting som understellet kan dulte borti, og på grunn av løst underlag. Ordentlige offroad-kjøretøy fungerer langt bedre og gir en betraktelig fordel.

Tilfeldig? Har jeg ikke gitt et par eksempler som underbygger synspunktet mitt?

 

Jeg har klart å komme meg på toppen av spillets høyeste fjell uten å bruke noen veier med en golfbil. Det burde vell si litt om spillets fysikk. Samt det at man kan kjøre opp bakker som passer bedre i unnarennet på en hoppbakke med sportsbiler hjelper heller ikke på. Så nei, dette er ikke noe jeg "bare lirer ut tilfeldig" da det tydeligvis er flere som har samme synspunkt.

 

Kjøringen er blitt kjedelig kontra tidligere. Før ble man jo straffet hvis man hadde full fart og kræsjet, nå ser man såvidt at lakken får en ripe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spill GTA IV da om det er så sykt mye bedre! Er det noe problem? *klage klage klage!

 

Jeg forventer ikke noe need for speed kjøring i et GTA..... Hadde GTA 5 hatt samme sirupkjøringen som i GTA IV hadde jeg blitt sykt skuffa. Den var elendig.

 

Som sagt, GTA IV var som å kjøre i et svømmebaseng fyllt med sirup. - Tragisk

Kjøringen var bedre i GTA IV, det betyr jo ikke at alt annet var bedre også. GTA V er jo titals ganger mer tilfredstillende på andre måter. Hadde kjøringen vært forbedret kontra forverret slik det er blitt så hadde spillet hatt full score på alle punkter.

 

Men slik er det jo altså blitt. Spill blir strømlinjeformet slik at bestemor og lillegutt på 8 år skal kunne klare å spille spillet uten noen form for utfordringer. Kjøringa er jo et fint eksempel på dette.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Jeg koser meg ivaffal med kjørefysikken i GTA V! Jeg merker at de ikke har lagt noe vekt på drifting, men racing fungerer bra og er ille morro! Hvis folk ikke klarer å spinne med hjula i svingene i GTA V, så gjør du noe feil. Hvis du slipper gassen og tar håndbrekket så forsvinner bilen fort uti grøfta, men hvis du kjører i god fart, bremser ned og slenger deg inn i svingene, så kan man få ganske kule drifts med flere av bilene.

Testa en "Toyota AE86" i GTA V for noen dager siden(før jeg kjøpte LS Customs) og den drifta som bare det. Lurer på hvordan den kan bli enda bedre til å drifte med tuning...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjøringen var bedre i GTA IV, det betyr jo ikke at alt annet var bedre også. GTA V er jo titals ganger mer tilfredstillende på andre måter. Hadde kjøringen vært forbedret kontra forverret slik det er blitt så hadde spillet hatt full score på alle punkter.

 

Men slik er det jo altså blitt. Spill blir strømlinjeformet slik at bestemor og lillegutt på 8 år skal kunne klare å spille spillet uten noen form for utfordringer. Kjøringa er jo et fint eksempel på dette.

 

Har du egentlig kjørt bil på ekte før? Jeg begynner nesten å lure.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har du egentlig kjørt bil på ekte før? Jeg begynner nesten å lure.....

Du kødder? Hvis du mener GTA V er et bedre representativ for å kjøre bil på ekte kontra GTA IV så må du nok svare på det spørsmålet selv.

 

I hvilket univers lever du i hvis du har opplevd å kunne kjøre en bil i 50-60 graders hellning? Det er en utfordring for selv beltevogner om du har kjørt det i militæret som aldri hadde klart det en golfbil klarer i det spillet du mener er så realistisk.

 

Det at biler som skal etterligne koenigsegg og porsche ikke klarer å slippe med fult gasspådrag i andre og tredje gir er også et dårlig argument for din side. Det klarte dem i GTA IV.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Du kødder? Hvis du mener GTA V er et bedre representativ for å kjøre bil på ekte kontra GTA IV så må du nok svare på det spørsmålet selv.

 

I hvilket univers lever du i hvis du har opplevd å kunne kjøre en bil i 50-60 graders hellning? Det er en utfordring for selv beltevogner om du har kjørt det i militæret som aldri hadde klart det en golfbil klarer i det spillet du mener er så realistisk.

 

Det at biler som skal etterligne koenigsegg og porsche ikke klarer å slippe med fult gasspådrag i andre og tredje gir er også et dårlig argument for din side. Det klarte dem i GTA IV.

 

Jeg snakker ikke om å kjøre en bil i 50-60 graders helling mann (jeg fatter ikke at du orker å henge deg opp i det en gang)! GTA er GTA... Herre jesus! Det er jo slik GTA alltid har vært! Om du skal ha noe mer realistisk kan du jo ta med deg bilen din ut å kjøre i 50/60 graders helling!

(Jeg har forresten ikke funnet en plass på Mount Chilaed hvor man kan kjøre opp med en Golfbil - andre plasser enn veien ennå hvertfal, så jeg lurer på hvor du har den fra? Enkelte plasser på Chilaed er det vanskelig nok å komme seg opp med ATV...)

 

Bilene sitter bedre på veien, små bevegelser på spaken i høy hastighet fører til at du lett mister kontrollen (som med små bevegelser på rattet i virkeligheten). Og det viktigste er at man ikke har den samme sirupaktige kjøringen som i IV, der man lett kunne sladde rundt en sving i 60 km/t med en varebil!

 

Jeg er ikke så forbanna opphengt i kjøringen at jeg bryr meg om man klarer å burne med fullt gasspådrag eller ikke, det gir jeg egentlig faen i. Det som er viktig for meg er at kjøringen i V føles mye mer levende, og at jeg kan gjøre syke ting (som å kjøre en golfbil opp på et fjell?...) Jeg synes hvertfal kjøringen i GTA V er langt bedre enn i IV, og det har nok noe med at det ikke føles ut som man kjører i sirup lenger.

 

GTA er ikke Need For Speed, det blir feil å sammenligne GTA med et realistisk bilspill. For ingen av GTA spillene har noen sinne vært realistiske på noen måter, hverken GTA IV eller GTA V.......

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg snakker ikke om å kjøre en bil i 50-60 graders helling mann (jeg fatter ikke at du orker å henge deg opp i det en gang)! GTA er GTA... Herre jesus! Det er jo slik GTA alltid har vært! Om du skal ha noe mer realistisk kan du jo ta med deg bilen din ut å kjøre i 50/60 graders helling!

(Jeg har forresten ikke funnet en plass på Mount Chilaed hvor man kan kjøre opp med en Golfbil - andre plasser enn veien ennå hvertfal, så jeg lurer på hvor du har den fra? Enkelte plasser på Chilaed er det vanskelig nok å komme seg opp med ATV...)

 

Jeg bruker det som et perfekt eksempel på hvor ødelagt fysikken er blitt kontra hva den var tidligere. Før kunne man nemlig ikke kjøre en bil i 50-60 graders hellning. Du sier jo at GTV V's fysikk er mer REALISTISK kontra før, og dette er altså en av mange eksemplarer der ditt utsagn blir slått ned i grus. Det er IKKE realistisk og det ser du da selv.

 

Jeg kan komme med flere eksempler også:

  • Mindre skade nå kontra før. Nå kan man kræsje i full fart der man kun får en ripe i lakken. Bilen fungerer mer eller mindre slik den gjorde når den var ny. Mens før ble bilen omtrent totalvrak om man hadde maksfart og kræsjet. Dette skapte et risiko moment som i hvertfall for min del gjorde at man måtte tenke seg litt om før man gav bånn gass og lot "pedalen" være i bunn i lengre tid. Nå i GTA V kan jeg fint kjøre med 100% gasspådrag gjennom hele brettet uten at det gjør noe. Det er blitt fordummet, noe jeg slettes ikke liker.
  • Forskjellene mellom bilene er blitt mindre nå i GTA V. Før klarte ikke en dårlig bil å spinne seg løs i en sving mens en god sprek bil kunne klare det. I GTA IV kunne man se biler som spant ut første, andre og tredje gir slik muskelbiler faktisk kan og det gjorde kjøringa vanskeligere ettersom man måtte være litt mer våken på hvor mye gass man gav. Nå i GTA V så har jeg kun 100% gasspådrag når jeg kjører ettersom noe annet er tullete. Det er ikke noe vits å gi 20, 50 eller 80% gass slik det var før da bilen faktisk virket til å ha 500+ hester og ikke <150 slik det virker ut til at bilene i GTA V har nå.

 

Bilene sitter bedre på veien, små bevegelser på spaken i høy hastighet fører til at du lett mister kontrollen (som med små bevegelser på rattet i virkeligheten). Og det viktigste er at man ikke har den samme sirupaktige kjøringen som i IV, der man lett kunne sladde rundt en sving i 60 km/t med en varebil!

 

Bilene sitter ALT for godt på veien. Bremselengden i GTA V er jo en vits. I hvilket univers klarer man å stoppe på under sekundet når man ligger i godt over 100 km/t?

 

Hvis du klarer å miste kontrollen i GTA V så gjør du noe galt. Og det er jo det som er mitt poeng. Kjøringen i GTA V er blitt så enkelt at det er blitt kjedelig kontra slik det var før der man faktisk ikke følte seg helt trygg når man begynte å nærme seg toppfart.

Kom det en bil uforsett tidligere mens man hadde toppfart så slet man, og det var jo det som var spennende også. Nå kan jeg fint bare flikke stikka til en av sidene selv i toppfart og svinge unda alt som kommer mot meg - det er blitt for enkelt rett og slett. Som jeg skrev tidligere, det er blitt strømlinjeformet slik at både du, bestemor og guttungen skal kunne klare å spille feilfritt. Hold gassen i bunn og styr litt med stikkene.

 

Jeg er ikke så forbanna opphengt i kjøringen at jeg bryr meg om man klarer å burne med fullt gasspådrag eller ikke, det gir jeg egentlig faen i. Det som er viktig for meg er at kjøringen i V føles mye mer levende, og at jeg kan gjøre syke ting (som å kjøre en golfbil opp på et fjell?...) Jeg synes hvertfal kjøringen i GTA V er langt bedre enn i IV, og det har nok noe med at det ikke føles ut som man kjører i sirup lenger.

GTA er ikke Need For Speed, det blir feil å sammenligne GTA med et realistisk bilspill. For ingen av GTA spillene har noen sinne vært realistiske på noen måter, hverken GTA IV eller GTA V.......

 

For din del så er mer kontroll mer "syke ting"? Det er jo nettopp det jeg savner fra GTA IV. At mer "syke" ting kunne skje, at man kræsjet helt ukontrollerbart ettersom man ikke hadde 100% kontroll når man kjører alt det bilen klarer mens man hører bilens sperre i 6 gir. At det å kjøre på kanten faktisk er å kjøre på kanten slik at uforutsette ting kan forekomme. Det er jo omtrent borte nå idag på GTA V. Det er for enkelt å svinge unda en bil som kommer fra siden f.eks.

 

Det at du klarer å gi Need for Speed en tittel som omhandler et "realistisk bilspill" beviser jo bare hvor du ligger i terrenget. Jeg har aldri sakt at GTA IV har vært den "holy grail" av realistisk bilspill, det jeg sier er at de ikke forbedret kjøringen fra GTA IV og gjorde den bedre, de fjernet bare hastigheten på bilene, de fjernet hestekrefter slik at man ikke kan spinne, også gav de oss mulighetene til å svinge 90 graders svinger i maksfart samt gjorde at bremsene virker til å være laget slik at man omtrent kaster dreggen og stopper på stedet. De gjorde kjøringen rett og slett barnevennlig.

 

For noen så er sikkert det positivt, men for mange som elsket GTA for det det engang var, kjøringen, så er det ganske negativt at de har fordummet spillet med den delen av spillet. For du husker vell GTA 1 og 2? Det handlet 95% om kjøring, og hvis du ser litt på navnet GTA (Grand Theft Auto) så ligger det jo litt i navnet at spillet inneholder mye kjøring, og dermed syns jeg den delen burde være så bra som over hodet mulig, og ergo denne linken som jeg linket tidligere.

 

http://www.change.org/en-GB/petitions/rockstar-add-an-option-to-gta-5-to-change-the-driving-mechanics-back-to-gta-4-style-2#share

Endret av oophus_3do
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hvor langt har du kommet? Hvor mye ferdigheter har du fått på kjøringen hos de enkelte karakterene?

Jeg er på 55% av spillet, så jeg har 100/100 på kjøringen hos alle.

 

Ferdighetene gjør vell uansett ikke at den delen av bilfysikken endres? Bremselengdene er jo for korte allerede, samt festet er for bra, så med mer ferdigheter så ville isåfall den delen av fysikken ha blitt enda verre og dårligere.

Lenke til kommentar

Jeg er på 55% av spillet, så jeg har 100/100 på kjøringen hos alle.

 

Ferdighetene gjør vell uansett ikke at den delen av bilfysikken endres? Bremselengdene er jo for korte allerede, samt festet er for bra, så med mer ferdigheter så ville isåfall den delen av fysikken ha blitt enda verre og dårligere.

 

Ok! Jeg har egentlig ikke stor erfaring med hvordan det har vært tidligere i serien, ettersom jeg aldri har vært særlig gira på GTA etter det ankom PS2. Husker bare jeg testet en liten stund i GTA 4, da var det ihvertfall helt jalla å kjøre. Men selve spillet virket jo pisskjedelig også da, så la det kjappt i fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...