Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Er bare slik det er, slik folk sier det. Sist jeg sjekket så har ikke denne cobra kortet vært med i noen av meta decks bla.

Er som å si United, alle vet at det hører til... Ja, Manchester United og ikke West Ham United, det sammed med "Emperor", sier man det så mener man Emperor thaurissan.

 

Så var er feil med det? Muligens ingenting men det viser bare at spilleren er tydeligvis ikke helt oppdatert hvordan ting sies i spillet, noe som da også sier meg at spilleren er ikke helt 100% oppdatert.

 

Skal ikke skryte over meg selv noe spesielt, men hele poenget mitt her er bare at freeze mage er ikke så vanskelig som enkelte prøver å påstå. Ikke ta meg feil, elsker freeze mage jeg å men det finnes deck som krever faktisk litt mer av spilleren.

Endret av nagina
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nagina: Hvor gammel er du egentlig? Du fremstår som utrolig umoden. "Thaurissan" er da virkelig ikke noe uvanlig navn på kortet som...uhm heter Emperor Thaurissan. Hva du og kompisene dine sier bryr jeg meg lite om, og det er mulig jeg følger dårlig med når jeg ser hs turneringer, men jeg innbiller meg i hvert fall at de fleste castere kaller kortet for "Thaurissan", i likhet med feks "Antonidas". Men du kaller vel kanskje kortet for "Archmage"? Eller "Al'Akir" for "The Windlord"? Eller kanskje "Jaraxxus" for "Lord"? "Mukla" for "King"?

 

Forresten litt komisk at det eneste du tydeligvis fikk ut av det lange innlegget jeg skrev om freeze mage var hva jeg kalte Emperor Thaurissan kortet for. Sier kanskje alt om hva du har å bidra med i den diskusjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva skal jeg liksom legge til?, fortelle step by step hvordan man skal spille det? da jeg vet svaret ditt vil uansett være "du har nok ikke spilt freeze mage noe særlig", det ville uansett kommet uansett hva jeg ville ha skrevet, get it?  :glare:

 

Angående forkortelser og hvordan man sier enkelte kort har jeg ikke diktet opp, de er kun tatt fra andre streamers og tournaments, og som du selv nevner så følger du ikke med på tournaments bla, så how could you know.

 

Jeg er 12 år, fornøyd? hva er det med saken å gjøre vet jeg ikke men tydeligvis viktig for deg å vite. :shrug:

Lenke til kommentar

Jeg er 12 år, fornøyd? hva er det med saken å gjøre vet jeg ikke men tydeligvis viktig for deg å vite.  :shrug:

Det var nok et retorisk spørsmål fra Golamesh. (Hintet ligger i setningen etter.)

 

Uansett, å følge med på tournaments er ikke et krav for å ha peiling på HS. Man kan lære mye, men noen lærer mer på egenhånd. 

Jeg er dessuten enig med Golamesh. Alle stokker består av 30 kort, så man kan alltid hevde at en spillestil er enkel eller kjip. Det erså mange varianter over Freeze-Mage at man ikke kan hevde den er kjedelig, både å møte og å spille. Selv foretrekker jeg mer aggresive variater av mage, men taper oftere med det ...

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke den er kjedelig eller kjip å spille, synes bare den er lett, men det var kanskje dumt av meg å skrive det på forums.  :roll:

 

men nå er jo freeze mage nokså gammelt deck som har eksistert i lang tid, litt modifisering i hver season. Siste oppdatering er vel at emperor kom inn i decken som gjorde den mye mer effektiv, men skal ikke uttale meg mer om det, blir bare flamed her.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

nagina: Hvor gammel er du egentlig? Du fremstår som utrolig umoden. "Thaurissan" er da virkelig ikke noe uvanlig navn på kortet som...uhm heter Emperor Thaurissan. Hva du og kompisene dine sier bryr jeg meg lite om, og det er mulig jeg følger dårlig med når jeg ser hs turneringer, men jeg innbiller meg i hvert fall at de fleste castere kaller kortet for "Thaurissan", i likhet med feks "Antonidas". Men du kaller vel kanskje kortet for "Archmage"? Eller "Al'Akir" for "The Windlord"? Eller kanskje "Jaraxxus" for "Lord"? "Mukla" for "King"?

Selv kaller jeg Alex for "Life-Binder" for å vise at jeg er i top 5%. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Da har man spinket og spart, mest spinket, opp 1600 dust igjen og vil bruke alt på en leg (jeg kaller legendary for leg. Syns det høres kult ut, men hva vet vel jeg).

Hva er å anbefale? Helst en nøytral som passer i flere decks.

Jeg har doktoren fra før (jeg kaller dr. Boom for doktoren, av og til gnomen med bombene, for å vise at jeg har humoristisk sans. Samt at jeg er top 50% av alle registrerte hearthstonespillere i bygda).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Støtter ATWindsor her. Sylvanas passer i de fleste decks. Andre alternativer kan være Ragnaros og Ysera, sistnevnte spesielt om du liker å spille control og feks en dragedeck. Men det kommer litt an på hva slags spillestil du har og hva du foretrekker å spille. Spiller du for det meste aggro så er det liten vits å lage Ragnaros og Ysera feks.

Lenke til kommentar

Det spelet har av og til en ekstremt dårlig humor.

 

Ny sesong. Tester en demonlockdeck for moro, som er litt svak for superaggro. Ka møter eg? jo superaggro.

Greit, tar grep, skifter til hardcounteraggro med druid. Ka møter eg? Jo, kun control.

Skifter igjen til en slags midrange hunterdeck, og møter igjen kun superaggro. 

 

....... :shrug:

Lenke til kommentar

Tenkte på sylvanas selv, men er den ikke litt kjedelig? alternativene jeg har tenkt på er ragnaros eller sneeds old shredder.
Ysera har jeg.

 

Jeg mangler dog en hel del epics. Bl.a piloted sky golem, så og si alle giants, big game hunter og doomsayer. Vil det være mer lønnsomt å lage noen av de? Får jo 4 epics..

Endret av Mr. ve
Lenke til kommentar

Sneeds er jo både bra og moro :)

Desverre er den veldig sårbar for sheep/hex osv og gjør ingen ting runden den legges på bordet. For 8 mana finnes det mye annet som er bedre :) Sylvanas er selvsagt også sårbar mot det samme, men koster da bare 6 mana og lager ofte vel så mye kaos for motstander som Sneeds hvis den ikke blir fjernet på en trygg måte :)

Lenke til kommentar

Jeg mangler dog en hel del epics. Bl.a piloted sky golem, så og si alle giants, big game hunter og doomsayer. Vil det være mer lønnsomt å lage noen av de? Får jo 4 epics..

 

Igjen så kommer det veldig an på hva du tenker å spille fremover, da det er ikke så mange decks hvor giants eller doomsayer er veldig aktuelle. Big game hunter er bra i disse dager hvor omtrent alle kjører Dr. Boom, men jeg ville fortsatt ha laget Sylvanas. Ikke det mest spennende eller fancy kortet, men du kommer nok til å bruke det oftere enn de nevnte epics. Med mindre du planlegger å spille mye freeze mage eller handlock feks.

Lenke til kommentar

Har vel strengt tatt behov for begge, ja.

 

Spiller mest for dailies, så spiller en del forskjellig. Men om jeg bare skal spille for å spille blir det ofte Oil Rogue eller en avart av Kripps hipster priest.

Frister dog å lage et handlock-deck, da jeg alltid taper mot de, men ser jo at om jeg hadde hatt BGH og/eller Sylvanas hadde vinnersjansene vært større mot disse :p

Lenke til kommentar

Jeg tror Hearthstone må være det spillet hvor jeg sliter mest med å ta tapet med stil. En dag skal jeg lære meg å bli en god taper i dette spillet, men tror det kan gå lang tid før det skjer.

Ja. ALT+F4 er alt for ofte brukt i dette spillet for min del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...