Gå til innhold

Hearthstone-diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For lite card-draw, board clear muligheter etc.

 

Grunnen warrior er såpass crap, hunter for den saks skyld er mye pga "hero power", de hjelper ingenting når det kommer til board control, dermed kreves det ekstra gode kort og bra RNG for å få riktig kort til riktig tid.

Endret av nagina
Lenke til kommentar

For lite card-draw, board clear muligheter etc.

 

Grunnen warrior er såpass crap, hunter for den saks skyld er mye pga "hero power", de hjelper ingenting når det kommer til board control, dermed kreves det ekstra gode kort og bra RNG for å få riktig kort til riktig tid.

Dessuten har de ingen gode tableflips. 

 

-Priest har auchenai + circle eller holy nova

-Paladin har concecrate og equality, enten alene eller sammen

-Mage har flamestrike og blizzard

-Rogue har blade flurry, selv om denne er epic?

-Shaman med lightning storm, rare?

-Druid har Swipe og starfall, 

-Warlock har hellfire og shadowflame, siste er rare

 

Warrior og hunter er de eneste som ikke har noen AoE rett fra hånda, og kombinert med en hero power som ikke hjelper på board control er det tilnærmet håpløst å ta den tilbake hvis du mister den, f.eks mot andre som har boardclear.

Lenke til kommentar

Selv om det ikke er rett fra hånda er det verdt å nevne at hunter har explosive trap (og eventuelt unleash the hounds). Warrior har whirlwind. Så har de jo også cleave (warrior) og multi-shot (hunter). Litt combotrekk på whirlwind (execute) og unleash the hounds så er de kortene minst like gode som flamestrike.

 

Ikke så mye å klage på imo.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

 

For lite card-draw, board clear muligheter etc.

 

Grunnen warrior er såpass crap, hunter for den saks skyld er mye pga "hero power", de hjelper ingenting når det kommer til board control, dermed kreves det ekstra gode kort og bra RNG for å få riktig kort til riktig tid.

Dessuten har de ingen gode tableflips. 

 

-Priest har auchenai + circle eller holy nova

-Paladin har concecrate og equality, enten alene eller sammen

-Mage har flamestrike og blizzard

-Rogue har blade flurry, selv om denne er epic?

-Shaman med lightning storm, rare?

-Druid har Swipe og starfall, 

-Warlock har hellfire og shadowflame, siste er rare

 

Warrior og hunter er de eneste som ikke har noen AoE rett fra hånda, og kombinert med en hero power som ikke hjelper på board control er det tilnærmet håpløst å ta den tilbake hvis du mister den, f.eks mot andre som har boardclear.

 

 

Hunter er ikke en typisk "board-control"-klasse, og våpen hjelper enormt mye på boardcontrol.

 

Ellers spiller jeg endel priest, auch+circle er ikke noe du kan regne med i arena, da er du heldig, det er en epic og en combo.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nå er jo litt av poenget at flamestrike er ett kort, mens du her snakker om komboer. Da må du som kjent ha flere kort på hånden, noe som er langt fra sikkert at du har. Vi snakker også om arena her, så det er enda mindre sjanse for at du har disse komboene i decken.

 

Vi snakker om aoe som kan snu kampen, som ikke bare rensker brettet men også tar ut flere av motstanderens kort på en gang. Det er gull verdt i arena, og der kan ikke kort som whirlwind eller explosive trap matche flamestrike og andre bedre aoe kort.

Lenke til kommentar

 

Prøver du virkelig å sidestille whirlwind med flamestrike? :rofl:

 

...Nei, prøver å si at Warrior har aoe spells som kan brukes til vanvittig mye mer enn hva flamestrike kan brukes til. Grim Patron, burushi, execute, acolyte.. osv.

 

Det stemmer, og det er noe som gjør Warrior vanvittig bra i constructed, men elendig i arena. Kortet er elendig i seg selv, og du er avhengig av andre kort for å få nok "verdi" ut av det, og det er langt fra en selvfølge at du får mer enn 1-3 kort som har noe synergi med whirlwind. Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar

 

Prøver du virkelig å sidestille whirlwind med flamestrike? :rofl:

 

...Nei, prøver å si at Warrior har aoe spells som kan brukes til vanvittig mye mer enn hva flamestrike kan brukes til. Grim Patron, burushi, execute, acolyte.. osv. 

 

Koffor driver du å ramser opp kort som ikkje er spesifikt for warrior? Grim patron, og acolyte er jo neutrals. Kva er burushi?

 

Flamestrike slår vel stort sett det meste av boardclears. Warrs og shaman er veldig avhengig av våpen for å få boardcontrol og cardadvantage. Er du out of luck, så blir det en tung dag på jobben når flamestrike/holy nova/conc kjem og tableflipper deg.

Ikkje uten grunn en kan kalle det fiery win axe. =)

Lenke til kommentar

Nå er jo litt av poenget at flamestrike er ett kort, mens du her snakker om komboer. Da må du som kjent ha flere kort på hånden, noe som er langt fra sikkert at du har. Vi snakker også om arena her, så det er enda mindre sjanse for at du har disse komboene i decken.

 

Vi snakker om aoe som kan snu kampen, som ikke bare rensker brettet men også tar ut flere av motstanderens kort på en gang. Det er gull verdt i arena, og der kan ikke kort som whirlwind eller explosive trap matche flamestrike og andre bedre aoe kort.

 

Ja, flamestrike er veldig bra, tapte mot en halvudugelig mage i arena her med 4 flamestrike, 3 fireball og 2 frostball, det er faen så frustrerende :). Synes på et vis hellfire er den som svir mest dog. 3 damage er mye mer enn 2 damage i praksis, og man spiller mindre rundt det enn feks flamestrike. Flamestrike er jo ikke bare noe som er gunstig når man ligger bak heller, er man under press må man kanskje spille som om motstanderen ikke har flamestrike, om ikke taper man, og da er det game over om flamestriken kommer.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Nå er jo litt av poenget at flamestrike er ett kort, mens du her snakker om komboer. Da må du som kjent ha flere kort på hånden, noe som er langt fra sikkert at du har. Vi snakker også om arena her, så det er enda mindre sjanse for at du har disse komboene i decken.

 

Vi snakker om aoe som kan snu kampen, som ikke bare rensker brettet men også tar ut flere av motstanderens kort på en gang. Det er gull verdt i arena, og der kan ikke kort som whirlwind eller explosive trap matche flamestrike og andre bedre aoe kort.

 

Ja, flamestrike er veldig bra, tapte mot en halvudugelig mage i arena her med 4 flamestrike, 3 fireball og 2 frostball, det er faen så frustrerende :). Synes på et vis hellfire er den som svir mest dog. 3 damage er mye mer enn 2 damage i praksis, og man spiller mindre rundt det enn feks flamestrike. Flamestrike er jo ikke bare noe som er gunstig når man ligger bak heller, er man under press må man kanskje spille som om motstanderen ikke har flamestrike, om ikke taper man, og da er det game over om flamestriken kommer.

 

AtW

 

Amen

Lenke til kommentar

brainfart - gurubashi. 

 

Igjen prøver jeg ikke å sidestille verken explosive trap eller whirlwind med flamestrike, mulig jeg ordla meg feil? Men det blir jo feil å si at de to spellene (+cleave/multi-shot) ikke er multidamage OG kan boardcleare enere/toere som flamestrike kan mot firere (+spell damage). Å flippe bordet når du allerede har brukt opp 7 mana er jo ikke alltid åpenbart heller..

 

Mage er en straight-forward-klasse, mens med ett warriordeck bør draftes/lages slik at du kan ta i bruk flere strategier. Sistnevnte blir jo derfor som sagt vanskeligere å konstruere i arena.. 

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Stakk en tur innom arenaen for første gang på flere måneder.

Endte opp med et relativt dårlig paladin-deck. Eller, jeg trodde i hvertfall det var dårlig, men har gått 5-1 nå, noe jeg selv syns er greit.

 

Tapet kom mot en druid som la deathwing akkurat i det jeg hadde fått boardcontroll..

Føles urettferdig da jeg ikke har noen legs (tror ikke jeg har epics engang) og ingen boardclear..

Lenke til kommentar

Morer meg i arena nå med et rouge-deck med ganske dårlig early og mid, men med sylvanis, troggzor og trade prince gallywix, det er jævlig morsomme kort om man først får de ut, folk strever voldsomt med slikt i arena.

 

AtW

Du har TRE legendaries i samme arena???  :eek:  :eek:

Lenke til kommentar

ok..denne var ny. Var i rogue arena, og hadde 4 seire og to tap. Neste kamp gjekk i heng, og når eg kom inn igjen til arena vinduet stod det framleis 4 seire og 2 tap. Jaja, då blei ikkje det registrert då tenkte eg og køyrte que. Møtte mage, og vant. Kjem ut i arena vinduet, og står då med 4 seirer og 3 tap...og collect rewards etc.

 

Blir veldig spesielt. Og ka skjedde med winstatistikken til han mage'n eg møtte i arena etter eg tydeligvis var bokført med 3 tap? =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...