Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter og elendige høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har en slik jente boende sammen med meg. Jeg har til og med gitt henne USB-donglen til den trådløse DAC'en så hun kan få lyden på anlegget, men hun syns det er for tungvindt å måtte gå inn på lydinnstillingene på PC'en for å endre til USB DAC. Ikke nok med det, men hun har de dårligste innebygde høyttalerne jeg noen gang har hørt i en laptop.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

post-276311-0-80308300-1378243396.gif

 

Jeg har ikke helt lik erfaring, men jeg skjønner veldig godt hva du snakker om TS..

 

Eksen min er foreksempel et eksempel på det motsatte.. Hun drev profesjonelt med Hip Hop dansing, og ble bland annet norgesmester i dette.

 

Når hun lagde danser hørte hun på musikk fra skikkelig anlegg... :)

Endret av Skipstrixxy
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, ikke lagt merke til dette selv faktisk. Men kan høres fornuftig ut det Vertical^ sier. Nå sier ikke du direkte at dette er noe som irriterer deg, men det kan virke litt sånn. I så fall tror jeg du kommer langt med å spørre jentene selv, evt. informere dem om hva de kan kjøpe for hvilken pris for å forbedre lyden, osv.

Lenke til kommentar

Kanskje jenter har underutviklede ører, og eneste grunnen til at de hører på musikk er fordi de er følelse-addicts. Innholdet i musikken (llalala, I love you, lalalala never let you go) gir dem disse følelsene i større grad enn det å faktisk høre på musikk som er teknisk bra/vakker/riktig.

 

Jeg begynte ikke å høre på musikk før jeg fant ut at det fantes musikkavspillere(dyre) som ikke hørtes ut som livekonsert med Justin Bieber. Musikk fra laptop er fælt.

Endret av Pettersenper
Lenke til kommentar

Jenter hører bare på slik computergenerert musikk som er laget for å høres brukbart ut på nettopp slike ræva høyttalere.

Det vil si maximal loudness wars, masse aggressiv diskant, og såkalt pseudobass unzunzunz.

 

Forsøker man å høre på noe fornuftig musikk høres det rævva ut på slikt dritutstyr.

 

Kvinnfolk er generelt personer uten egen vilje eller egen smak, og hører på det "som er i vinden" for tiden, og går med de klærne som "er i skuddet" nå for tiden, og så videre.

De har altså ingen egen smak, tar ingen egne valg. Lettpåvirkelige skapninger uten evne til egentenkning. Går til valgurnen og stemmer SV/AP fordi det gjør alle andre. Begynner på velferdsfag på høgskolen for det gjorde venninna, etc.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Diskusjonen som startet i innlegget over, om hvorvidt kvinner er uten vilje og/eller smak, er OT (og barnslig, i mine øyne), men den er i alle fall fyttet i en egen tråd. I DENNE tråden diskuteres det hvorfor det kan virke som jenter er mer tilbøyelig til å ta til takke med lavere musikkvalitet enn sine mannlige motparter.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar

Mitt svar til TS er at minst 80% av befolkningen uavhengig av kjønn elsker å kjøpe skit eller spare seg til fant enten det gjelder lydanlegg, datamaskiner, verktøy, TV, bil, klær, motorsykkel, klokker, kjøkkenutstyr, PC-kabinett, PSU, grafikkort, omtrent hva som helst. Folk sløser store summer på tull og småsaker de ikke trenger og sparer seg til fant på utstyr de kan ha glede av i mange år.

 

Kvinner setter pris på lyd hvis blir intodusert for det. Det er ikke slik at mannfolk automatisk har sansen for noe de ikke har blitt intrdusert for.

 

Ikke glem at god lyd er subjektivt. Jeg rister feks på hodet når TS nevner høyttalere til 500 kr.

Endret av BadCat
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jente her; ingen jeg kjenner bryr seg nevneverdig om lyd, verken gutter eller jenter. Selv dør ørene mine hver gang jeg må høre musikk igjennom appleproppene alle har...

Viste en venninne mine nyinnkjøpte ns600 crush fra nocs (ørepropper om du ikke vet) nå nylig, hun ble helt tilsidesatt av kvaliteten på musikken kontra apple-dritten..Himmel og hav for å si det sånn.

 

Det irriterer meg faktisk noe helt hinsides det du nevner der; folk som aksepterer å høre på musikk i de helt ubrukelige proppene fra Apple eller en annen leverandør. Tilogmed det laveste nivået av jays til 399 leverer 1700x bedre lyd.

Endret av fiskerdigg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...