Gå til innhold

Ballmer: - Vista var min største tabbe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den blindgaten Microsoft har rotet seg inn i nå med Win8 i en og samme versjon til PC/tab/mobil er vel hakket verre enn Vista.

 

 

Windows 8 er jo per dags dato det beste OSet Microsoft har laget. Jeg skjønner ikke hva som er blindgaten, at det tilbys et brukergrensesnitt tilpasset tablets er et pluss, og ikke noe man er nødt til å bruke. Men det ser ut som folk tror at Metro grensesnittet er noe man må bruke til enhver tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vista? Kjører Vista den dag i dag på min 1366 stasjonær som skrangler og går som Boinc-maskin/varmeovn hjemme, uten problemer i 4 år(de to første årene var den min eneste maskin og fungerte godt til alt.) Har win7 på privat laptop og win8 på jobblaptop og syns egentlig at 8 er like greit som 7. Det tar vel et åpent sinn og noe fiddling for å få den funksjonell sånn etter din personlige måte å bruke den på, men det gjelder vel det meste av operativsystem. (Vista gikk litt lenger tid å 'fiddle' til, det må jeg innrømme ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pcen min er ikke en tablet, og jeg trenger ikke en 10 CM stor knapp for å starte programmene. Jeg kan ikke trykke på skjermen, dvs jeg kan men det gjør ikke stort siden jeg ikke har touch-skjerm. Windows 8 er helt ubrukelig for min del.

Bra at du liker det da :)

 

Hvem tvingte deg til å trykke på den knappen? Hvem sa at man må bruke alle funksjoner i windows for at det skal være brukelig? Man bruker det man trenger, der man trenger det. Det er derfor du har en 1 cm knapp på skrivebordet ditt istedenfor.

 

PCen din ble kjappere med Win 8, hvis du synes det er ubrukelig, så kan jeg si det at det eneste som er ubrukelig, er din kunnskap om windows 8 ;)

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Merkelig hvordan nesten alle fokuset går på hvor mye raskere w8 er i forhold tidligere utgaver

 

Det finnens da andre ting som betyr minst like mye her

og så har man Metro som går i veien for mange .

det samme kan man si om flisene

Kan man kalle det for forbedringer

 

Har man ikke bruk for funksjoner så skal de heller ikke tvinge seg frem , da skal det gå an å slå dem av uten for mye dill dal

Lenke til kommentar

Min PC ble ikke kjappere med Windows 8, ikke i det hele tatt. Ikke det fnugg. Har heller ikke sett mange som påstår det, annet enn i Windows 8 sloss-på-barrikadetråder.

 

Tror at folk som bruker det som argument rett og slett kjøpte ny PC, eller opplevde upsiden med reinstallasjon. Kjernen er ikke anderledes. Det er UI og RT som er anderledes.

Lenke til kommentar

Det som er morro er at alle som mener Windows 8 er så bra bruker igjen og igjen den samme regla "Du kan jo ikke Windows 8" "Lær deg Windows 8" etc etc...

Poenget er jo at Windows hadde ett eksisterende godt GUI, microsoft fokusert helt klart på Touch enheter med Windows 8, og forsøkte å slå flere fluer i en smekk med å kunne bruke Windows 8 på alt..

 

Nå flopper vel salget av Windows 8 Touchenheter, "Ferdigmaskiner" er tvunget til å selge med WIndows 8. Så det sier seg at Windows 8 selges og havner ute hos bruker massen.. Det er stabilt og fungerende system, men det er uvant hos de fleste Windows brukere. Og når det gjelder touchenheter finnes det langt bedre alternativer en Windows 8.

 

Jeg har ikke noe problem med Windows 8 selv, men det tar did å lære seg, og det er ikke så naturlig å orientere seg i som tidligere versjoner av Windows..

Lenke til kommentar

Har prøvd alle tre siste, slik som flere av dere har.

 

Vista hadde merkelige pauser

Windows 7 har liknende pauser

Windows 8 er litt uprøvd territorie enda, selv om jeg har begynt bruke det litt. Men alt-i-alt så lurer jeg på om de dårlige erfaringen har noe med SSD-skriving å gjøre?

 

For på Windows Vista hadde jeg en snurredisk med en liten SSD-cache ved seg.

 

På Windows 7 har jeg en dedikert SSD, hvor jeg har fortalt Win7 at den skal ha "page file" liggende der.

 

Jeg har innimellom opplevelser som ser ut å være skriverelaterte, at PC'en fryser totalt for en kort stund. Jeg begynner å bli mer og mer oppmerksom på at skriving til disk i disse OS'ene gjerne er kodet på en så dårlig måte at man mister multitasking-mulighetene i interaksjon med OS'et.

 

Ekte Multitasking (fleroppgavekjøring) ser fortsatt ut til å være en utopi med Windows. Det eksisterer IKKE !!

Endret av G
Lenke til kommentar

Vanedyr alle sammen. Skjønner ikke hva som er forskjellen jeg, når du logger på datamaskinen din, da enten å klikke på Chrome/Explorer/Random spill eller bare starte å skrive navnet på det programmet/spillet du ønsker å kjøre. For du starter jo ikke pc'en for å stirre på desktopen, gjør du vel? Det tar liten tid å konfigurere hjem-skjermen i Windows 8, og du har mye flere muligheter til å få menyen til å se ut slik du ønsker selv.

 

Til allle "Win 8 haterne" der ute. Det er faktisk et bra operativsystem, og selv om det er lignende grensesnitt som på touch-produkter betyr det jo ikke at det MÅ brukes touch? Klikker du lignende i vinkel på et touch-produkt om det dukker opp et ikon du har brukt datamus for å aktivere, imens du nå må løfte hånda, og treffe ikonet med fingertuppen??

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vista var da ikke så verst, var jo 3dje parts programvare som gjorde det veldig ustabilt. W8 har jo vært en stor suksess, siden jeg fikk det operativsystemet så har jeg hatt mindre feil enn Windows 7, jeg er storfornøyd jeg. Eneste jeg har å sette ned på Vista var vel egentlig ressursforbruk ellers så setter jeg hat-øyne mot produsentene som stappet vista maskiner fulle av søppelvare. også har du folk som kjørte den ikke fult så lovlige versjonen da, de kan ikke uttale seg syns jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanedyr alle sammen. Skjønner ikke hva som er forskjellen jeg, når du logger på datamaskinen din, da enten å klikke på Chrome/Explorer/Random spill eller bare starte å skrive navnet på det programmet/spillet du ønsker å kjøre. For du starter jo ikke pc'en for å stirre på desktopen, gjør du vel? Det tar liten tid å konfigurere hjem-skjermen i Windows 8, og du har mye flere muligheter til å få menyen til å se ut slik du ønsker selv.

 

Til allle "Win 8 haterne" der ute. Det er faktisk et bra operativsystem, og selv om det er lignende grensesnitt som på touch-produkter betyr det jo ikke at det MÅ brukes touch? Klikker du lignende i vinkel på et touch-produkt om det dukker opp et ikon du har brukt datamus for å aktivere, imens du nå må løfte hånda, og treffe ikonet med fingertuppen??

Det er nok få her inne som vil ha noe stort problem å tilpasse seg Win 8, eller tilpasse Win 8 til seg.

Det er ikke det som er problemet, det er bestemor, tante og onkel som har nada peiling som ikke får det til.

I en rein Win 8 innstallasjon så klarer de ikke å starte explorer engang fordi den ikke er mulig å finne på den normale måten de har brukt de siste 20 åra og det har jeg faktisk full forståelse for. Det samme gjelder modern ui som er ufattelig lite intuitivt å bruke. Bare det å få lukket en tile er uoverkommelig for bestemor.

 

Win 8 forutsetter at man har en basic forståelse for hvordan et vindussystem fungerer og det mangler 90% av befolkningen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg jobber i PC-bransjen og får støtt og stadig tilbakemeldinger av kunder, før de har prøvd win 8 og etter de har brukt det. Det er det jeg baserer tallene mine på. De som ikke liker det, er stortsett de som "ikke skjønner en dritt"

 

Dette har ingenting med startkanpp eller manglende kunnskap å gjøre. Jeg er en gamer og det fornærmer mitt intelligens når UI er lagt opp i så enorme, svære, DIGRE ruter i signalsterke farger. Det er som om designere bak OSet tror jeg har en elendig øye hånd koordinasjon, at jeg har store motoriske vansker eller rett og slett en noob som ikke kan sikte med musa.

 

Ja, UI er genial når skjermen er liten, er en touch og de store rutene er på størrelse med fingeren din. På en desktop, så er det rett og slett fornærmende og flaut å bruke noe som ser ut til å være laget for 2 åringer/amerikanere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...