Gå til innhold

Ballmer: - Vista var min største tabbe


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nok den eneste som likte Vista, for meg var dette operativsystemet ultra stabilt, med unntak av omstart ved driver og system oppdateringer kjørte Vista i 3 år uten å bli slått av og uten en omstart.

 

Har i grunnen samme erfaring. Kjørte på en X58/LGA1366-maskin med en 960 cpu og 12GB ram. Vista Ultimate gikk som hakka møkk - nesten like bra som Win7.

Lenke til kommentar

Vista hadde svakheter, og får derfor Windows 7 til å virke ekstra stabilt til sammenligning.

 

Windows 8 har endel særegenheter for meg, bl.a. er det ikke alltid jeg får opp programmer jeg starter med en gang, og det er merkelige lags når maskinen har stått på en stund, men det kan ha like mye med at radeon-drivere blir dårligere i nyere versjoner, for alt jeg vet. I alle fall ikke like stabilt som Windows 7, i en enkelt ydmyk orks subjektive erfaringer.

 

Og i tillegg er den halfass-e innføringen av litt ModernUI her og der faktisk helt rævva. Og jeg skjønner en dritt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Vista??? vista var bare ikke helt ferdig. hva med w8 og w8 tablets?

Han kan jo ikke si noe sånt om et produkt de fortsatt prøver å selge.

Windows 8 er faktisk ett veldigt bra operativsystem ifra min side, så lenge man har litt peiling. Jeg har selv Windows 8 på skolepcen min, har også lastet ned ett program som gjør att jeg får windows knappen og etter det så elsker jeg operativsystemet:)

Lenke til kommentar

Hadde vista da i en periode jeg kun hadde en crapy bærbar jeg bruke på skolen og det var helt forferdelig. Hadde en del problemer. Samt så ser jeg andre som ikke har hatt fult så mye problemer men uff nei.

 

Når det kommer til Win 8 skal jeg gi det en sjanse den dagen de fjerner fullscrean apps, jeg vet man kan med mange programmer installere desctop versjonen men poenget er at det er ikke slik MS mente det å være og når de da tilrettelegger for noe så jevligt så bare Nei, Nei, Nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De folkene i verden som fremdeles klager på Windows 8 har jeg vanskelig for å tro har testet det på en touchbasert maskin.

Nå går jo mye av kritikken ut på at det er et dårlig desktop-brukegrensesnitt.

 

Det hjelper for øvrig ikke så mye å si "bare test det på en touch-enhet" hvis arbeidsoppgavene det skal brukes til ikke lar seg gjøre effektivt med touch-grensesnitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12983741234

 

 

Den blindgaten Microsoft har rotet seg inn i nå med Win8 i en og samme versjon til PC/tab/mobil er vel hakket verre enn Vista.

 

Heldigvis førte Vista til Win7, så forhåpentligvis kommer det noe godt ut av Win8 også til slutt.

Windows 8 er et fantastisk system, det er det kjappeste og mest stabile systemet siden windows XP. Det at det er samme system for PC/tablet er jo det som er helt genialt, potensialet i dette er enormt, og det fungerer kjempe bra, se hvor mange som elsker surface pro f.eks.

 

Der problemet ligger, er at det er for mange idioter i verden, som ikke klarer å tilpasse seg når "knapp A" ikke var der knapp a var før, og Microsoft har ikke gjort nok for å tilpasse seg disse idiotene.

 

De fleste som har lært seg Windows 8 synes det fungerer bra, men Microsoft skulle endret brukersnittet i en mer forklarende retning, og endret noen småting som å lage "exitkryss" på apper og lignende. Det er mange tips og tricks som ikke kommer fram, derfor klager mange f.eks på en startmeny, når i prinsippet startskjermen gjør akkurat samme nytten.

Pcen min er ikke en tablet, og jeg trenger ikke en 10 CM stor knapp for å starte programmene. Jeg kan ikke trykke på skjermen, dvs jeg kan men det gjør ikke stort siden jeg ikke har touch-skjerm. Windows 8 er helt ubrukelig for min del.

Bra at du liker det da :)

Lenke til kommentar

TLDR; ?

 

- Toppsjefen regner ikke kritikken mot Windows 8 som hans største anger Hvorfor skulle han det? Han har jo ikke designet GUI'et, som har fått mesteparten av PESet.

 

- Toppsjefen regner ikke alle bugsa og kvaliteten i Windows Vista som sin største anger. Hvorfor skulle han det? Han har jo ikke programmert det.

 

- Toppsjefen regner derimot ÅRSAKEN til alle bugsa og kvaliteten i Windows Vista som sin største anger. Nemlig at Windows Vista kun fikk en halv utviklingssyklus. Longhorn skulle vært bygget på XP, men langt ut i syklusen scratcha de hele greia og besluttet og bygge Vista på Windows Server. DETTE regner Ballmer som sin største "regret"; "the loopedy-loo that we did that was sort of Longhorn to Vista". Det var nok han som tok avgjørelsen der, så der kan han trygt ta ansvaret selv.

 

Han sier ikke at han angrer på Vista, han sier at han angrer på utviklingsløpet i forkant av Vista. Dette gjorde at Vista ble hastverksarbeide, og det sier han jo indirekte også.

 

Var ikke klar over at Longhorn var på XP kjerne. og at de byttet om underveis, det forklarer en del av problemene.

Men det å redesigne kjernen er uansett ikke lett.

 

Imdilertid er Vista en ny kjerne ikke basert på 2003 server.

64 bit XP er derimot en nedskalert verson av 64 bit 2003 server for å få ut et 64 bit os på en enkel måte.

Lenke til kommentar

Windows 8 fungerer flott, etter min mening. Jeg har ikke hatt noen problemer. Windows 8 er mye mer en vanesak. Nå har jeg ikke testet tablet/RT versjonen selvfølgerlig. Men som opreativsystem til pc er det ihvertfall brukbart. (og minst like bra som Win7, etter min mening.

 

Problemet er ikke hvorvidt Windows 8 lar seg bruke men at det er et inkrementielt steg i feil retning. De som godtar Windows 8 medvirker til neste inkrementielle steg i feil retning mot låst PC-platform. Verden fungerer slik at ting innføres i små skritt for at de store massene ikke skal protestere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Here comes the Win8 hate ;)

 

Fikk selv en ny laptop for litt siden. Med Windows 8. Orket ikke rotet med å gå tilbake til Win7, så jeg fant ut at jeg likegreit skulle prøve det.

 

Etterhvert installerte jeg meg en start-meny, men den avinstallerte jeg fort etterpå. Jeg savnet faktisk Metro. Det er litt gøy å ha egne apper som ser langt bedre ut enn plain nettside.

 

Likevel, et lite minus er det (selv om det ikke er helt Microsofts feil): Det mangler et hav av apper. Spesielt Google henger etter. Hadde likt å hatt en offisiell Gmail app, Facebook app osv...

 

Selvsagt er det mye annet jeg ikke liker, men jeg blir vant med det. Egentlig ganske gøy med noe nytt, selv om enkelte ting har blitt alt for kronglete å gjøre :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den blindgaten Microsoft har rotet seg inn i nå med Win8 i en og samme versjon til PC/tab/mobil er vel hakket verre enn Vista.

 

Heldigvis førte Vista til Win7, så forhåpentligvis kommer det noe godt ut av Win8 også til slutt.

Windows 8 er et fantastisk system, det er det kjappeste og mest stabile systemet siden windows XP. Det at det er samme system for PC/tablet er jo det som er helt genialt, potensialet i dette er enormt, og det fungerer kjempe bra, se hvor mange som elsker surface pro f.eks.

 

Der problemet ligger, er at det er for mange idioter i verden, som ikke klarer å tilpasse seg når "knapp A" ikke var der knapp a var før, og Microsoft har ikke gjort nok for å tilpasse seg disse idiotene.

 

De fleste som har lært seg Windows 8 synes det fungerer bra, men Microsoft skulle endret brukersnittet i en mer forklarende retning, og endret noen småting som å lage "exitkryss" på apper og lignende. Det er mange tips og tricks som ikke kommer fram, derfor klager mange f.eks på en startmeny, når i prinsippet startskjermen gjør akkurat samme nytten.

Min far som er stokk dum når det gjelder data, likte W8 like lite som jeg, som har mer erfaring. Det ble å installere en startmeny som lignet W7 fortest mulig og det ble han fornøyd med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vista var en fantastisk suksess sammenlignet med w8!

 

XP begynte å ble gammel når vista kom, begynte å ble overtid for et nytt os, ingen overaskelse med masse barnesykdommer i med en ny kjerne

 

Win 7 virker fint, feilen med win 8 er kun designmessige, kan best sammelignes med et et konsoll spill som med en dårlig porting av interface til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...