Gå til innhold

The Witcher 3: Wild Hunt diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørsmål til en av de første side questene i Hearts of Stone, så setter på en spoiler tag.

 

 

Okei... Fikk ikke til med spoiler tag.. Så det er en liiten spoiler til en sidequest i Hearts of Stone under her :)

 

 

 

 Nettopp fullført "Enchanting, Quality has its price" i begynnelsen av Hearts of Stone. Fikk spørsmål på slutten om jeg ønsket å investere 10.000 i smelteverket til questgiveren. Er det virkelig verdt det? Tenker at jeg heller beholder pengene hvis det ikke gjør så mye nytte for seg det der enchantinga. 

Endret av Nlklas
Lenke til kommentar

Jeg mener runewrighten er ikke er verdt det, foretrekker å bare bruke runerstones direkte på sverdene mine vertfall, på armoren hender deg seg at jeg bruker runewrighten. 10 000 er forøvri bare det du betaler for første steget, tilsammen må du ut me ca 30K for å få åpnet opp alle "stegene". Eneste jeg synst er grei er at du kan endre armor klasse på armoren din, og gjøre en heavy armor til en medium eksempelvis uten at det påvirker stats på selve armoren, noe som kan være ganske hjelpsomt. 

 

Spoiler lager du forøvri slik : [ spoiler] det du vil ha i spoiler [ /spoiler] Uten mellomrommene :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har selv gått igjennom hele spillet og alle Expansion.

Blood and Wine var helt konge. Håper de lager flere Witcher spill selv om Geralt ikke skal være med videre. Blir en episk karakter - i samme sjangeren som Ezio Auditore fra Assassind Creed serien som man fulgte fra ung til gammel over tre spill.

 

Har lest at Skyrim kommer til Xbox one med oppdatert grafikk. Er dette et spill i "samme" sjanger som Witcher?

Lenke til kommentar

Har selv gått igjennom hele spillet og alle Expansion.

Blood and Wine var helt konge. Håper de lager flere Witcher spill selv om Geralt ikke skal være med videre. Blir en episk karakter - i samme sjangeren som Ezio Auditore fra Assassind Creed serien som man fulgte fra ung til gammel over tre spill.

 

Har lest at Skyrim kommer til Xbox one med oppdatert grafikk. Er dette et spill i "samme" sjanger som Witcher?

 

 

Skyrim er i stor grad et "make your own adventure" type spill hvor en må i mye større grad gå inn for å utforske å skape opplevelse for seg selv da storyen i spillet er etter min mening utrolig svak. Witcher 3 derimot har en fantastisk god story med karakterer som du føler du blir kjent med å faktisk bryr deg om samtidig som de klarer å levere særdeles gode sidemissions, verdenen er livlig og er i sin vanilla form i min mening et mye mye bedre spill enn hva vanilla skyrim er.  Selve verdenen kan nok argumenterest litt fram og tilbake på , i skyrim har du enorme undergrunsområder og ruiner en kan utforske som nok fremstår for mange som langt mer spennende enn utforskingen i witcher 3 som er mer begrenset. 

 

Selv har jeg rundt 500+ timer i skyrim hvor kanskje 400 av dem i stor grad har vært moddet opp og ned med div mods som gjør spillet mye bedre, men enda igjen etter min meining ikke i nærheten av witcher 3. Witcher 3 er enkelt og greit det beste spillet jeg noengang har spilt, noe jeg har nevnt tidligere og fortsatt står for. 

 

 

Hoi! Noen som vet hvor man kan få tak i diagram til mastercrafted feline armor -hvis det finnes? Har kun deler av enhanced feline gear, og synes det er mye penere armor enn wolven. Sett gjerne evt svar i spoiler-tags.

 

 

 Ved å utforske "?" får du tak tressure maps som leder deg til de forskjellige witcher gear schematicsenne. Om du ikke gidder å lete rundt kan du alltids følge guides på hvor de lligger, som dette eksempelvis http://www.ign.com/wikis/the-witcher-3-wild-hunt/Feline_Witcher_Gear  

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Har selv gått igjennom hele spillet og alle Expansion.

Blood and Wine var helt konge. Håper de lager flere Witcher spill selv om Geralt ikke skal være med videre. Blir en episk karakter - i samme sjangeren som Ezio Auditore fra Assassind Creed serien som man fulgte fra ung til gammel over tre spill.

 

Har lest at Skyrim kommer til Xbox one med oppdatert grafikk. Er dette et spill i "samme" sjanger som Witcher?

 

 

Skyrim er i stor grad et "make your own adventure" type spill hvor en må i mye større grad gå inn for å utforske å skape opplevelse for seg selv da storyen i spillet er etter min mening utrolig svak. Witcher 3 derimot har en fantastisk god story med karakterer som du føler du blir kjent med å faktisk bryr deg om samtidig som de klarer å levere særdeles gode sidemissions, verdenen er livlig og er i sin vanilla form i min mening et mye mye bedre spill enn hva vanilla skyrim er.  Selve verdenen kan nok argumenterest litt fram og tilbake på , i skyrim har du enorme undergrunsområder og ruiner en kan utforske som nok fremstår for mange som langt mer spennende enn utforskingen i witcher 3 som er mer begrenset. 

 

Selv har jeg rundt 500+ timer i skyrim hvor kanskje 400 av dem i stor grad har vært moddet opp og ned med div mods som gjør spillet mye bedre, men enda igjen etter min meining ikke i nærheten av witcher 3. Witcher 3 er enkelt og greit det beste spillet jeg noengang har spilt, noe jeg har nevnt tidligere og fortsatt står for. 

 

 

Kunne ikke vært mer enig! Utover at jeg syntes utforskningen og de forskjellige variasjonene spillet over var overlegent noe annet, selv om jeg ser hva du mener med at det begrenser seg til å være innenfor de forskjellige sektorene, hvorav det hele var sømløst i Skyrim. Men personlig syntes jeg alle disse hulene ble litt ensformige og kjedelige i lengden, kontra steppene og landskapet i Witcher.

 

Ett godt modda Skyrim (hvorfor ikke prøve http://enderal.com/ ) faller nok i smak om man likte Witcher 3 :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Ting jeg har tenkt over, som jeg aldri har sett noen andre kommentere. Den nye byen i Blood and wine, det er så utrolig folketomt i byen. Hva kommer dette av? Det var 10-20 ganger flere mennesker på gatene i Novigrad. De slet jo lenge med frameraten (konsoll) i Novigrad, er grunnen rett og slett å forsikre seg om at det flyter godt? Men med tanke på at de etterhvert fikk fikset bra på bildefrekvensen i den byen, så skulle man tro at spøkelsesbyen i (husker ikke navnet) blood and wine byen kunne vært unngått?

 

Bare meg som har tenkt over dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det største problemet jeg har med witcher 3 er at det egentlig har fullstendig handikapet spilling for meg. Spillgleden jeg hadde når jeg kjørte gjennom witcher 3 er noe jeg virkelig sliter med å finne igjen i nye spill som kommer, alt blir så daft og kjedelig til sammenligning. Det høres kanskje rart ut men dette begynner faktisk nesten å bli ett lite problem :confused: . Så da startet jeg likså godt på tredje gjennomspillingen av witcher 3, denne gangen på en helt fersk ny start på deathmarch for å se hvordan det er i forhold til NG+ deathmarch. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen mods anbefalinger? Vet modding er noe begrenset, men vet der skal finnes noen gode grafikk mods vertfall. Håper da at noen har gjort researchen fra før såpass jeg slipper  :ph34r:

Lenke til kommentar

Det er noen få utviklere i dag som ligger et hode foran de andre og får dem til å se dårlige ut. CDProjekt er en av dem. Det er vanskelig å gå tilbake til andre rollespill etter TW3, da de fleste fremstår som ganske simple og umodne til sammenligning. TW3 er nok det første vestlige rollespillet jeg har spilt der sidequests ikke bare er pliktarbeid, men interessante små episoder i seg selv.

Lenke til kommentar

Har same problemet som dei over. Slit med å engasjere meg i andre spel etter TW3. Vanlegvis tykkjer eg verdenar med alvar, dvergar og troll blir barnsleg og derfor uinteressant, men i den dystre og levande Witcher-verda klarte eg likevel å la meg engasjere. Likar også at spelet vender seg til vaksne spelarar. Det neste interessante på min radar er Mass Effect: Andromeda, så blir ein god pause på spelinga.

Lenke til kommentar

Det største problemet jeg har med witcher 3 er at det egentlig har fullstendig handikapet spilling for meg. Spillgleden jeg hadde når jeg kjørte gjennom witcher 3 er noe jeg virkelig sliter med å finne igjen i nye spill som kommer, alt blir så daft og kjedelig til sammenligning. Det høres kanskje rart ut men dette begynner faktisk nesten å bli ett lite problem :confused: . Så da startet jeg likså godt på tredje gjennomspillingen av witcher 3, denne gangen på en helt fersk ny start på deathmarch for å se hvordan det er i forhold til NG+ deathmarch. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen mods anbefalinger? Vet modding er noe begrenset, men vet der skal finnes noen gode grafikk mods vertfall. Håper da at noen har gjort researchen fra før såpass jeg slipper  :ph34r:

 

Mest essensielle er HD Reworked modden. Alt av texturer er gjort om i HD. Er natt og dag forskjell. 

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?

Lenke til kommentar

 

Det største problemet jeg har med witcher 3 er at det egentlig har fullstendig handikapet spilling for meg. Spillgleden jeg hadde når jeg kjørte gjennom witcher 3 er noe jeg virkelig sliter med å finne igjen i nye spill som kommer, alt blir så daft og kjedelig til sammenligning. Det høres kanskje rart ut men dette begynner faktisk nesten å bli ett lite problem :confused: . Så da startet jeg likså godt på tredje gjennomspillingen av witcher 3, denne gangen på en helt fersk ny start på deathmarch for å se hvordan det er i forhold til NG+ deathmarch. Det jeg lurer på er om det er noen som har noen mods anbefalinger? Vet modding er noe begrenset, men vet der skal finnes noen gode grafikk mods vertfall. Håper da at noen har gjort researchen fra før såpass jeg slipper  :ph34r:

 

Mest essensielle er HD Reworked modden. Alt av texturer er gjort om i HD. Er natt og dag forskjell. 

http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/1021/?

 

 

Ser det står at det ikke har innvirkning på ytelsen, kan det stemme? Det er en ting at ENB filter ikke nødvendigvis gjør noe utslag på frameraten, men her er jo byttet til høyoppløselige teksturer noe man skulle tro krevde sitt om man da ikke har ett 980ti kort slik som modderen der liksom.

Lenke til kommentar

Masse gode MODS der ute og det er veldig enkelt og legge inn!
 

Lag en mappe med navn: mods i spillemappen til Witcher 3 og pakk ut filene der.

Sjekke topplisten her for mange gode mods: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/top/?

Jeg har ikke merket noe tap av ytelse eller fps ved modding og jeg har lagt inn mange.

Kjører max settings 3440x1440 og ligger stabilt på 100 fps (locked)
 

Lenke til kommentar

Masse gode MODS der ute og det er veldig enkelt og legge inn!

 

Lag en mappe med navn: mods i spillemappen til Witcher 3 og pakk ut filene der.

 

Sjekke topplisten her for mange gode mods: http://www.nexusmods.com/witcher3/mods/top/?

 

Jeg har ikke merket noe tap av ytelse eller fps ved modding og jeg har lagt inn mange.

 

Kjører max settings 3440x1440 og ligger stabilt på 100 fps (locked)

 

 

Med GTX 1080 i SLI så merker du nok fint lite tap av ytelse med noen skarve mods ja ;)

 

Men takk for link, får sjekke litt hva som ligger der. Har faktisk ikke moddet Witcher i det hele tatt ettersom jeg syntes det ser så fantastisk ut slik som det er igrunn men kan vel aldri skade :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...