Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Min LS460W er litt random på det med tid på opptak, har noen ganger opplevd at hvis jeg trykker på knappen 10 sekunder inn i et klipp, hopper den pluttselig fram 30 sekunder på den fila. Samme med 10 sekunder før slutt så hopper den av og til tilbake 30 sekunder. Har min på loop med 3 min pr. fil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er strengt tatt ikke en typisk dashcam-film, men jeg slenger den opp her som en liten kuriositet. Dette er årets første runde på Nurburgring Nordschleife, filmet med Harry's Laptimer på min iPhone 6S. Ingen redigering. OBD-layover nede til høyre er litt ute av synk, halvt-ett sek foran real time, men ikke ille. Dessverre glemte jeg 10Hz-GPSen igjen i leiligheta vi leide, så GPS-koordinatene kommer fra telefonens interne 1Hz GPS, OBDen (wifi OBD-dongle) fungerte bedre enn forventet. Stativet telefonen satt i funka ikke bra...

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Gikk skikkelig galt og det der da.

Vet uansett ikke hva jeg syns om situasjonen. Slike situasjoner kommer man ofte opp i om man kjører på motorvei, for eksempel på Autobahn. Her syns jeg det er dårlig av den pickupen å ikke øke hastgheten sin for å komme seg forbi traileren, og deretter legge seg inn. Bilen bak viser jo tydelig at den vil forbi, men ingen unnskyldning for å ligge helt oppi rumpa på bilen som en idiot.

Lenke til kommentar

Her syns jeg det er dårlig av den pickupen å ikke øke hastgheten sin for å komme seg forbi traileren, og deretter legge seg inn.

Kunne jo lagt seg inn, men det er pga nedoverbakken som kom passeringen stoppet opp. Pga trailer økte farten. Man ser at han er på vei forbi igjen med en gang bakken endte. Såpass tid bør man ha når man kommer bak, så ikke den foran må øke på til ulovlige hastigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...