Gå til innhold

Tråden for egne og andres dashcam-videoer


Runar

Anbefalte innlegg

Gjest bruker-343576

Var vitne til mye rart på vei fra Geilo -Stavanger og tilbake. Men merkeligste var idag, da en hvit "suv" lå foran meg opp fra hardanger og over vidda. Tydligvis flere som har reagert på denne pjokken ettersom politiet stanset han og jeg skjønte godt hvorfor ;) så jeg stoppet like gjerne og viste frem videoene fra dashcammet. Føreren mistet førerkortet på stedet, like greit. Han må lære seg hvordan og hva effektiviteten av kutting av svinger går ut på. Ellers var det utfordrende å kjøre en brei nesten 2 meter brei gammel S-klasse gjennom veiene ned til odda og forbi hardanger :)

 

 

 

Liker musikken fra 0:38.. :)  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... 

 

 

Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I det ene tilfellet gjorde han etter mitt syn helt rett, der han passerte en bil som hadde stoppet på veiskulderen.

Det er grunn til å ha god avstand i slike tilfeller, noe jeg mener kamerabilen feilet litt på.

Man skal jo sjekke at det er klart fremover før man kaster seg ut i andre kjørefil, hadde jeg vert han ville jeg ligget litt mer til høyre istedet når det kommer bil i møte

Lenke til kommentar

 

Var vitne til mye rart på vei fra Geilo -Stavanger og tilbake. Men merkeligste var idag, da en hvit "suv" lå foran meg opp fra hardanger og over vidda. Tydligvis flere som har reagert på denne pjokken ettersom politiet stanset han og jeg skjønte godt hvorfor ;) så jeg stoppet like gjerne og viste frem videoene fra dashcammet. Føreren mistet førerkortet på stedet, like greit. Han må lære seg hvordan og hva effektiviteten av kutting av svinger går ut på. Ellers var det utfordrende å kjøre en brei nesten 2 meter brei gammel S-klasse gjennom veiene ned til odda og forbi hardanger :)

 

https://www.youtube.com/watch?v=SvXDmG3qsMs

Liker musikken fra 0:38.. :)
Musikken kan du takke min kjære for, hun som styrte jacken for det meste på turen :)

Liker du forresten utkjøringen til den transporteren med henger og siden du hengte deg opp i akkurat det klippet? Var det som var poenget, ikke sangen

Endret av Yob tvaya mat'
Lenke til kommentar

Kunne ikke skjønne hva han her drev med, men etter å ha sett på videoen noen ganger tror jeg kanskje han forsøkte å komme forbi den første bilen for å slippe å vente på sin tur

 

Og noen som kanskje burde hatt et lastsikringskurs

 

Ang lastsikringskurs, kom bak en luring som hadde en slik jysk overmadrass (rull), disse veier ganske mye, 20-25kg, denne lå bare å rullet frem å tilbake på hengeren, helt uten sikring. det tok 2 rundkjøringer så spratt den av.

 

Jeg snudde, stappa den inn i bilen å vips så ble det sengeplass på gjesterommet.

 

Hadde denne hoppet av å truffet en moped\motorsyklist kunne det fort blitt stygt. Skulle dog likt å sett trynet på vedkommende da han kom hjem med tom henger.

Endret av Simkin
  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Ang lastsikringskurs, kom bak en luring som hadde en slik jysk overmadrass (rull), disse veier ganske mye, 20-25kg, denne lå bare å rullet frem å tilbake på hengeren, helt uten sikring. det tok 2 rundkjøringer så spratt den av.

 

Jeg snudde, stappa den inn i bilen å vips så ble det sengeplass på gjesterommet.

 

Hadde denne hoppet av å truffet en moped\motorsyklist kunne det fort blitt stygt. Skulle dog likt å sett trynet på vedkommende da han kom hjem med tom henger.

 

Noe lignende skjedde faktisk nylig i statene et sted. Motorsyklisten var ikke erfaren, og klarte ikke å vike unna en eller annen form for rull som falt av en henger, og dermed ble han slengt av sykkelen. Han klarte seg, men han fikk litt juling.

 

http://lanesplitter.jalopnik.com/watch-what-you-follow-motorcyclist-taken-out-by-runawa-1782770844

 

 

Lenke til kommentar

Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... 

 

 

Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. 

Så at TV2 har laget en sak om dette nå

Lenke til kommentar

 

Dette er fra lørdag, på fv208 i Trysil, på vei til Långflon i Sverige. En skikkelig idiot som foretar forbikjøring rett før bakketopp. Fartsgrensen er 80 på stedet, og jeg ligger like under dette. Bilen som kommer imot i min kjørebane har STOR fart. Vises kanskje ikke så godt på videoen, men... 

 

 

Vurderer å sende videoen over til politiet, men regnr. vises ikke spesielt godt pga. værforholdene. 

Så at TV2 har laget en sak om dette nå

 

Stemmer. Østlendingen (ostlendingen.no) skriver også at politiet har åpnet sak og jobber med å identifisere sjåføren. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...