RamGuy Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Klart det blir mye mer stress angående garanti og reklamasjon, spesielt reklamasjon som de fleste produsenter sikkert ikke vil stå for direkte. Men klarer man å fiske opp litt informasjon rundt hvem som eventuelt har vært leverandør / importør av varen så står jo de for ansvaret når butikken / utsalgstedet går konkurs og er pent nødt til å ta alle garanti / reklamasjonsaker direkte. Utfordringen her er selvsagt det å klare å spore opp hvem som er leverandør / importør av varen, dette er jo ikke informasjon som fremgår av kvittering eller noe som helst og uten noen form for bevis for hvem som faktisk er leverandør / importør så sliter man vell litt... Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 kjørte forbi netshop(sfj) i går. så trist å leit ut der, og lurte på hvordan det gikk med driften nå som det var så lenge siden jeg hadde bestilt noe der. vell nå vet jeg hvordan det går med driften der. 1 Lenke til kommentar
TEE Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden. En fabrikk i Korea eller Taiwan bryr seg fint lite om norsk Forbrukerkjøpslov. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Dette gjør det vell også veldig vanskelig å få tak i Lian-Li kabinetter og Seasonic strømforsyninger i Norge fremover Var jo bare Netshop som hadde oppegående utvalg av det. Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Dette gjør det vell også veldig vanskelig å få tak i Lian-Li kabinetter og Seasonic strømforsyninger i Norge fremover Var jo bare Netshop som hadde oppegående utvalg av det. Dustinhome har vel både Lian Li og Seasonic afaik. Endret 30. mai 2013 av J0lle 1 Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Triste nyheter at Netshop blir lagt ned! Handlet mye igjennom dem og aldri hatt noe tull med RAM'er etc. Sist var en S3 med død skjerm (kona sin) og ringte dem. Trist at vi mister en aktør som kan presse priser også, men markedet i Norge er bare ett visst volum og det begrenser seg hvor mange aktører som bli mette av norske kunder. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Personlig så var jeg aldri spesielt fornøyd med den servicen jeg fikk hos Netshop da jeg flere ganger måtte "krangle" for å få ordnet opp i bagateller. Spesielt glad for at det i dag er en mindre aktør på det Norske markedet er jeg selvsagt ikke , men heldigvis finnes det fortsatt gode nettbutikker der ute som enkelt kan erstatte Netshop. 1 Lenke til kommentar
genesis Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Har som regel lite til overs for kundefientlige selskaper.Vil gjerne vite navnet på en eventuel nyoppstart av Netshop - slik at jeg kan holde meg unna. Endret 9. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Personlig så var jeg aldri spesielt fornøyd med den servicen jeg fikk hos Netshop da jeg flere ganger måtte "krangle" for å få ordnet opp i bagateller. Spesielt glad for at det i dag er en mindre aktør på det Norske markedet er jeg selvsagt ikke , men heldigvis finnes det fortsatt gode nettbutikker der ute som enkelt kan erstatte Netshop. Men ingen som spanderer sjokolade! 3 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Men ingen som spanderer sjokolade! Med tanke på hva "sjokoladen" kostet i forhold til kundeservice og litt høyere pris på noen produkter føler jeg heller at det hadde vært å foretrukket at selskapet investerte i de punktene de var svake på. Det ble isåfall en svært dyr sjokolade over tid. 1 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Dette blir vel enkelt - nytt selskap uten gjelden opprettes og kjøper varelageret av boet billig, og voila så gjenoppstår netshop.no igjen i morgen. Hva skjer med PS.no - eies ikke den også av selskapet bak netshop? 1 Lenke til kommentar
BFG-Hungbunny Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang. Reklamasjonsretten din forsvinner ikke selv om butikken/nettbutikken du kjøpte den av er konkurs, du må bare ta det direkte mot produsent. Har du kjøpskvittering er ikke dette noe stort problem. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Hva skjer med PS.no - eies ikke den også av selskapet bak netshop? Nei det er Hattelco Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 http://www.hardware.no/artikler/derfor-havarerte-netshops-gigantkjop/114418 Jeg som husket feil, de skulle kjøpe - men det gikk ikke . Sikkert like greit når vi ser hva som skjer nå.. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Det var sannelig på tide. Dette har jeg ventet på siden 1996. Håper de lar mannskit-konseptet ligge denne gangen og ikke finner på nye friske sprell som i 2003. Seiersdans, kake på fatet og sprudevann i gasset. Good riddance Lysebo, ta på deg en klovnenese, kanskje noen tar deg seriøst. Endret 30. mai 2013 av BadCat 1 Lenke til kommentar
radivx Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Det var sannelig på tide. Dette har jeg ventet på siden 1996. Håper de lar mannskit-konseptet ligge denne gangen og ikke finner på nye friske sprell som i 2003. Good riddance Lysebo, ta på deg en klovnenese, kanskje noen tar deg seriøst. Noen begrunnelse for dette utsagnet? Har blandede erfaringer med Netshop, men har alltid sett på dem som en av de mer seriøse butikkene i Norge. Lenke til kommentar
Lasseyboy Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Opphørssalg! opphørssalg! opphørssalg! :--P 4 Lenke til kommentar
lockwyn Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 microplex var en fin en... 1 Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Trist. Alltid handlet litt hos Netshop gjennom tidene, men innrømmer at jeg har handlet mer fra Komplett i det siste. Tror det henger sammen med at det er enklere å navigere på komplett sine sider.. Lenke til kommentar
StorPeder Skrevet 30. mai 2013 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2013 Synd! Har _kun_ positive erfaring med Netshop, inkludert RMA- henvendelser! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå