Gå til innhold

Netshop legger ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Handlet TV og annet på Netshop for 4-5 år siden, men føler de slet litt med å konkurrere på pris og utvalg de siste par årene.

 

Komplett styrker nok posisjonen sin igjen nå. Glad i Komplett altså (ikke minst etter at de fikk pickup-point ved hjemstedet mitt, 200m fra jobb), men det er viktig de har konkurranse å bryne seg på.

Lenke til kommentar

Jeg synes dette er "bra" på noen måter. Det er altfor mange nettbutikker i Norge i forhold til etterspørselen. Hvis det går ned til 4-5 butikker så tror jeg at prisene vil bli enda mer presset fordi det er en større kundemasse pr butikk som er verre å tape. Dette er bare noe jeg antar/ tror er ikke sikkert det stemmer i det hele tatt.

 

Se på matbutikkene, der har det vært så stor konkuranse med ganske få butikker i forhold til etterspørsel at prisene faktisk har gått noe ned de siste årene.

 

Uansett så er det ikke nøye for meg om prisene bare holder seg på samme nivå som i dag da det er lite å spare på de billigste butikkene. Selvfølgelig blir det mye over lang til, men for meg er service og support det viktigste. Det er derfor jeg handler mest på komplett og multicom. Men alle har jo forskjellig erfaringer med forskjellige support senter da.

 

Edit; En annen grunn til at det kan være bra er at når butikker får større kundemasse og selger fler produkter så kan de også senke prisene og få like stort overskudd.

Endret av blablabling
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke så fryktelig mange igjen nå, og Norek / Komplett er vell nå den suverent største grossisten / importøren / leverandøren av samtlige, overrasker meg ikke om Norek / Komplett faktisk tjener penger på nesten alle de andre nettbutikkene i en eller annen grad da de sikkert bruker Itegra, Norek eller MPX som innkjøppunkt i et eller annet ledd.

Lenke til kommentar

Er jo ikke så fryktelig mange igjen nå, og Norek / Komplett er vell nå den suverent største grossisten / importøren / leverandøren av samtlige, overrasker meg ikke om Norek / Komplett faktisk tjener penger på nesten alle de andre nettbutikkene i en eller annen grad da de sikkert bruker Itegra, Norek eller MPX som innkjøppunkt i et eller annet ledd.

Tviler sterkt på at feks. dustinhome gjør det...

Lenke til kommentar

Dette blir vel enkelt - nytt selskap uten gjelden opprettes og kjøper varelageret av boet billig, og voila så gjenoppstår netshop.no igjen i morgen.

 

Feil.

 

Det står at Netshop begjærer oppbud, ikke at de har gått konkurs. Eierene er dermed fortsatt forpliktet til å betale all gjeld som er i selskapet.

 

Jeg synes det er synd Netshop legger ned, men de fortjener i hvert fall litt heder for å slutte mens leken er god, og de fortsatt kan avvikle selskapet, i stedet for å drive for kunder og leverandørers penger helt til konkursen er uunngåelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.
Reklamasjonsretten din forsvinner ikke selv om butikken/nettbutikken du kjøpte den av er konkurs, du må bare ta det direkte mot produsent. Har du kjøpskvittering er ikke dette noe stort problem.

Som allerede nevnt flere ganger tidligere, så er ikke det alltid tilfelle. Om de har kontor eller liknende i Norge så vil situasjonen mulig endres. Så lenge produsenten kun selger til Norge fra andre land (f.eks. via nett) så har ikke kunden krav på reklamasjonsrett. Da er det landet du bestiller hos/fra sin lov som gjelder. Eksempelet med Korea/Taiwan over er helt korrekt. Det har også vært mange episoder der folk har handlet fra MPX.com og ikke klart å få gjennom klager angående reklamasjon, noe som ikke er rart siden man ikke har krav på det ettersom det "kjøpes" i Frankrike.

 

Lenke til kommentar

Begjære oppbud og begjære konkurs er det samme. Den juridisk termen er faktisk begjære oppbud når det er debitor (dvs selve selskapet som begjærer). Når kreditor begjærer er det å begjære konkurs.

 

Er det? Auda. Da må jeg nesten beklage skråsikkerheten og trekke tilbake hederen :)

 

Det du tenker på er avvikling av selskapet.

 

Jepp, har nok blandet begrepene her.

Lenke til kommentar
Dette gjør det vell også veldig vanskelig å få tak i Lian-Li kabinetter og Seasonic strømforsyninger i Norge fremover :hm: Var jo bare Netshop som hadde oppegående utvalg av det.
Dustinhome har vel både Lian Li og Seasonic afaik.

 

CDON har både Lian Li og Seasonic.

Trist at NetShop gikk dukken selv om prisene deres var mer konkurransedyktig før.

Lenke til kommentar

Når jeg satt og ventet på at en ruter skulle komme inn i hyllene til Netshop og denne aldri kom inn etter en måned, til tross for flyten hos Dustin så luktet jeg lunta og kansellerte ordren.

Men det var tydelig at Netshop slet, med all reklamen for andre sider med barneutstyr osv for å forsøke å tiltrekke seg andre kundegrupper.

Veien mot 2 store er godt igang nå her til lands.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har også vært mange episoder der folk har handlet fra MPX.com og ikke klart å få gjennom klager angående reklamasjon, noe som ikke er rart siden man ikke har krav på det ettersom det "kjøpes" i Frankrike.

Mener du Pixmania? Dette er uansett ikke riktig for butikker som henvender seg direkte til kunder i andre land. I så tilfelle tilsier EUs e-handelsdirektiv at det er leveringslandets forbrukerlovgivning som gjelder. Om man derimot, for eksempel, handler fra en fransk nettbutikk som ikke henvender seg direkte til kunder i Norge gjelder fransk lov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd når slike butikker legger ned. NetShop var jo en butikk som hadde mye de andre ikke hadde. Mange gode media-spillere som ikke fantes andre steder, også annet utstyr relatert til PC og lyd/bilde. I det siste har de nok blitt for lik Komplett/MPX og PS, og da tipper jeg de tapte marked.

Lenke til kommentar

Synes det er veldig synd at Netshop legger ned. De har vært mye bedre på support/reklamasjon enn hva komplett har vært de siste årene i alle fall.

Siden jeg uansett henter varer direkte hos Komplett/Mpx/Netshop har jo pris vært en viktig faktor når jeg har handlet, og Netshop har vært brukt mye til harddisker, RAM osv, mens Komplett/mpx har vært brukt til bærbare pcer og ting som har vært på tilbud.

 

Men komplett.no er så stort at jeg aldri har fått samme gode service der som jeg har fått hos netshop de siste årene.

 

Beste eksemplet var for et par år siden da jeg kom hjem fra jobb klokken 1500 og oppdaget at TVet mitt hadde sluttet å fungere over natten. Ringte inn, og fikk ordnet det slik at jeg bare kjørte rett inn til Sandefjord, og da jeg kom dit (ca 30 minutter senere), rett før 1600, på en fredag, sto de klare med låne TV.

Det hadde aldri i verden skjedd hos komplett/mpx eller type Elkjøp/Expert. De reddet meg i alle fall fra en hel helg uten TV.

Lenke til kommentar

Prøvde å logge meg inn for å hente ut kvitteringer på alt jeg har kjøpt opp gjennom tidene, men det var neimen ikke lett. Ikke godtok de passordet mitt og ikke gikk det an å få tilsendt nytt.

 

Edit: I dag går det visst, jeg hadde ikke prøvd siden i går.

Endret av Llandari
Lenke til kommentar

Synd. Har alltid likt Netshop. Men dessverre ikke brukt dem på en stund fordi de har hatt lite utvalg, og enda mindre inne på lager.

 

Liker Komplett, god sjappe det. Men det er nok en fare for at de blir for store, og ødelegge det lille markedet vi faktisk har i Norge på PC deler. Da er det vel kun Dustinhome igjen som skikkelig konkurrent. Netonnet tenker jeg ikke på da de har altfor dårlig utvalg, selv om prisene er bra på enkelte ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...