Gå til innhold

Netshop legger ned


Anbefalte innlegg

Klart det blir mye mer stress angående garanti og reklamasjon, spesielt reklamasjon som de fleste produsenter sikkert ikke vil stå for direkte. Men klarer man å fiske opp litt informasjon rundt hvem som eventuelt har vært leverandør / importør av varen så står jo de for ansvaret når butikken / utsalgstedet går konkurs og er pent nødt til å ta alle garanti / reklamasjonsaker direkte.

 

Utfordringen her er selvsagt det å klare å spore opp hvem som er leverandør / importør av varen, dette er jo ikke informasjon som fremgår av kvittering eller noe som helst og uten noen form for bevis for hvem som faktisk er leverandør / importør så sliter man vell litt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, men da går vel saken til fabrikken? Var i hvert fall det jeg fikk beskjed om når jeg kontaktet samsung ang. en slik sak for litt under ett år siden.

En fabrikk i Korea eller Taiwan bryr seg fint lite om norsk Forbrukerkjøpslov.

Lenke til kommentar

Dette gjør det vell også veldig vanskelig å få tak i Lian-Li kabinetter og Seasonic strømforsyninger i Norge fremover :hm: Var jo bare Netshop som hadde oppegående utvalg av det.

 

Dustinhome har vel både Lian Li og Seasonic afaik.

Endret av J0lle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Triste nyheter at Netshop blir lagt ned! :( Handlet mye igjennom dem og aldri hatt noe tull med RAM'er etc. Sist var en S3 med død skjerm (kona sin) og ringte dem.

 

Trist at vi mister en aktør som kan presse priser også, men markedet i Norge er bare ett visst volum og det begrenser seg hvor mange aktører som bli mette av norske kunder.

Lenke til kommentar

Personlig så var jeg aldri spesielt fornøyd med den servicen jeg fikk hos Netshop da jeg flere ganger måtte "krangle" for å få ordnet opp i bagateller.

Spesielt glad for at det i dag er en mindre aktør på det Norske markedet er jeg selvsagt ikke , men heldigvis finnes det fortsatt gode nettbutikker der ute som enkelt kan erstatte Netshop.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig så var jeg aldri spesielt fornøyd med den servicen jeg fikk hos Netshop da jeg flere ganger måtte "krangle" for å få ordnet opp i bagateller.

Spesielt glad for at det i dag er en mindre aktør på det Norske markedet er jeg selvsagt ikke , men heldigvis finnes det fortsatt gode nettbutikker der ute som enkelt kan erstatte Netshop.

 

Men ingen som spanderer sjokolade!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men ingen som spanderer sjokolade!

 

Med tanke på hva "sjokoladen" kostet i forhold til kundeservice og litt høyere pris på noen produkter føler jeg heller at det hadde vært å foretrukket at selskapet investerte i de punktene de var svake på.

 

Det ble isåfall en svært dyr sjokolade over tid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.

 

Reklamasjonsretten din forsvinner ikke selv om butikken/nettbutikken du kjøpte den av er konkurs, du må bare ta det direkte mot produsent. Har du kjøpskvittering er ikke dette noe stort problem.

Lenke til kommentar

Det var sannelig på tide. Dette har jeg ventet på siden 1996. Håper de lar mannskit-konseptet ligge denne gangen og ikke finner på nye friske sprell som i 2003.

 

Seiersdans, kake på fatet og sprudevann i gasset.

 

Good riddance

 

Lysebo, ta på deg en klovnenese, kanskje noen tar deg seriøst.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var sannelig på tide. Dette har jeg ventet på siden 1996. Håper de lar mannskit-konseptet ligge denne gangen og ikke finner på nye friske sprell som i 2003.

 

Good riddance

 

Lysebo, ta på deg en klovnenese, kanskje noen tar deg seriøst.

 

Noen begrunnelse for dette utsagnet?

 

Har blandede erfaringer med Netshop, men har alltid sett på dem som en av de mer seriøse butikkene i Norge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...