Gå til innhold

Netshop legger ned


Anbefalte innlegg

Er jo ikke så fryktelig mange igjen nå, og Norek / Komplett er vell nå den suverent største grossisten / importøren / leverandøren av samtlige, overrasker meg ikke om Norek / Komplett faktisk tjener penger på nesten alle de andre nettbutikkene i en eller annen grad da de sikkert bruker Itegra, Norek eller MPX som innkjøppunkt i et eller annet ledd.

 

Er faktisk Itegra som importerer for Norek/Komplett (de er alle eid av samme selskap). Itegra leverer forøvrig til de fleste kjedene i Norge :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du Pixmania? Dette er uansett ikke riktig for butikker som henvender seg direkte til kunder i andre land. I så tilfelle tilsier EUs e-handelsdirektiv at det er leveringslandets forbrukerlovgivning som gjelder. Om man derimot, for eksempel, handler fra en fransk nettbutikk som ikke henvender seg direkte til kunder i Norge gjelder fransk lov.

Oisann, her har jeg kjørt litt fort i svingene. Mente selvfølgelig Pixmania ja!

Hvor har du det fra? Kunne du oppgitt kilde? Ettersom det jeg kan huske fra jeg hadde forbrukerkjøpsloven, så var det slik at man måtte følge lovene fra det landet som varen ble regnet som kjøpt i. Er det på nettet så vil det i Pixmania sitt tilfelle bety fransk lov.

Lenke til kommentar

De var suverene på salg og jeg opplevde dem som raskest i landet på effektuering og sending av varer.

 

Support og god service, og spesielt kommunikasjon med kunden etter at handelen var over ble etterhvert deres store problem og noe de aldri lærte seg, og jeg tror nok det ble starten på slutten for dem. De første årene gikk det bra så lenge det var få slike hendelser. Etterhvert bygget det på seg med så mange misfornøyde kunder som dro og ikke så seg tilbake, og dette smittet også over på potensielle nye kunder som dermed holdt seg unna. Forumet her forteller utallige slike historier hvor kunden som regel ble den tapende part.

 

Jeg hadde min siste handel med dem våren 2010 grunnet at de nektet meg RMA på et rimelig dyrt hovedkort, og jeg har ikke handlet der siden. Så slik jeg ser det er opphøret helt selvforskyldt og ærlig fortjent, og det føles godt å være kvitt dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har som regel lite til overs for kundefientlige selskaper.Vil gjerne vite navnet på en eventuel nyoppstart av Netshop - slik at jeg kan holde meg unna.

 

ENIG!

 

Etter jeg fikk et brukt skjermkort solgt som nytt for noen år siden og netshop ikke så mye som unskyldte seg en gang (fikk bare standarfrasen om å returnere det på angrefist om jeg var missfornøyd). har jeg ikke handlet der.

 

HADET netshop, kommer ikke til å savne dere!

 

Lurer på om ps.no også ryker?

http://www.hardware....er-ps-no/113503

 

Det ville jo være synd siden de ihvertfall har god kundeservice, i motsetning til netshop.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at hardwarebutikken.no forsvant, helt OK at netshop.no forsvinner. Det var vel omtrent i 2010-tiden at de originale eierne solgte unna alt og forlot skuta. Etter det ble alt «effektivisert» (les: kundefiendtlig RMA-holdning, omsalg av brukte varer, treg og upersonlig support, mindre kunnskapsrik supportpersonell) som gjorde at alt som var hardwarebutikken forsvant over natta og ble til den dårligste av de store.

Lenke til kommentar

Hvor har du det fra? Kunne du oppgitt kilde? Ettersom det jeg kan huske fra jeg hadde forbrukerkjøpsloven, så var det slik at man måtte følge lovene fra det landet som varen ble regnet som kjøpt i. Er det på nettet så vil det i Pixmania sitt tilfelle bety fransk lov.

Hadde et dokument som nøstet opp i lovene som er relevante for dette (det var, så vidt jeg husker, kompliserte greier), men fant det ikke igjen i farten. Den nyeste referansen jeg vet om er NOU 2013:2 om digital verdiskapning som nevner at: "Næringsaktivitet som retter seg mot norske kunder, med en nettside eller markedsføring på norsk, kan gjøre den næringsdrivende underlagt norsk forbrukerrett og markedsføringslov.", men uten at de oppgir rettskildene direkte. Pixmania er i alle fall en slik virksomhet som faller innenfor dette.

 

Men nå dro vi vel dette off topic. Sikkert noen i jussforumet som kunne svart mer oppklarende om spørsmålet ble tatt der.

Lenke til kommentar
Ja, da forsvant reklamasjonsretten på pcen jeg kjøpte der. Heldigvis er den ikke av nyeste årgang.
Hvis det er en fabrikkert PC, altså ASUS, Lenovo osv, er det produsenten som skal ta seg av rep, uansett. Bare pass på kvitteringen din ;-). Hvis det er noe NetShop har bygget for deg kan det være at Netshops distributør kan hjelpe med å reklamere på delene. Altså, dersom hovedkortet ditt går, kan du reklamere på det osv.NetShop har slitt i ett års tid nå, så dette var nok bare forventet, dessverre. Trist når markedet mister nok aktør.

 

Nei!

Hvis du har kjøpt eksempelvis en Onkyo parallell importert så mister du alle rettigheter når firma går konkurs. Da må du eventuelt søke RMA hos den utenlandske leverandør/produsent. Jobb med dyr frakt, tollpapirer for å bevise RMA og slippe moms ved levering av ny.

 

Ved kjøp gjennom Mono A/S ville du hatt følgende.

Vi selger våre produkter primært gjennom forhandlere og installatører, samt enkelte, utvalgte nettbutikker.

Mono AS oppfordrer deg til å undersøke om du kjøper våre produkter via autoriserte forhandlere, som kan tilby den beste produkt-kunnskap, support og ikke minst 5 års reklamasjonsrett med støtte fra oss og våre produsenter. Ta gjerne kontakt om du er i tvil om produktet du vurderer å kjøpe er støttet av oss og våre produsenter eller ikke.

 

Netshop har vært en "rotebutikk" i mange år og har fått en mengde misfornøyde kunder.

Her fra 2005.

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/83918-netshop-no-no-more.html

 

Så denne type butikker tar livet av seg selv. Kanskje jeg sender dem en sjokolade ;-)

 

 

Lenke til kommentar

Så ble det en gledens dag i mai likevel for en som ikke feirer 17. mai.

 

Jeg hever mitt glass for NetShops undergang.

ENIG!

 

Etter jeg fikk et brukt skjermkort solgt som nytt for noen år siden og netshop ikke så mye som unskyldte seg en gang (fikk bare standarfrasen om å returnere det på angrefist om jeg var missfornøyd). har jeg ikke handlet der.

 

HADET netshop, kommer ikke til å savne dere!

 

Lurer på om ps.no også ryker?

http://www.hardware....er-ps-no/113503

 

Det ville jo være synd siden de ihvertfall har god kundeservice, i motsetning til netshop.

Netshop har dalt i kvalitet veldig siden jeg først handlet der rundt 2004. De surret noe forferdelig med en reklamasjon jeg hadde på ett hk i 2006 blaa. Good riddens. Håper vi får tilbake microplex slik det var en gang i tiden.

Personlig så var jeg aldri spesielt fornøyd med den servicen jeg fikk hos Netshop da jeg flere ganger måtte "krangle" for å få ordnet opp i bagateller.

Spesielt glad for at det i dag er en mindre aktør på det Norske markedet er jeg selvsagt ikke , men heldigvis finnes det fortsatt gode nettbutikker der ute som enkelt kan erstatte Netshop.

Har som regel lite til overs for kundefientlige selskaper.

 

Vil gjerne vite navnet på en eventuel nyoppstart av Netshop - slik at jeg kan holde meg unna.

 

Med så mange missfornøyde kunder bare i denne tråden er det vel ikke rart. Jeg er også en av disse og helgen ble veldig bra nå! Som Genesis vil jeg gjerne vite hva deres nye butikk heter for der skal jeg ALDRIG handle om de samme kundebehandlerne jobber der. Tilsvarende holdninger har jeg kun møtt et annet sted og de er også out of business.

 

Det skal også sies at Netshop var både billig og hadde spennende produkter ved oppstart. Siste 5-6 år... :sick:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...