Gå til innhold

Microsoft har øremerket 6 milliarder til eksklusive spill (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

Først er teorien til enkelte at Microsoft ikke kommer til å bruke noe penger på å sikre eksklusive titler, når det så kommer frem at de tenker å sette av 6 milliarder til eksklusive titler til konsollen så omformulerer man tidligere argumenterer til at man ikke vet hva slags eksklusive titler det er snakk om, og at mye penger egentlig ikke sikrer kvalitet.

 

Kan man ikke bare hoppe over pisspreiket og konkludere med at uansett hva som skjer så er det ikke godt nok ?

 

Til de med litt vett i skallen: Det skal bli interessant å følge lanseringene på E3 for å se hva slags spill vi kan se frem til på xbox og playstation

Lenke til kommentar
Hvorfor skrive slik dritt?Det er greit å betale for å spille et brukt spill hvis noe av det går til utviklerne. Hvis ikke, er det dumt. Men vet du hva? Deal with it, crybabyIdiotisk å komme med RROD når det gjelder 360 å ikke har noe å gjøre med xbox one
Tror du virkelig MS vil gi noen av de pengene til utviklerene? Det tror hvertfall ikke jeg kommer til å skje. Noen av Xbox One maskinene kommer til å få feil, derfor brukte jeg ordet RROD(Red rings of death) som de aller fleste skjønner hva betyr (maskinvare feil) visst ikke du skjønte det.

 

Red ring of death var et gpu feil av eget produkt.. Skal vel noe mere til nå.. Og ikke glem alt av hardware kan gå i stykker

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er generelt negativt innstilt til eksklusive spill, for jeg har den følelsen at det betyr at de har gitt penger til distributøren av spillet, for at de ikke skal gi de ut på andre platformer.

 

Er jo mange spill som kunne likegreit vært på andre platformer. Så eksklusive spill føler jeg ikke er en positiv ting for forbrukere og spillutviklere (da spillutviklere vil jo helst at flest mulig spiller spillet de har laget).

 

Edit: Er vel bedre sånn som Nvidia gjør det. Er med på å utvikle og optimalisere spillet, i bytte med reklame i introen til spillet. De spillene kan fortsatt kjøres på Radeon-kort.

Endret av Nerowulf
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg eksklusiver er noe drit.

"Hei vi laget et fett spill men du kan bare spille det på denne! Ja din maskin klarer det helt fint men vi får mer penger for dette"

 

Ja du kan skreddersy spill til et system for max prestasjon, som Red Dead Redemtion f.eks, men jeg skulle mye heller spillt dette på PC'en min som ville taklet dette like bra, om ikke bedre.

Føler dette holder ting litt tilbake og...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper at Xbox One blir en flopp, sånn at MS får seg en smekk på pungen. Det at du må betale ekstra til dem når du har kjøpt et brukt spill er jo bare helt bak mål, pluss at det at spillet låses til din maskin kan jeg tenke meg blir morro når du har betalt 1000vis av kroner å får RROD.

DU må ikke betale mer, for eksempel Gamestop må det. Spillet låses også til kontoen din, ikke konsollen...

Lenke til kommentar

Forholder meg til det som står i artikkelen. Microsoft har også høstet en del kritikk for sin tilnærming til kopibeskyttelser og krav om netttilkobling. Nye spill låses til Xbox Live-kontoen og maskinen

Om konsollen slutter å funke kan du selvsagt flytte kontoen til en annen boks, merk det er mulig du ikke kan kjøpe en brukt One men må få og aktivisere en ny eller må gjennom en prosess her.

 

Er ingen vits i å komme med paranoide komentarer.

Selvsagt kan mister du ikke spill om boksen tryner.

MS vil selvsagt ikke overvåke deg, dette er lett å avsløre og konsekvensene vil være milliardsøksmål i usa og salgsforbud i mange andre land.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når man får en positiv sak som dette, får man ti kommentarer (inkludert min egen), men hvis man skriver en negativt vinklet sak får man hundrevis.

 

Er folk bare interessert i å være negative?

 

Hvilken negativt vinklede sak hadde hundrevis av negative kommentarer etter 50 minutt?

 

AtW

 

Personlig kan jeg ikke fordra ekslusiver, synd denne nye genrasjonen konsoller beholder mange av ulempene fra forrige generasjon, og legger til noen egne i tillegg.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Meh, det var en god del Xbox-ekslusiver rundt release av 360-en også. Nå er de enten gått over til å være multiplatform, eller så fikk de aldri noen oppfølgere. Xbox har fått en latterlig dårlig portefølje av ekslusive spill de siste årene. Sånn går det når man ikke utvikler så mye selv, men heller betaler for ekslusivene sine.

Lenke til kommentar

Hvilken negativt vinklede sak hadde hundrevis av negative kommentarer etter 50 minutt?

 

AtW

 

Personlig kan jeg ikke fordra ekslusiver, synd denne nye genrasjonen konsoller beholder mange av ulempene fra forrige generasjon, og legger til noen egne i tillegg.

 

AtW

 

De har i hvertfall mer enn ti. Du er vel ikke uenig at en gjennomgående trend på internett er å være negativ?

 

Eksklusiver er bare en fordel. Det tvinger begge konsollprodusentene til å innovere og skape spillopplevelser som er unike for konsollen. Det er et av de få tilfellene hvor store og kompetente utgivere får et budsjett og en tidsramme som faktisk tillater eksperimentering.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Eksklusiver er bare en fordel. Det tvinger begge konsollprodusentene til å innovere og skape spillopplevelser som er unike for konsollen. Det er et av de få tilfellene hvor store og kompetente utgivere får et budsjett og en tidsramme som faktisk tillater eksperimentering.

Den markerte delen, er det eneste jeg er enig i over det du har sagt hittil.

 

uten konkurranse, har verken Sony eller MS noen grunn til å innovere.

Endret av Dore123m
Lenke til kommentar
Hvorfor skrive slik dritt?Det er greit å betale for å spille et brukt spill hvis noe av det går til utviklerne. Hvis ikke, er det dumt. Men vet du hva? Deal with it, crybabyIdiotisk å komme med RROD når det gjelder 360 å ikke har noe å gjøre med xbox one
Tror du virkelig MS vil gi noen av de pengene til utviklerene? Det tror hvertfall ikke jeg kommer til å skje. Noen av Xbox One maskinene kommer til å få feil, derfor brukte jeg ordet RROD(Red rings of death) som de aller fleste skjønner hva betyr (maskinvare feil) visst ikke du skjønte det.

 

Nei, jeg tviler på det. Sier bare at HVIS noe hadde gått til utviklere så hadde det ikke vært et problem.

Sannsynligvis vil noen maskiner ha feil, men RROD gjelder kun for 360 og har ingenting med den nye konsollen å gjøre. RROD betyr at tre røde lys blinker som indikerer hardware eller powersuplly feil.

 

Lenke til kommentar

Hvorfor er det å investere i eksklusive spill så dårlig?

Virker jo på mange av kommentarene her som at de tror dette er penger satt av for at Sony og evt Nintendo kunder må vente lenger enn kunder på Xbox for multiplattform spill og innhold. Slik jeg leser det er det 6 milliarder de vil bruke til å lage eksklusive spill til Xbox. Og det er vel like greit og forståelig som at Sony legger mengder av summer i spill som Uncharted, Killzone og God of War for å nevne noen.

 

Alle konsollene trenger eksklusive toppspill som kan selge konsollen, og tilby en så skreddersydd opplevelse på den konsollen de er lagd for som mulig.

 

At MS virker å ville satse tungt på sine titler ser jeg kun på som positivt. Og så håper jeg Sony også fortsetter med det samme!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Meh, det var en god del Xbox-ekslusiver rundt release av 360-en også. Nå er de enten gått over til å være multiplatform, eller så fikk de aldri noen oppfølgere. Xbox har fått en latterlig dårlig portefølje av ekslusive spill de siste årene. Sånn går det når man ikke utvikler så mye selv, men heller betaler for ekslusivene sine.

Og i sluttspurten av denne konsollgenerasjonen har PS3 to ekslusiver på vei(The Last of US, Gran Turismo 6), mens Xbox 360 har ingen. Er i alle fall det jeg har hørt/lest. Tydelig at MS trapper ned på Xbox 360 konsollen og har flyttet alt fokus over på den nye. De skal visstnok fortsatt støtte 360 fremover, men med den holdningen der så blir man jo litt skeptisk.

Lenke til kommentar

De har i hvertfall mer enn ti. Du er vel ikke uenig at en gjennomgående trend på internett er å være negativ?

 

Eksklusiver er bare en fordel. Det tvinger begge konsollprodusentene til å innovere og skape spillopplevelser som er unike for konsollen. Det er et av de få tilfellene hvor store og kompetente utgivere får et budsjett og en tidsramme som faktisk tillater eksperimentering.

 

Kanskje, og så? Jeg ser mange negative, og jeg ser mange som bøyer seg ned og tar imot alt mulig piss.

 

AtW

 

Den markerte delen, er det eneste jeg er enig i over det du har sagt hittil.

 

uten konkurranse, har verken Sony eller MS noen grunn til å innovere.

 

Lukkede plattformer og eksklusiver skaper mindre konkurranse, ikke mer. Jo mindre lock-in det er jo hardere konkurranse, vil du ha stor konkurranse bør du ønske at spillene blir gitt ut på PC, ikke konsoller.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Kan Microsoft noen gang gjøre noe uten at folk skal klage? Synes det er hylekor hele tiden, enten når de beskylder Microsoft for å fokusere for lite på eksklusive spill, eller nå for mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...