Gå til innhold

Microsoft har øremerket 6 milliarder til eksklusive spill (XOne)


Anbefalte innlegg

Det er jeg helt uenig i. Konsollprodusenter må innovere og skape interessante spillopplevelser for å gjøre konsollene sine attraktive.

 

Halo, Uncharted, God of War, Forza, Gears of War, Zelda, Mario, Metroid, Crash Bandicoot og Jak and Daxter er alle spillserier som har fremmet innovasjon og utvikling i sine sjangre og i industrien som helhet, og andre utviklere har tatt lærdom av de seriene for å skape bedre opplevelser.

 

Ja, for det er jo ingen innovasjon eller konkurranse på kulturarenaer der man ikke er låst til en lukket plattform....

 

Med en åpen plattform så har man langt flere kulturleverandører som konkurrerer, og konkurransen er dermed også hardere.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MS bruker ikke det fnugg mere penger enn de gjør, disse pengene er noe de invisterer for å kunne tvære mer ut av plattformen senere. Om man hadde brukt penger på å lage en åpnere plattform, gjøre det lettere for enhver å legge ut spill osv, så hadde det gjort mye mere for kvaliteten.

 

AtW

 

For all del, det hadde vore betre med ein åpnare plattform, ideelt sett skulle vi også kunne spele alle spel uansett kva boks vi kjøper. Men slik eg ser det, gitt at plattformen er lukka og har eksklusive spel og så vidare, så er det jo greit at dei bruker penger for å gjere den "lukka opplevinga" best mogleg. Eg trur ikkje det er slik at dei hadde avstemming på styremøtet om å bruke 6 mrd. på utvikling eller ha ein åpen plattform. Viss alternativet til å investere i utvikling av ekslusive spel er å investere mindre i det, utan noko anna konsekvens, ser eg ikkje fordelen med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, for det er jo ingen innovasjon eller konkurranse på kulturarenaer der man ikke er låst til en lukket plattform....

 

Med en åpen plattform så har man langt flere kulturleverandører som konkurrerer, og konkurransen er dermed også hardere.

 

AtW

 

Med en åpen og uregulert platform vil du også få ekstreme mengder møkk. Android og PC er jo kjempeeksempler på dette.

 

Jeg sier ikke at det er bare en ting som fremmer innovasjon, det er det du som gjør. Det er rett og slett ikke mulig å diskutere imot det faktum at eksklusive spill fremmer innovasjon, alle spillene jeg nevnte er bevis på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna iriterende at troll i fra redaksjonen og hjemme skal drive dette suttrekoret om Xbox One. Fines ikke en eneste sakelig kommentar fra noen av dere! Lær dere noe om selvinnsikt.. dere vet ikke en dritt om hvordan PS4 kommer til å bli, dere vet heller ikke en dritt om potensialet eller spilltilbudet til Xbox One. (E3) Alt blir bare synsing.. det har desverre blitt en trend at man skal ta alt i værste mening. Vi er kundene! både Sony og Microsoft vill levere ett produkt vi blir fornøyd med, å si at de har en annen intensjon er downs så det holder...

Endret av HaterForumTroll
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forbanna iriterende at troll i fra redaksjonen og hjemme skal drive dette suttrekoret om Xbox One. Fines ikke en eneste sakelig kommentar fra noen av dere! Lær dere noe om selvinnsikt.. dere vet ikke en dritt om hvordan PS4 kommer til å bli, dere vet heller ikke en dritt om potensialet eller spilltilbudet til Xbox One. (E3) Alt blir bare synsing.. det har desverre blitt en trend at man skal ta alt i værste mening. Vi er kundene! både Sony og Microsoft vill levere ett produkt vi blir fornøyd med, å si at de har en annen intensjon er downs så det holder...

Vet du hva...du har helt rett. Vi må slutte å diskutere for det er dem som ikke liker det og som blir så sinna at dem må lage en forum konto bare for å si ifra.

 

La oss slutte å bruke forumet!

 

Yay,...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Med en åpen og uregulert platform vil du også få ekstreme mengder møkk. Android og PC er jo kjempeeksempler på dette.

 

Ekstreme mengder møkk? Javel. Man får også "ekstreme mengder" kvalitetsspill. Det er jo bare å unngå å kjøpe møkka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Forbanna iriterende at troll i fra redaksjonen og hjemme skal drive dette suttrekoret om Xbox One. Fines ikke en eneste sakelig kommentar fra noen av dere! Lær dere noe om selvinnsikt.. dere vet ikke en dritt om hvordan PS4 kommer til å bli, dere vet heller ikke en dritt om potensialet eller spilltilbudet til Xbox One. (E3) Alt blir bare synsing.. det har desverre blitt en trend at man skal ta alt i værste mening. Vi er kundene! både Sony og Microsoft vill levere ett produkt vi blir fornøyd med, å si at de har en annen intensjon er downs så det holder...

 

Beklager, men både brukernavnet ditt og antall innlegg gjør at jeg ikke kan ta deg seriøst. Bare fordi de har andre meninger enn deg(basert på informasjon tilgjengelig) så er de mentalt tilbakestående? (regner med at det er det du mener når du skriver "er downs så det holder...") Patetisk holdning.

Endret av Saapa
Lenke til kommentar

Ekstreme mengder møkk? Javel. Man får også "ekstreme mengder" kvalitetsspill. Det er jo bare å unngå å kjøpe møkka.

 

Ja, absolutt, men det samme gjelder jo for en lukket platform. Liker uansett ikke åpent/lukket-begrepet. Liker heller det Steve Jobs sa, at det handler om fragmenterte/integrerte platformer. PC og Android er fragmenterte platformer, mens PS3, 360 og iPhone er integerte platformer.

 

Diskusjonen handler uansett om eksklusive spill er bra eller dårlig for industrien. Det er selvfølgelig knallbra for industrien, ettersom det tvinger konsollutviklere til å satse på innovasjon og kvalitet.

Lenke til kommentar

Kan du mate meg med teskei, korleis det tvinger dei til å satse på innovasjon og kvalitet?

 

Det tvinger de til å satse på innovasjon og kvalitet fordi det er et viktig salgspunkt for konsollen. Det handler om å gi forbrukeren en grunn til å kjøpe konsollen. Ramset opp en rekke spill som alle viser hvor viktig eksklusive spill er, og jeg henviser deg til innlegg nummer 60.

Lenke til kommentar

For all del, det hadde vore betre med ein åpnare plattform, ideelt sett skulle vi også kunne spele alle spel uansett kva boks vi kjøper. Men slik eg ser det, gitt at plattformen er lukka og har eksklusive spel og så vidare, så er det jo greit at dei bruker penger for å gjere den "lukka opplevinga" best mogleg. Eg trur ikkje det er slik at dei hadde avstemming på styremøtet om å bruke 6 mrd. på utvikling eller ha ein åpen plattform. Viss alternativet til å investere i utvikling av ekslusive spel er å investere mindre i det, utan noko anna konsekvens, ser eg ikkje fordelen med det.

 

Det er en ekstremt urealistisk forutsetning, MS bruker ikke 6 mrd for moro, de bruker det fordi de tror andre ting endrer seg så de kan hente inn disse pengene.

 

AtW

Lenke til kommentar

Med en åpen og uregulert platform vil du også få ekstreme mengder møkk. Android og PC er jo kjempeeksempler på dette.

 

Jeg sier ikke at det er bare en ting som fremmer innovasjon, det er det du som gjør. Det er rett og slett ikke mulig å diskutere imot det faktum at eksklusive spill fremmer innovasjon, alle spillene jeg nevnte er bevis på det.

 

Hva så? Det er det bra som teller, jeg hverken kjøper eller spiller møkka, og for deg som er positiv til omtrent alt som kastes din vei, så burde det være enda lettere å velge det bra.

 

Jo, det er mulig, det virker som du ikke forstår at ting kunne vært enda mer innovativt om ting var annerledes. At det forekommer innovasjon i dagens system gjør ikke at det er det beste for innovasjon.

 

AtW

  • Liker 4
Lenke til kommentar

I bunn og grunn er MS en pengemaskin. Hvis de bruker X antall kroner på noe så regner de med (håper?) at de får tilbake x antall fler kroner enn de brukte.

 

Det er samma hva entusiaster, hardcore gamere etc sier til dette. Hvis flesteparten av brukerne kjøper et spill til 500,- spiller en time så glemmer det, mange ganger da, så vil de tjene penger. Jeg har MANGE venner som gjør dette; bra reklame, jeg kjøper det, hmm var ikke så bra som Call of Duty jeg driter i det, enda en reklame enda et spill.. Og slik fortsetter det, til evig tid :p De kommer til å tjene MYE penger uansett hva de som vil ha skikkelige spill sier. Vi er som en saueflokk (ikke vi på forumet her da :) ) alle mann!

Lenke til kommentar

Ekslusive titler har vi vel hatt siden tidenes morgen. Det var et fåtall av spillene på Amigaen min som fantes til nintendoen så dette er jo ikke noe nytt. MS er ute etter å tjene mest mulig penger i det lange løp og hvis de mener at de vil tjene mer på å ha en tittel eksklusivt ja så inngår de egne avtaler med utviklere og utgivere. Jeg har vel heller ikke hatt mulighet til å spille hverken Zelda eller Mario på noen av X-boxene mine, men ser ikke at kritikken mot Nintendo hagler akkurat..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva så? Det er det bra som teller, jeg hverken kjøper eller spiller møkka, og for deg som er positiv til omtrent alt som kastes din vei, så burde det være enda lettere å velge det bra.

 

Jo, det er mulig, det virker som du ikke forstår at ting kunne vært enda mer innovativt om ting var annerledes. At det forekommer innovasjon i dagens system gjør ikke at det er det beste for innovasjon.

 

AtW

 

Uten konkurransen mellom Sony, Microsoft og Nintendo ville man mistet pengesterke utgivere som må innovere for å gjøre konsollene sine attraktive. Du har enda til gode å komme med et motargument.

 

Må også nevne at du i dag har både eklusive titler, samtidig som det åpne systemet som du er en så stor tilhenger av. Man har altså det beste av to verdener, men uten eksklusive titler ville man hatt færre kilder for innovasjon. Det du sier er jo helt meningsløst.

Endret av sthusby
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten konkurransen mellom Sony, Microsoft og Nintendo ville man mistet pengesterke utgivere som må innovere for å gjøre konsollene sine attraktive. Du har enda til gode å komme med et motargument.

 

Må også nevne at du i dag har både eklusive titler, samtidig som det åpne systemet som du er en så stor tilhenger av. Man har altså det beste av to verdener, men uten eksklusive titler ville man hatt færre kilder for innovasjon. Det du sier er jo helt meningsløst.

 

Om du ikke har sett noen argument, så bør du lære deg å lese, lukkede systemer fører til færre leverandører, fordi det er vanskeligere å komme inn, det minsker konkurransen.

 

AtW

Lenke til kommentar

Om du ikke har sett noen argument, så bør du lære deg å lese, lukkede systemer fører til færre leverandører, fordi det er vanskeligere å komme inn, det minsker konkurransen.

 

AtW

 

Men du har jo fragmenterte (åpne) systemer også. Du har jo PC og Anroid i tillegg. Er ikke de bra nok? I tillegg har eksklusive spill for integrerte (lukkede) systemer, som må fremme innovasjon og kvalitet for å skape blest rundt en konsoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...