Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

En kompis av meg har skaffet seg PS4 i-stedet for Xbone. Han har vært pro-Xbox i hele sitt liv og har nå gått over til PS4.

 

Jeg spurte han hvorfor, han svarte: "Pga. alt det der med oppløsning og FPS greian".

 

Profilen hans om dere ikke tror på meg, han har 30.000 GS. Jeg er lostfantomena (brukeren med Alan Wake) avataren på vennelista hans. http://www.xboxlivescore.com/profile/THEWULFF95

 

Med andre ord, oppløsning og FPS har noe å si for enkelte.

 

 

Hva er poenget i innlegget?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Vel, nå har en kompis av fantomena, som tidligere var pro-Xbox, valgt PS4 fremfor Xbox One. Noe han begrunnet med "oppløsning og FPS-greier". Dessuten har han 30 000 i gamerpoints.

Kanskje det er noe i det. Kanskje det er på tide for meg og andre Xbox-eiere å våkne opp.

 

PS4 er nok fremtiden.

 

Hold oss oppdatert om du har flere pro-Xbox-venner som bytter plattform, fantomena.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar

 

Ikke spill amøber nå da folkens, dere skjønner meningen med innlegget.

Poenger er vel at PS4 er best, noe som er poengtert en million ganger tidligere. Men folk blir aldri mett

 

 

Feil.

 

Poenget med innlegget til fantomena var et eksempel på en som han anser som Xbox fan som skifter over til Playstation pga all snakket rundt oppløsning fps. Det er jo en ny artikkel omtrent hver dag hvor det diskuteres at XBO er svakere og leverer lavere oppløsning osv en Playstation.

 

Og hvor resultatet er at en som kanskje hadde kjøpt XBO nå isteden kjøper en Playstation.

Endret av LarZen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett det lenge på diverse forum og, folk som har sverget til Xbox har nå kjøpt seg en PS4. Pga det med oppløsning og framerate osv.

Og poenget, Johannes Entenmann, er vel sikkert å få sagt at folk faktisk bryr seg om oppløsning og framerate, siden det har vært mange her i tråden som har sagt at folk flest ikke kommer til å bry seg om slikt.

Lenke til kommentar
Folk som diskuterer på diskusjonsforum er allikevel en releativ liten margin. Ja, folk bryr seg om oppløsning, men ikke alle.


XboxOne selger allikevel godt tross for at mange vil ha det til å virke som at den selger virkelig virkelig dårlig. Spesielt spilljournalister virker det som. Synes det er egentlig er nesten en gyllen regel at Xbox aldri kommer til selge bedre enn Playstation. PS er en så mye sterke merkevare, og det virker nesten som at folk hele tiden diskuterer at Playstation selger mer enn Xbox som det var nytt. Man trenger ikke å være Felini for å skjønne at Xbox aldri kommer til å selge så utrolig bra.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det er sant og det har jo ihvertfall de første salgstallene vist om jeg husker riktig.

 

Men selvfølgelig, det er jo alltid de som liker å se en side lide i hvilken som helst konflikt eller klasseskille. Enten Xbox eller Playstation, Norsk eller svensk, rød eller blå o.s.v.

 

Pluss de som liker å utnytte konflikter det lengst mulig til egen vinning.

 

Fanboyer har en del å si, men denne gangen virker det som at spilljournalister (de dårlige, eller idiotene av dem) har blåst ting opp litt for mye ut av proporsjoner..

Lenke til kommentar

 

Ikke spill amøber nå da folkens, dere skjønner meningen med innlegget.

Poenger er vel at PS4 er best, noe som er poengtert en million ganger tidligere. Men folk blir aldri mett

 

 

Noen tips:

1. Du er i en VS-tråd.

2. Om du ikke er interessert i å diskutere så tvinger ingen deg.

3. Om du vil diskutere, så dropp den sutringen om at folk flest foretrekker PS4.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Japp, og besteforeldre eller whatever som skal kjøpe en konsoll til barnebarn eller hva det skulle være vil som regel dra på Elkjøp. Selgerne vil sikkert si at PS4 er en kraftigere maskin og den koster mindre. Spillene ser penere ut osv. Av erfaring, av å hjelpe folk osv, så tenker jo nesten alle på "hva er best og billigst?".

 

Hva som er best vil alltid være en bit subjektivt, men sett fra kjøper og selger sitt perspektiv, som nøytrale, så tilbyr PS4 mer enn hva du får med Xbox One. Og det aller viktigste er at den er billigere. Så om Xbox One skal klare å konkurrere med PS4 i store deler av Europa må prisen ned på samme nivå.

Selgeren på Elkjøp vil gi bestemor valget mellom Wii-U, Xbox 360 og PS4. Du tror vel ikke seriøst at en selger på Elkjøp vil si at PS4 "har bedre grafikk og FPS" enn en konsoll som ikke er på markedet, da kan den like gjerne sammenlignes med Dreamcast eller Amiga 500.

 

 

 

Ikke spill amøber nå da folkens, dere skjønner meningen med innlegget.

Poenger er vel at PS4 er best, noe som er poengtert en million ganger tidligere. Men folk blir aldri mett

 

PS4 er vel ikke spesielt mye "best" om du vil spille spill som bruker bevegelsestracking uten lysende dildo, eller noen av de eksklusive titlene til Xbox, eller har vennene på Xbox Live, osv osv...

Lenke til kommentar

En kompis av meg har skaffet seg PS4 i-stedet for Xbone. Han har vært pro-Xbox i hele sitt liv og har nå gått over til PS4.

 

Jeg spurte han hvorfor, han svarte: "Pga. alt det der med oppløsning og FPS greian".

 

Profilen hans om dere ikke tror på meg, han har 30.000 GS. Jeg er lostfantomena (brukeren med Alan Wake) avataren på vennelista hans. http://www.xboxlivescore.com/profile/THEWULFF95

 

Med andre ord, oppløsning og FPS har noe å si for enkelte.

Jeg er ikke venn av deg, men passer akkurat inn i beskrivelsen.

Har litt over 30k gamerscore, var Pro-Xbox1, veldig pro Xbox360. Men er denne genersjonen blitt pro PS4.

Kun pga grafikken er MERKBART bedre på PS4 enn XboxOne.

Selvfølgelig kjøper jeg XboxOne noe senere. Men alle multiplats kommer jeg til å kjøpe på PS4 på grunn av grafikken.

 

Vet ikke om dere har sett youtubeklippet av Metal Gear Solid Ground Zeroes hvor grafikk sammenlignes mellom PS3,X360,PS4 og XO.

Der synes jeg det nesten ikke er forskjell mellom 360 og XboxOne.

Og det største trinnet opp i forskjell på grafikk er fra XBoxOne til PS4-utgaven. I stor favør av PS4.

 

Så til de andre som mener at grafikk ikke har noe å si på konsoll, og at en bør kjøpe PC hvis en er grafikkhore. Så tar dere i noen tilfeller feil.

Som fantomena refererer til, og jeg om meg selv. Så skiftet jeg side i denne generasjonen pga grafikk.

 

Og ikke er jeg interessert i å spille på pc for å få god grafikk.

For en slik pc koster alene mere enn PS4 og XboxOne til sammen.

Den må kontinuerlig oppgraderes med dyre skjermkort, minne og CPU.

Ellers vil spillene som kommer om 2 år kun gå i hakk og dårlig grafikk igjen.

Vil forøvrig tipse om at i kommende uke kjører Expert 399,- på både XO og PS4-versjonen av Thief.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vel, nå har en kompis av fantomena, som tidligere var pro-Xbox, valgt PS4 fremfor Xbox One. Noe han begrunnet med "oppløsning og FPS-greier". Dessuten har han 30 000 i gamerpoints.

Kanskje det er noe i det. Kanskje det er på tide for meg og andre Xbox-eiere å våkne opp.

 

PS4 er nok fremtiden.

 

Hold oss oppdatert om du har flere pro-Xbox-venner som bytter plattform, fantomena.

Er jo ingen hemmelighet at PS4 er kraftigere en Xbox One.

 

Jeg skjønner godt folk velger PS4 over Xbox One, når multiplattspill i denne nye generasjonen har mye større forskjeller mellom PS4/Xbox One en det var mellom PS3/X360.

 

Men jeg vet at det kommer spill på alle plattformer som eksklusiver som er hele grunnen min til jeg eier PS4, Xbox One og Wii U.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Folk anskaffer jo spillkonsoll på vidt forskjellige premisser.. Så det å utrope en konsoll som nærmest overlegen den andre blir litt søkt spør du meg, grafikkforskjeller eller ei.

 

Noen (meg inkludert) anskaffer konsoll mer eller mindre utelukkende for eksklusive titler, så selv innehar jeg Xbox One, PlayStation 4 og Nintendo Wii:U og av disse så er det faktisk sistnevnte som til stadighet gir meg de beste spillopplevelsene til tross for svakest maskinvare...

 

Multiplattform spill er ikke så alt for reelt for meg da jeg spiller det meste på PC uansett, det finnes noen unntak som blant annet FIFA og diverse bilspill men så langt så har jo ikke grafikkforskjellene på FIFA vært noe merkbar og jeg foretrekker Xbox One håndkontrolleren så enn så lenge har det blitt Xbox One der for meg. Og når det gjelder bilspill så er de jeg spiller sjeldent multiplattform ettersom Forza er Xbox only og Gran Turismo er PlayStation only så her blir det jo til hver av konsollene uansett.

 

 

Og når det er sagt så bruker jeg Xbox One langt mer enn PlayStation 4 foreløpig da jeg finner den temmelig overlegen når det kommer til multimediaintegrering, den har også erstattet min Apple TV når det kommer til alle former for multimedia som Twitch, Blu-Ray, YouTube osv.. da det er så latterlig raskt og effektivt å forholde seg til på grunn av god programvare, muligheten for å snappe applikasjoner ved siden av hverandre, automatisk innlogging via Kinect osv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...