Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er det som er så absurd. Selv med en skuffende start rent spillemessig, hindret ikke det både One og PS4 i å selge som bare det.

 

Velkommen til dagens Internettbaserte samfunn, hvor 99% av alt du leser blir dratt ut av kontekst så det synger etter... Hver eneste gang...

 

Hadde disse konsollene blitt solgt på samme tid som PlayStation 3 og Xbox 360 så hadde det ikke vært på langt nær like mye ramaskrik.. Hadde det vært i Nintendo 64, PlayStation One og til dels Xbox æraen så hadde ingen brydd seg overhode og bare anskaffet den konsollen de syntes så mest kul ut og hadde de spillene som tiltalte dem mest.

 

 

At folk snakker som om at Microsoft nærmest skulle være dødsdømt, og at de MÅ GJØRE NOE, NÅÅÅ!! er temmelig langt ute å sykle for seg vi på salgstallene så lider de ikke akkurat noen nød enn så lenge og Microsoft som selskap er jo ikke som Sony og Nintendo hvor inntekten i denne bransjen står for et såpass stor prosentandel av overskuddet til hele bedriften at det fort kan være smått kritisk om det skulle gå dårlig. Microsoft kan fint gå igjennom en konsollgenerasjon uten voldsomt til inntekt uten at det nødvendigvis trenger å bekymre Microsoft så grusomt mye. Og for Microsoft så tror jeg nesten det er viktigere å holde på Kinect, få folk introdusert til dette "Modern UI" grensesnittet og få et gjenkjennelig økosystem på tvers av Windows Phone, Xbox, Windows og Office og bli trygge i det enn at Xbox One skal bli en braksuksess og hove inn en masse penger.

Lenke til kommentar

God artikkel.

Joda xbox one kan vise til gode salgstall.

En stor grunn til de høye salgstallene til ps4 og xbox one er at de er lette å masseprodusere. Xbox 360 hadde kanskje solgt like mye som ps4 hadde det ikke vært for at den ikke var å få fatt på. Problemet til xbox one er at de står ca 600-800k konsoller rundt om butikkene, og at de ikke selger ut så fort som de burde. Det er vel ingen/få som synes salget er dårlig, det er det ikke. Men jeg mener ms må gjøre noe med prisen for at salget skal holde seg bra. De må også komme med noe som viser hva kinect duger til spillmessig.

Lenke til kommentar

Dette hadde de jo løst veldig lett ved å ikke begrense lanseringen såpass som de gjorde, hadde jo vært bedre å være utsolgt over hele fjøla som PlayStation 4 men med utrolig dårlig tilgang verden over enn å ha for bare tilgang i enkelte markeder og overhode ikke ha lansert i andre. Dette gjør jo også at konsollen automatisk blir mindre aktuell og attraktive i disse landene..

Lenke til kommentar

Synes det er merkelig at det bare er Nintendo som gir ut et skikkelig kvalitetspill samtidig som lansering av konsollen. Samtlige Nintendo generasjoner har fått minst et spill ved launch som var så bra at de ofte regnes som konsollens beste.

NES: Super mario bros

SNES: Super mario world

N64:Mario64

GC:Luigis mansion

Wii:Zelda og Wii sports (si hva du vil om wii sports, men for de fleste er det nettopp det spillet som definerer konsollen selv den dag i dag)

Wii U: New super mario bros

 

Jeg kommer ikke på ett eneste spill som kan kalles konsollselger som kom samtidig som lansering av PS1/2/3, XB1/360 (har ikke prøvd de nyeste enda, men inntrykket mitt er at det enda ikke er kommet et "må ha" spill til noen av de)

Endret av Houdini
Lenke til kommentar

Nå er det vel ikke kvalitetsspill som er hovedårsaken til at XB1 og PS4 selger så godt. Det er ikke spillene som lenger avgjør hvilken konsoll som selger best. Man så jo det i forrige generasjon også, hvor Wii lenge lå langt foran de andre, og det var vel ikke først i det siste halvannen året at X360 og PS3 klarte å komme noegenlunde i nærheten av totalsalget til Wii. Spillmessig så var jo Wii ikke i nærheten av å ha like mange gode spill som X360 og PS3.

 

Men når sant skal sies så var vel ikke Luigis Mansion og New SMBU ansett som toppspill heller. Men Nintendos track record er utvilsomt fantastisk.

Lenke til kommentar

@Mala

Er det nå jeg skal si Touché? :)

Folk var nok meget skeptisk til Wii U etter at man hadde sett hvor dårlig Wii egentlig ble for gamere. Men jeg skal ikke diskutere WiiU her.

 

Poenget mitt er at jeg skulle ønske MS/Sony fokuserte mer på å la spillene selge konsollen for de allerede ved launch. Hvis MS hadde gitt ut et skikkelig AAA spill, la oss si Halo 5, ved launch så tror jeg det hadde telt mer enn kraften til PS4 når man skulle velge konsoll.

 

@Dracula

Du har rett, men jeg synes det er rart de ikke fokuserer mer på å prøve å få ut ett AAAspill samtidig. De to er jo i krig med hverandre og de burde jo forstå at et godt spill kan tippe vektskåla i deres favør. MS hadde garantert tjent mer på å gi ut Halo5 samtidig som konsollen enn de har tjent med kinect.

Jeg tror forresten SMBU annses som en konsollselger blant Nintendofans, men det kan godt hendt det bare er nostalgiske meg.

 

@Emils

Nei det er greit nok. Men spillene er spill som appelerer til deres kundemasse og gir de en "må ha" følelse med en gang konsollen lanserers. Jeg ser ingenting "må ha" med lanseringene til MS/Sony

Lenke til kommentar

Jeg må selv innrømme at det å gi over Xbox 360 og PlayStation 3 til lillebror mens jeg nå selv sitter med Xbox One og PlayStation 4 føles merkelig daft.. Jeg hadde jo strengtatt hatt en god del flere interessante spill jeg kunne spilt igjennom og kost meg med om jeg beholdt de gamle konsollene. Planen var jo egentlig å beholde PlayStation 3 inntil det dukket opp et halvveis interessant spill til PlayStation 4 men så kom jo CDON.com med sin rabattkode tabbe så jeg fikk den såpass billig at det ble jo ren idioti å ikke benytte seg av det ettersom konsollen endte opp billigere enn jeg trolig vil kunne få konsollen på en god, god stund.

 

At spillselskapene nedprioriterer denne generasjonen så voldsomt også begynner virkelig å irritere meg.. Hvorfor har vi ikke Gran Turismo 6 til PlayStation 4? Hvorfor har vi bare fått et halvveis FIFA'14 til Xbox One og PlayStation 4 hvor jeg ikke får brukt Creation Center osv hvor jeg har brukt lang tid på å generere eget innhold som jeg tross alt har betalt Season Pass for å kunne benytte i spillet..... Hvorfor har vi enda ikke hørt noe om Grand Theft Auto 5 til disse nye konsollene? Hvorfor kommer det fremdeles allrighte titler fremover som bare kommer til Xbox 360 og PlayStation 3 og ikke de nye konsollene??? Hvordan i all verden er det mulig at FIFA World Cup 2014 IKKE kommer til next-gen, ei heller PC men bare Xbox 360 og PlayStation 3? Hele opplegget stinker pill råttent og argumentene om et for lite marked kan de ta å stappe opp en viss plass ettersom konsollene selger bedre enn noen gang ved lansering av nye konsoller, allikevel så er mengden spill og kjærlighet fra utgivere og utviklere labrere enn jeg har opplevd noen sinne...

 

 

Xbox One får tommelen opp fordi jeg bruker den daglig for TV, YouTube osv.. Jeg liker det den kan tilby på programvarenbiten som har gjort vår multimediahverdag hakket bedre og mer effektiv, men som spillmaskin så står jo både denne og PlayStation 4 og støver ned...

Lenke til kommentar

Faktisk kjøpe er feil ord. PS4 er utsolgt så folk kjøper uansett. Vet ikke hvordan det er med Xbox One, men de har ikke lansert i alle land heller så det er mange flere kunder som vil strømme til konsollene når etterspørselen kan dekkes 100%. Da vokser millionene raskt.

 

PS4 har vel rundet over 5 mill solgte konsoller allerede.

Lenke til kommentar

Microsoft sa nei til Rime, som nå er en PS4-eksklusiv.

 

[...]Then the Xbox One plans were announced and everything changed. The people at Microsoft say that the game doesn't fit in the strategy of the new console, that they are looking for "connected experiences" and the social factor. Rime didn't fit because it was a single-player game, a very traditional game experience. [...]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...