Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkel matematikk er svaret. Det er solgt ca 4 mill av hver av de nye konsollene. De gamle har solgt 80 mill. Hvilke av de ville du utviklet for? Stort marked eller veldig lite? ;)

Det ordner seg over tid heldigvis.

Enkel matematikk?

Det finnes hundrevis av andre meget gode spill til PS3 og Xbox 360 til en veldig lav pris. Til Xbox One og PS4 finnes det knapt en håndfull gode spill, alle til fullpris. Hvilken ville du utviklet til?

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Hvorfor skal folk faktisk kjøpe konsollene om utviklere er såpass begredelige med spillsatsingen.

Kan svare hvorfor jeg gjør det selv om det bare er ett spill jeg spiller for tida før infamous kommer. Det er samme grunnen til at jeg under samme TV-benk har en PS3 fra lansering. Det er én stor investering hvert 7. år for så å nyte spill fra sofaen over hele perioden. Det er alltid det samme maset rundt lansering om dårlig spillutvalg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjermkort til 1249 kroner (pc) er bedre enn den som sitter i Xbox One

https://www.komplett.no/gainward-geforce-gtx-750ti-2gb-physx/807850

 

http://www.gamespot.com/articles/149-nvidia-gtx-750-ti-unveiled-plays-titanfall-better-than-xbox-one/1100-6417813/

 

Hva skal vi si om det da?

Titanfall som er laget for Xbox One og PC. Likevel kan du få bedre grafikk på en PC med et skjermkort som koster 1249 kroner

Lenke til kommentar

Personlig har PS4 skuffet. Jeg har gitt den noen forsøk siden jeg fikk den i november, men jeg føler at den ikke gir meg noe særlig ekstra foran forrige generasjon. Mulig det er utvalget av spill som gjør det.

 

Håper det tar seg opp.

 

Kunne nok brukt 3500 på andre ting som ga meg mer glede. Men forhåpentligvis blir den bedre etterhvert.

 

Spent på å sammenligne med XBOX One. Ser den har en del mer spennende titler som passer meg bedre.

Lenke til kommentar

Ja i stedet for å satse på spill og grafikk så betaler du for en svakere hardware (spill) men du får masse annet som dekoder opptaker, snakke til konsollen og mye annet jalla.

Xbox 360 var mere "ren" spill konsoll men Xbox One tok en Nintendo og skulle lage noe annet.

Har Wii U og synes den er en fantastisk maskin, men trenger ikke en til jeg skal vifte armene til osv

Lenke til kommentar

Men har du sett BF på PS3 og 360? 24 spillere og Max 30 fps? Grusomt. Men ja jeg ble litt skuffet over det rent grafiske på PS4 etter å ha spillt BF4 på PC siden lansering. Men ironisk nok har jeg spillt BF4 på PS4 mest, og sånn blir det en stund fremover.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Jeg er selv i hovedsak en PC spiller, men jeg syns dere sammenligner epler og kokosnøtter.

 

En PC er langt dyrere og mer komplekst og holde styr på, så konsollene hadde sitt marked for de som ønsket det litt enklere. (iallfall før). Dog har de nok tapt en del mot andre plattformer for de mer casual spillerne.

 

Gitt at PS4 ikke har klart å engasjere meg som jeg ønsket, har jeg faktisk tro på at de utvidede mulighetene til Xbox One gjør at den blir brukt mer. Har håp om å kaste ut mediaspilleren.

 

I tilegg ser Titanfall og Forza bra ut. Dog håper jeg det dukker opp et ratt som fungerer både på PS4/XBOX One slik at jeg slipper ha dobbelt sett. (som jeg har på forrige generasjon)

Lenke til kommentar

Men har du sett BF på PS3 og 360? 24 spillere og Max 30 fps? Grusomt. Men ja jeg ble litt skuffet over det rent grafiske på PS4 etter å ha spillt BF4 på PC siden lansering. Men ironisk nok har jeg spillt BF4 på PS4 mest, og sånn blir det en stund fremover.

Har BF3 på Xbox 360, det er ikke Battlefield. Spilte det faktisk en del men er ikke i nærheten av PC.. Gikk ikke til innkjøp av BF4.

Lenke til kommentar

 

Enkel matematikk er svaret. Det er solgt ca 4 mill av hver av de nye konsollene. De gamle har solgt 80 mill. Hvilke av de ville du utviklet for? Stort marked eller veldig lite? ;)

Det ordner seg over tid heldigvis.

Enkel matematikk?

Det finnes hundrevis av andre meget gode spill til PS3 og Xbox 360 til en veldig lav pris. Til Xbox One og PS4 finnes det knapt en håndfull gode spill, alle til fullpris. Hvilken ville du utviklet til?

 

Jeg ville utviklet til konsollen der jeg har 80 millioner potensielle kunder framfor konsollen der det er 4-5 millioner potensielle kunder. Det er jo omtrent tidenes no-brainer.

Det finnes ting som kan vri bildet litt. Om kostnaden knyttet til å lage en One/PS4-versjon er lavere enn antatt salg på next-gen så hvorfor ikke. Eventuelt kan incentiver og spons fra konsollfabrikantene også spille til ny-konsollenes fordel. Eventuelt om man har en visjon for spillet som bare er mulig på neste generasjon hardware.

Lenke til kommentar

Ja i stedet for å satse på spill og grafikk så betaler du for en svakere hardware (spill) men du får masse annet som dekoder opptaker, snakke til konsollen og mye annet jalla.

Xbox 360 var mere "ren" spill konsoll men Xbox One tok en Nintendo og skulle lage noe annet.

Har Wii U og synes den er en fantastisk maskin, men trenger ikke en til jeg skal vifte armene til osv

Det finnes ikke dekoder i Xbox One og både PS4 og XOne har opptaker..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...