Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Eller shitbox 0 som jeg nå skal kalle den.

Alderen din?

Meget off topic er det ikke. 32. Og jeg referer til posten min hvor jeg trekker frem det at sarkasme ikke oppfattes like lett om man er veldig glad i det produktet/saken det gjelder om det er negativt ladet. Det er du et godt eksempel på. Litt mer oppegående mennesker tok både videoen og innlegget for det der var uten å tenke seg om. Andre trenger litt mer tid, noen er det håpløst for.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Eller shitbox 0 som jeg nå skal kalle den.

Alderen din?

Meget off topic er det ikke. 32. Og jeg referer til posten min hvor jeg trekker frem det at sarkasme ikke oppfattes like lett om man er veldig glad i det produktet/saken det gjelder om det er negativt ladet. Det er du et godt eksempel på. Litt mer oppegående mennesker tok både videoen og innlegget for det der var uten å tenke seg om. Andre trenger litt mer tid, noen er det håpløst for.

 

Enkelte oppegående mennesker har også litt dårlig tålmodighet for idioter.

Lenke til kommentar

 

Burde det ikke ha vært egen tråd om dette?! :D

Hele denne oppløsning og FPS debatten er egentlig blåst langt ut av proporsjoner. Det hele avhenger av spillutviklerne også. I tillegg så var differansen mellom PS2 og Xbox større.

 

I ps2 generasjonen var det ikke så viktig. Internett var ikke så stort og Ps2 dominerte så meget at det faktum at xbox var en kraftigere konsoll ble uviktig.

 

Under Ps3/xbox 360 generasjonen var begge konsollene nokså like i rå kraft, ps3 med en eksotisk kraftig cpu og en middels gpu, mot xbox 360 sin ganske så krafitge cpu i en velkjent arkitektur samt en fleksibel kraftigere gpu. Forskjellene var alt fra mikroskopiske til lette å se. Internett var konsollkrigens hjemmefront.

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect. Dette har resultert i at GPU delene er svakere og minnet tregere(Dram hjelper litt, men gjør det mer vanskelig.)

Dette resulterer i spill som er like og spill som har høyere oppløsning, bedre framerate og bedre effekter.

Mange i dag kjører begge systemer og ønsker derfor å vite hvor de bør kjøpe spillet, samt at de kan være interessert i hvor store forskjellene er fra spill til spill. Og når dette er noe som varierer fra spill til spill så tror jeg vi kan bli vant med at det lages tråder om slikt.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

 

 

Prioritere penger faktisk... nei, for det gjør jo slettes ikke Sony...De gidder ikke å fikse det ødelagte vinduet og lar det bare stå åpent på natta slik at tyvene kan ta seg inn i huset og stjele alt de trenger av info. Hei, idé, kanskje de skulle brukt noen penger på det feltet? Åja, det er sant, de prioriterer penger.

 

Du er her for å forsvare Sony. Lett. Dog er det positivt at du ikke kjøper et produkt du kritiserer som en gal, det hadde vært trasig og hyklerisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har både en helt grei spill pc og ps4, men trives helt klart bedre med å spille spill på ps4 (konsoll). Bruker bare pcen for spill som WoW og andre mmoer. Eksklusive tittler til konsollene danker mange av spillene jeg har prøvd på pc uansett om den har bedre fps eller bedre teksturer.

Lenke til kommentar

 

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

 

 

Prioritere penger faktisk... nei, for det gjør jo slettes ikke Sony...De gidder ikke å fikse det ødelagte vinduet og lar det bare stå åpent på natta slik at tyvene kan ta seg inn i huset og stjele alt de trenger av info. Hei, idé, kanskje de skulle brukt noen penger på det feltet? Åja, det er sant, de prioriterer penger.

 

Du er her for å forsvare Sony. Lett. Dog er det positivt at du ikke kjøper et produkt du kritiserer som en gal, det hadde vært trasig og hyklerisk.

 

Begynner vi å blande inn hackingen? La oss nå da huske på at alle 3 ble hacket, og for ikke å glemme våre venner i PC master race leiren så ble de aller fleste PC spill lemlesta av Derptrolling.

 

ALT kan hackes, ingenting er 100% trygt, så trenger ikke dra det inn i en konsollkrig :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nei, at 70 millioner kontoer ble hacket, er bare en filleting. Sveip det under teppet. Man velger heller en dårlig sikret tjeneste enn konsollen med dårligst grafikk, sant?

Lenke til kommentar

 

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

 

 

Prioritere penger faktisk... nei, for det gjør jo slettes ikke Sony...De gidder ikke å fikse det ødelagte vinduet og lar det bare stå åpent på natta slik at tyvene kan ta seg inn i huset og stjele alt de trenger av info. Hei, idé, kanskje de skulle brukt noen penger på det feltet? Åja, det er sant, de prioriterer penger.

 

Du er her for å forsvare Sony. Lett. Dog er det positivt at du ikke kjøper et produkt du kritiserer som en gal, det hadde vært trasig og hyklerisk.

 

Vil man tolke feil så klarer man det :D De har prioritert penger og kraft i Kinect. Altså de hadde et budsjett å forholde seg til når de satte i gang å bygge xbox one, og de prioriterte å bruke mye av budsjettet(penger) på kinect. Sony er like glade i penger som MS, ikke noe forskjell der. Har ikke noe interesse av å forsvare Sony, men hva er det du mener jeg forsvarer dem mot?

Lenke til kommentar

Nei, at 70 millioner kontoer ble hacket, er bare en filleting. Sveip det under teppet. Man velger heller en dårlig sikret tjeneste enn konsollen med dårligst grafikk, sant?

 

Tja, spiller jo mest på pc, så da velger jeg vel den plattformen som er mest sårbar mot hacking. Origin og steam har begge blitt hacket, og pcplattformen med sine åpenhet er jo lett byttet for hackerene. Men lar meg ikke styre av slikt, trives med steam, origin og psn. Blir man hacket så stenger man kortet og bestiller seg nytt. Har kortdetaljene mine på flere butikker, tjenester etc. Uungåelig at de aldri vil bli hacket.

Lenke til kommentar

 

 

Burde det ikke ha vært egen tråd om dette?! :D

Hele denne oppløsning og FPS debatten er egentlig blåst langt ut av proporsjoner. Det hele avhenger av spillutviklerne også. I tillegg så var differansen mellom PS2 og Xbox større.

 

I ps2 generasjonen var det ikke så viktig. Internett var ikke så stort og Ps2 dominerte så meget at det faktum at xbox var en kraftigere konsoll ble uviktig.

 

Under Ps3/xbox 360 generasjonen var begge konsollene nokså like i rå kraft, ps3 med en eksotisk kraftig cpu og en middels gpu, mot xbox 360 sin ganske så krafitge cpu i en velkjent arkitektur samt en fleksibel kraftigere gpu. Forskjellene var alt fra mikroskopiske til lette å se. Internett var konsollkrigens hjemmefront.

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect. Dette har resultert i at GPU delene er svakere og minnet tregere(Dram hjelper litt, men gjør det mer vanskelig.)

Dette resulterer i spill som er like og spill som har høyere oppløsning, bedre framerate og bedre effekter.

Mange i dag kjører begge systemer og ønsker derfor å vite hvor de bør kjøpe spillet, samt at de kan være interessert i hvor store forskjellene er fra spill til spill. Og når dette er noe som varierer fra spill til spill så tror jeg vi kan bli vant med at det lages tråder om slikt.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

 

Det var vel i N64/PSX generasjonen internett sakte men sikkert ble til konsollkrigens hjemmefront. Husker at IGN sine fora for eksempel var spekkfulle med flamewars før Gamecube og Xbox kom ut. Så i følge det jeg husker så var det i slutten av N64/PSX generasjonen at internett for fullt ble den primære kanalen til å utkjempe konsollkriger for fanboysa.

 

Når det gjelder Xbox og PS2, så hadde man ikke sosiale medier i 2004/05, men det var mange fora og kommentarfelt å utkjempe flamewars i, for fanboysene. Så krigen var nok i full sving allerede den gang, på internett. Faktisk så husker jeg at de første flamewars ble utkjempet på midten av 90-tallet, før N64 ble lansert, i diverse chatrom. Men det var jo bare den spede begynnelsen.

 

Jeg tar den med spill som er multikonsoll, for det er mer utbredt i dag enn det var for 10 år siden. Men jeg mener fortsatt at hele oppløsning og FPS hysteriet er blåst ut av proporsjoner, da forskjellen egentlig ikke er så stor, og ofte er disse debattene startet av Sony fanboys, som kun eier PS4, og aldri hadde planlagt å kjøpe en Xbox One uansett. Helt ærlig så virker det for meg som om de var ganske butthurt etter å ha vært den tapende part i store deler av forrige generasjon, både når det gjaldt gameplay kvaliteten på spill, og det grafiske.

 

Det var jo ikke før mot slutten da MS rotet seg kraftig bort, at Sony klarte å hale innpå. Tydeligvis så var det tøft å være Sony fanboy i de årene PS3 ble banket gul og blå. :D

Endret av dracula
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Burde det ikke ha vært egen tråd om dette?! :D

Hele denne oppløsning og FPS debatten er egentlig blåst langt ut av proporsjoner. Det hele avhenger av spillutviklerne også. I tillegg så var differansen mellom PS2 og Xbox større.

I ps2 generasjonen var det ikke så viktig. Internett var ikke så stort og Ps2 dominerte så meget at det faktum at xbox var en kraftigere konsoll ble uviktig.

 

Under Ps3/xbox 360 generasjonen var begge konsollene nokså like i rå kraft, ps3 med en eksotisk kraftig cpu og en middels gpu, mot xbox 360 sin ganske så krafitge cpu i en velkjent arkitektur samt en fleksibel kraftigere gpu. Forskjellene var alt fra mikroskopiske til lette å se. Internett var konsollkrigens hjemmefront.

 

I PS4/xboxone generasjonen så har MS valgt å prioritere penger og kraft i kinect. Dette har resultert i at GPU delene er svakere og minnet tregere(Dram hjelper litt, men gjør det mer vanskelig.)

Dette resulterer i spill som er like og spill som har høyere oppløsning, bedre framerate og bedre effekter.

Mange i dag kjører begge systemer og ønsker derfor å vite hvor de bør kjøpe spillet, samt at de kan være interessert i hvor store forskjellene er fra spill til spill. Og når dette er noe som varierer fra spill til spill så tror jeg vi kan bli vant med at det lages tråder om slikt.

 

Selv har jeg bare PC og ps4 så jeg er mest her for morro skyld. Det er jo god underholdning :D

Men jeg mener fortsatt at hele oppløsning og FPS hysteriet er blåst ut av proporsjoner, da forskjellen egentlig ikke er så stor, og ofte er disse debattene startet av Sony fanboys, som kun eier PS4, og aldri hadde planlagt å kjøpe en Xbox One uansett. Helt ærlig så virker det for meg som om de var ganske butthurt etter å ha vært den tapende part i store deler av forrige generasjon, både når det gjaldt gameplay kvaliteten på spill, og det grafiske.

 

Det var jo ikke før mot slutten da MS rotet seg kraftig bort, at Sony klarte å hale innpå. Tydeligvis så var det tøft å være Sony fanboy i de årene PS3 ble banket gul og blå. :D

Ble PS3 banket gul og blå?

Det må være det dummeste jeg har lest. X360 i dem siste åra har omtrent hatt null eksklusiver (teller ikke indies eller HD remakes). Salgstallene så har ps3 vel rundt en million mer solgte en x360, så banka gul og blå ble den slettes ikke.

 

Så PS3 hadde dårlig gameplay og grafikk?

Her har vi et prakt eksempel av en som ikke har spilt PS3.

Kan nevne mange titler som er teknisk overlegne på PS3 mellom ps3 og x360 eksklusiver.

 

Er bare Gears 3 som var flott på x360. På PS3 så er det TLOU, Uncharted 2-3, God Of War 3, KZ 2-3 for eks så da har jeg sagt mitt her.

 

Dem som starter disse debattene kan bare fortsette, fordi det er nyttig info til meg å mange andre.

Mange av oss har både PS4 og Xbox One. Dermed så velger jeg spill ihvertfall der det ser best ut om jeg skal spille et spill til disse nye konsollene.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...