Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Thief er 1080p på PS4, men kjører ifølge omtalene spillet i mye lavere FPS på PS4 enn Xbox One. Av og til helt ned i 15 FPS på PS4.

Jøss. Nå blir det show på fora rundt om.

 

Etter nå å ha spilt mange timer Ryse på One, i "grufulle" 900p lener jeg meg pent tilbake

Ryse er faen meg det flotteste jeg har spilt på One og Ps4. Jeg liker faktisk dette spillet her også :) En skikkelig opptur etter alt hatet rundt det spillet, rett og slett.

Lenke til kommentar

Thief er 1080p på PS4, men kjører ifølge omtalene spillet i mye lavere FPS på PS4 enn Xbox One. Av og til helt ned i 15 FPS på PS4.

If you’re a stickler for frame rate, the PC version is the only place you can play Thief at 60 frames per second, as both the Xbox One and PlayStation 4 versions are limited to 30 and occasionally stutter below that - usually during cutscenes, oddly enough. (The Xbox One version is limited to 900p resolution).

 

Dette er henta fra Ign sitt review så viss det stemmer att det bare er snakk om framedrops i cutcenes så bryr jeg meg lite om dette:

http://www.ign.com/articles/2014/02/24/thief-review

Gleder meg uansett til å prøve spillet, bryr meg svært lite om reviews, spesielt etter jeg så hvor dårlig omtale knack fikk og hvor bra jeg selv mener spillet er.... :w00t:

Lenke til kommentar

 

Gleder meg uansett til å prøve spillet, bryr meg svært lite om reviews, spesielt etter jeg så hvor dårlig omtale knack fikk og hvor bra jeg selv mener spillet er.... :w00t:

 

 

Og jeg med Ryse nå nylig :p Kjekt med slike oppturer altså, men nå hadde jeg neppe betalt fullpris for Ryse. Men for knappt 240 spenn er det helt herlig underholdning, og en god show-off for Xbox One.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Thief er 1080p på PS4, men kjører ifølge omtalene spillet i mye lavere FPS på PS4 enn Xbox One. Av og til helt ned i 15 FPS på PS4.

If you’re a stickler for frame rate, the PC version is the only place you can play Thief at 60 frames per second, as both the Xbox One and PlayStation 4 versions are limited to 30 and occasionally stutter below that - usually during cutscenes, oddly enough. (The Xbox One version is limited to 900p resolution).

 

Dette er henta fra Ign sitt review så viss det stemmer att det bare er snakk om framedrops i cutcenes så bryr jeg meg lite om dette:

http://www.ign.com/articles/2014/02/24/thief-review

Gleder meg uansett til å prøve spillet, bryr meg svært lite om reviews, spesielt etter jeg så hvor dårlig omtale knack fikk og hvor bra jeg selv mener spillet er.... :w00t:

 

 

 

"The PS4 version struggles needlessly to try to maintain a 30 frames per second presentation, regularly dipping into the 15-20 range during gameplay. At several points in the journey, it even edges toward the single digits. That isn't even something I remember dealing with on the PlayStation 3 or Xbox 360.

What makes this particularly controversial is the Xbox One version does a much better job of maintaining a steady framerate. I'd go as far as to say because of this, the Xbox One version is a lot better."

 

http://www.craveonline.com/gaming/articles/650465-thief-ps4s-low-framerate-is-proof-that-1080p-isnt-always-the-answer

 

Forhåpentligvis er vel Digitalfoundry's FPS analyse like rundt hjørnet.

Endret av soldatfrank
Lenke til kommentar

Det å tegne flere piksler trenger ikke nødvendigvis å være så vanvittig mye mer krevende, på konsoll så renderes jo mye av innholdet separat fra oppløsning så de meste av grafikkeffektene er ofte helt uavhengig av oppløsningen så det er ikke automatisk sånn dobling av antallet piksler krever dobbelt så mye prosesseringskraft. Nå snakker vi jo uansett 1920x1080 (2073600 piksler) mot 1600x900 (1440000 piksler) så tallene du skisserer er vel ikke helt representative?

 

 

EDIT:

 

Vi vet jo heller ikke hvilke former for algoritmer som benyttes for anti-aliasing på det to forskjellige versjonene heller så vi har jo strengtatt ikke så fryktelig mye å vurdere ut ifra. Det kan jo godt være at PlayStation 4 kjører 2x MSAA, mens Xbox One har droppet MSAA fullstendig og det gjør det jo enda tøffere for PlayStation 4 å få renderet alt innholdet effektivt. Men om så skulle vise seg å være tilfellet så er det jo en real feilvurdering av utvikleren for om du ser såpass laber spillytelse som det skisseres her så dropper du naturligvis bruk av anti-aliasing for å bedre spillbarheten.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Det å tegne flere piksler trenger ikke nødvendigvis å være så vanvittig mye mer krevende, på konsoll så renderes jo mye av innholdet separat fra oppløsning så de meste av grafikkeffektene er ofte helt uavhengig av oppløsningen så det er ikke automatisk sånn dobling av antallet piksler krever dobbelt så mye prosesseringskraft. Nå snakker vi jo uansett 1920x1080 (2073600 piksler) mot 1600x900 (1440000 piksler) så tallene du skisserer er vel ikke helt representative?

My bad, trodde Xbone kjørte 720p i Thief.

Er ikke godt å si hvorfor forskjellen er så stor da, mulig de klarer å få framebuffer inn på eDRAM på Xbox One og dermed er ALU/TMU-begrenset der mens PS4 sliter med minnebåndbredde pga høyere oppløsning?

Lenke til kommentar

 

Godt at XboxOne får litt krutt i kanonene igjen.

For hvis PS4 blir presset til 1080p på kraftige fps-dropp. Så burde de revurdere.

Når PS4en tegner tegner 2 millioner piksler mens Xbox One tegner usle 900 tusen piksler er det ikke rart at det blir forskjell i spillytelsen :p

PS4 har jo tross alt bare 40% kraftigere GPU.

 

Nå lurer du ikke meg med litt talltriksing.

Du får 2millioner pixler til PS4 ved å ta 1920x1080 oppløsningen.

Og du skriver at Xbox kun har 900.000 pixler. Altså, du legger i regnestykket ditt at Xbox one kun har 1000 pixler x 900 pixler.

 

Men fra Wikipedia:

 

 

900p (HD+) 1600 × 900 16:9 16:9 1:1 1,440,000

 

FullHD (FHD) 1920 × 1080 16:9 16:9 1:1 2,073,600

Så ser vi at det kun er 633.600 pixler i forskjell. Altså ikke en mere en dobling som du påstår.

Hvis vi så tar PS4 sine 15fps og ganger med pixler, får vi 31millioner pixler på et sekund.

For at XboxOne skal matche det antall pixler, må den gi ut 21,6 fps.

 

Og som vi ser av reviews, så er fps drop mere markant på PS4 enn XboxOne. Så det er ikke umulig at XboxOne klarer å holde de 21,6 fps og over.

 

EDIT: RamGuy beat me to it....

Endret av Tor Rasmussen
Lenke til kommentar

Hmm, GamePro sier at frameraten er bedre på PS4, mens CraveOnline, som tidligere nevnt sier det motsatte.

 

GamePro

CraveOnline

 

Uansett, spillet kjører i UE3, så det er rimelig dårlig av utviklerne at spillet ikke kjører uten dips på begge konsollene.

Svaret kommer nok her om et par dager: http://www.eurogamer.net/?topic=digital_foundry

 

Tror du virkelig at det er begrensninger rundt hva UE3 kan takle? Det er ikke slik at den har begrensninger som "maks 30 000 polygoner per modell" eller "maks 200 000 polygoner i en scene," null problem å legge på så mange polygoner/partikkeleffekter/shadere/AA at en PS4 blir overbelastet, det er faktisk mulig å komplisere grafikken nok til at en PC med 4x 780 Ti og en 4960X ikke klarer mer enn 5 fps i UE3.

 

Hvorfor lages da UE4 spør du? Fordi den vil kunne takle større områder, og dra bedre nytte av arkitekturen og funksjonaliteten (tesselation og AVX for eksempel) som er lagt til i PS4 og Xbone.

Lenke til kommentar

WOW!

Nå er det mer det at UE3 nå er såpass gammel og kjent at utviklere ikke burde ha noen problemer med å tilpasse spillene slik at de kjører ålreit på både PS4 og Xbox One. Om de kjører med på for mye av det ene eller det andre, som igjen fører til dips og faenskap, så er det deres egen inkompetanse som er problemet. Så ja, det er rimelig dårlig av utviklerne.

Lenke til kommentar

WOW!

 

Nå er det mer det at UE3 nå er såpass gammel og kjent at utviklere ikke burde ha noen problemer med å tilpasse spillene slik at de kjører ålreit på både PS4 og Xbox One. Om de kjører med på for mye av det ene eller det andre, som igjen fører til dips og faenskap, så er det deres egen inkompetanse som er problemet. Så ja, det er rimelig dårlig av utviklerne.

Det samme kunne blitt sagt angående Far Cry 3 på PS360, men det ble ikke kritisert der heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...