Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor tror du steam har en tryggere fremtid enn xbox live og psn? Nå som konsollene er over på x86 arkitektur, og tjenestene ligger i "skyen", så ser jeg ingen grunn til at støtten skal forsvinne i den nærmeste fremtid.

 

Dem har X86 arkitetur ja, men det er ingen garantier for at neste generasjon konsoller ifra Sony eller Microsoft kommer til å være det. Det er umulig å si om digitale spill på XBO og PS4 vil fungere på deres neste utgave.

 

Dette er svar en ikke får svar på før dem nye konsollene om 5-7 år kommer. For alt vi vet så er det helt ny teknologi som vil bli tatt i bruk som er bedre da.

 

Så for min egen del så blir det fysiske spill på XBO og PS4. Selv om jeg tviler ekstremt mye på at jeg kommer til å starte opp noen av dem igjen. Har ikke gjort det i med noen av dem andre generasjonene og tviler jeg starter nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor mange her tar fram sin PS2, Xbox (den første), N64, SNES, NES og spiller på den med jevne mellomrom? Veldig få vil jeg tro.

 

 

Om XB1 og PS4 støttes i minimum 10 år, så er det nok for min del. Mer enn det har jeg (og de fleste andre) ikke behov for.

Kan argumenteres mot at det heller mot en tjeneste kontra et produkt som det har vært før, men slik blir det. Vil man ikke være med på utviklingen kan man dra fram Gamecuben sin og kose seg der istedet. Vi andre ser framover, og gleder oss over de nye mulighetene som kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor tror du steam har en tryggere fremtid enn xbox live og psn? Nå som konsollene er over på x86 arkitektur, og tjenestene ligger i "skyen", så ser jeg ingen grunn til at støtten skal forsvinne i den nærmeste fremtid.

Det er ihvertfall ikke nok til at jeg stoler på Sony eller Microsoft. Begge synes det er veldig morsomt å la kundene betale to ganger for et spill de allerede eier, hver gang de bytter plattform.

 

En annen ting er at prisene på lukkede plattformer er et stort problem. Origin lar deg for eksempel levere tilbake spill du ikke er fornøyd med, selv etter å ha prøvd spillene, og Steam har latterlige gode tilbud på spill, og bakoverkompabilitet trenger man ikke å tenke på i det hele tatt, uansett hvor ny PC-en er.

Lenke til kommentar

Morsomt å stole på Valve, men ikke Microsoft og Sony... Samme ulla alle tre, store selskaper i underholdningsbransjen med profitt som mål. Om det går ut over kunder 10-15 år senere, so be it. Trist, men innser at verden har kommet dit, og jeg vil neppe lide noe tap av det. Om 10 år har det kommet mye spennende, så det blir neppe så interessant å spille f.eks Forza Motorsport 5. Noen spill vil kanskje være interessant å spille av nostalgiske årsaker og forhåpentligvis ser spillselskapene verdien i å fortsette å støtte, eller å gi ut på nytt.

Lenke til kommentar

Morsomt å stole på Valve, men ikke Microsoft og Sony... Samme ulla alle tre, store selskaper i underholdningsbransjen med profitt som mål. Om det går ut over kunder 10-15 år senere, so be it. Trist, men innser at verden har kommet dit, og jeg vil neppe lide noe tap av det. Om 10 år har det kommet mye spennende, så det blir neppe så interessant å spille f.eks Forza Motorsport 5. Noen spill vil kanskje være interessant å spille av nostalgiske årsaker og forhåpentligvis ser spillselskapene verdien i å fortsette å støtte, eller å gi ut på nytt.

Det er vi som bestemmer behovet, ikke selskapene. Det er slike holdninger som du viser nå som gjør at noen kan slippe unna med det meste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir vel mulighet og preloade så går greit for oss nordmenn, er verre for folk i land der det er vanlig med begrensning på antall GB, ser at dette gjelder over 64% av amerikanere.

 

More than 64 percent of broadband subscribers in the U.S. have a cap on their usage

Lenke til kommentar

 

Fremdeles ikke holdbart om man er utålmodig, og må laste ned 50 GB. 20mbit er faktisk det raskeste jeg får her jeg bor.

Enig, men samtidig kommenterte jeg ikke rundt det spørsmålet. Kommenterte bare rundt bruken av mbit og MB. :) men la oss si at det holder å laste ned 10% før man kan begynne å spille. På min 12mbit linje betyr det at det vil ta ca 1 time. Må innrømme at jeg vurderte å gå all digital på ps4, men jeg nå må revurdere..
Lenke til kommentar

Blir vel mulighet og preloade så går greit for oss nordmenn, er verre for folk i land der det er vanlig med begrensning på antall GB, ser at dette gjelder over 64% av amerikanere.

 

More than 64 percent of broadband subscribers in the U.S. have a cap on their usage

 

Er bare å kjøpe spill fysisk da.

Lenke til kommentar

Morsomt å stole på Valve, men ikke Microsoft og Sony... Samme ulla alle tre, store selskaper i underholdningsbransjen med profitt som mål.

 

Valve har ikke i nærheten av så mange svin på skogen som Microsoft og Sony, så det er helt på sin plass å gi dem noe mer tillit enn så lenge.

 

Uansett, for min del er det ikke selskapets pålitelighet som gir trygghet, men plattformens stabilitet. PC har kjørt på samme arkitektur i 20 år, og det ser ikke ut til å forandre seg med det første. Steam gir oss valgfrihet angående både maskinvare og operativsystem (med noen begrensninger, selvsagt), og plattformen er generelt sett langt mer future proof enn noen spillkonsoll har vært. Sony kan bestemme seg for at neste generasjon PS ikke skal være bakoverkompatibel, og fortsatt ha med seg trofaste kunder (jeg mener, de gjør det jo ). Det er klart, teknisk sett kan Valve plutselig droppe støtte for Steam i Windows, OS X og vanilje-Linux, og kreve at samtlige brukere er på Steam OS, men det er ikke sjanse i havet for at brukere og spillutviklere hadde vært med på det.

Lenke til kommentar

 

Dem har X86 arkitetur ja, men det er ingen garantier for at neste generasjon konsoller ifra Sony eller Microsoft kommer til å være det. Det er umulig å si om digitale spill på XBO og PS4 vil fungere på deres neste utgave.

 

Dette er svar en ikke får svar på før dem nye konsollene om 5-7 år kommer. For alt vi vet så er det helt ny teknologi som vil bli tatt i bruk som er bedre da.

 

Så for min egen del så blir det fysiske spill på XBO og PS4. Selv om jeg tviler ekstremt mye på at jeg kommer til å starte opp noen av dem igjen. Har ikke gjort det i med noen av dem andre generasjonene og tviler jeg starter nå.

 

Hvorfor skal fysiske spel virke om ikkje digitale gjer det på neste generasjon konsoller? Sjølv har eg 6 mbit linje og har tenkt å kjøpe alt digitalt, unngår fyskisk media som pesten vist det er mulig :)

Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal fysiske spel virke om ikkje digitale gjer det på neste generasjon konsoller? Sjølv har eg 6 mbit linje og har tenkt å kjøpe alt digitalt, unngår fyskisk media som pesten vist det er mulig :)

 

Tror du misforstår. Fysiske spill vil garantert fungere på denne generasjonen. Om du, om n år, føler for å spille Crackdown igjen, men Xboxen din (eventuelt bare harddisken) har vandret heden, kan du stikke på Ebay eller Finn og spore opp en ny. Så putter du i spillet og spiller det. Dersom du imidlertid kjøpte det på en digital sjappe som nå er nedlagt, er det tapt for alltid, det er jo ikke som om du kunne tatt en backup sånn i tilfelle.

Lenke til kommentar

SSD om dagen er bra, men om den er bra til ps4? Priser på ssd om dagen er litt for høye. 960 gb ssd til 4.4k NOK, du for vurdere selv.

 

Kjøper du 128gb så har du ca råd til 2 spill på den?

256gb, noen flere men 1500kr dyrere ps4 for litt raskere loading tider, nja... spør du meg, ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...