Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

 

Kan jo skje at noko blir ødelagt uansett kor masse selv kontroll du har... Folk klarer jo å ødelegge mobiltelefoner til ~5000,-...

 

Er litt forskjell her da. Telefoner tas med overalt og brukes hele tiden. En plate er stort sett enten i cover og hylle, eller i maskinen.

 

Ja men vist den ikkje er bakoverkompatibel med digital download så er vel sjansen liten for at den er bakoverkompatibel med dvd/blu-ray plater så da er jo me lika langt...eller?

 

 

Argh, mann, jeg har allerede svart deg på dette. :p Poenget mitt er at dersom vi ikke har bakoverkompatibilitet er det enda viktigere med full kontroll på mediet. La meg gjenta scenariet: Du har et spill du har kjøpt til PS3, som du ønsker å spille. Din PS3 virker ikke. Sony har lagt ned PSN-tjenester for den plattformen. Dersom du kjøptet spillet på disk kan plukke opp en ny maskin, putte det inn, og spille det. Dersom du kjøpte spillet digitalt, er du derimot skrudd, da du ikke lenger kan laste det ned.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil egentlig si det er større sjanse for at digital download er bakoverkompatibel; ettersom spillet er knyttet til din konto, så vet The powers that be at det tilhører deg, og kan gi ut en rekompilert utgave for neste generasjon.

 

Dette har jo aldri forekommet i praksis da, så er litt usikker på om jeg vil påstå det er direkte sannsynlig.

Lenke til kommentar

Ja, fordi de er uforsiktige. Jeg har aldri ødelagt en eneste telefon, og jeg har flere sett med unger rundt konsollene mine ukentlig, feiler fremdeles ingenting med hverken konsollene eller noen av spill-platene mine.

 

Men alle kan ikkje vera lika god som deg... men må sei vist du kan spå at ingen av dine plater/konsoller blir ødelagt så spår eg at Microsoft/Sony vil la downloaded content bli brukbart dei neste 50 år :)

Lenke til kommentar

 

Er litt forskjell her da. Telefoner tas med overalt og brukes hele tiden. En plate er stort sett enten i cover og hylle, eller i maskinen.

 

 

Argh, mann, jeg har allerede svart deg på dette. :p Poenget mitt er at dersom vi ikke har bakoverkompatibilitet er det enda viktigere med full kontroll på mediet. La meg gjenta scenariet: Du har et spill du har kjøpt til PS3, som du ønsker å spille. Din PS3 virker ikke. Sony har lagt ned PSN-tjenester for den plattformen. Dersom du kjøptet spillet på disk kan plukke opp en ny maskin, putte det inn, og spille det. Dersom du kjøpte spillet digitalt, er du derimot skrudd, da du ikke lenger kan laste det ned.

 

Så det skjer aldri at folk bytter mellom to eller fleire spel ofte? Kan vel fort hende at ein fyr speler GTA men så får han vennegjengen over som vil spele Fifa og etter litt øl så kansje GTA plata blir litt oppskrapt... men det kan jo aldri skje, er jo ikkje nokon som behandler sine plater sånn....

 

Du er veldig opptatt av at du kan kjøpe ny PS3 vist den er ødelagt, hva vist dvd/blu-ray platene mine er ødelagt? Kan jo berre kjøpe dei på nytt og eller? Men vist du har dei som digital download så kan du jo berre laste dei ned på nytt og det til og med gratis da du allerede har kjøpt dei...

 

Er klart + og - her men så sant du ikkje har ein safe og bruker gullhansker til å frake dine spel til og fra så er holder eg ein finger på digital content :)

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvor mye svakere Xbox One er i forhold til PS4. Det kommer flere og flere kilder som påstår at PS4 ligger milevis foran Xbox One, og det frister dessuten mer med PS Vita + PS4 enn Xbox One + Kinect. Microsoft har bedre lanseringstitler, men det hjelper lite om Sony knuser Microsoft i eksklusive titler senere, noe de definitivt har gjort denne generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvor mye svakere Xbox One er i forhold til PS4. Det kommer flere og flere kilder som påstår at PS4 ligger milevis foran Xbox One, og det frister dessuten mer med PS Vita + PS4 enn Xbox One + Kinect. Microsoft har bedre lanseringstitler, men det hjelper lite om Sony knuser Microsoft i eksklusive titler senere, noe de definitivt har gjort denne generasjonen.

 

Var vel nokon som prøvde å bygge Xbox One og PS4 som PC'er og fant ut at PS4 kan vera opptil 50% raskere nokon plasser men om den er milevis foran veit me nok ikkje før om nokon år da eksklusive titler virkelig begynner å bruke maskinvaren.

 

Hvem som har best eksklusive titler er jo veldig subjektiv, hjelper lite å kjøpe PS4 vist det er Halo du virkelig vil spille og det hjelper ikkje å kjøpe Xbox One vist du elsker Gran Turismo...

Lenke til kommentar

Jeg lurer fremdeles på hvor mye svakere Xbox One er i forhold til PS4. Det kommer flere og flere kilder som påstår at PS4 ligger milevis foran Xbox One, og det frister dessuten mer med PS Vita + PS4 enn Xbox One + Kinect. Microsoft har bedre lanseringstitler, men det hjelper lite om Sony knuser Microsoft i eksklusive titler senere, noe de definitivt har gjort denne generasjonen.

 

Skal bli spennende å se, synes det er snodig at PS4 skal være så voldsomt mye kraftigere men ingen har noe å vise slik at en kan faktisk se det med egne øyne.

Lenke til kommentar

Tror vi får se det over tid egentlig :) Lanseringstitlene har vel aldri greid å makse ut potensiale i en konsoll, noensinne.

 

Ja det er jo noe vi har sett flere gode eksempler på i forrige og denne generasjon konsoller. Så det er liten til ingen tvil at vi vil se noe vesentlig bedre utover.

 

Men jeg synes det fortsatt er rart at når diverse uttaler seg slik dem gjør at PS4 har vesentlig mer kraft at vi ikke ser noe av denne kraften allerede nå.

Lenke til kommentar

 

Ja det er jo noe vi har sett flere gode eksempler på i forrige og denne generasjon konsoller. Så det er liten til ingen tvil at vi vil se noe vesentlig bedre utover.

 

Men jeg synes det fortsatt er rart at når diverse uttaler seg slik dem gjør at PS4 har vesentlig mer kraft at vi ikke ser noe av denne kraften allerede nå.

Hvor er det vi skulle ha sett det? Må vi ikke kanskje vente på spillene og konsollene et lansert. Tipper det blir mange vs tråder den første tiden.
Lenke til kommentar

Hvor er det vi skulle ha sett det? Må vi ikke kanskje vente på spillene og konsollene et lansert. Tipper det blir mange vs tråder den første tiden.

 

Vi hadde sett forskjeller av det som er ute av bilder og video. Ingenting så langt som klart viser til at et system er kraftigere og har overtaket. Om det er små forskjeller som litt bedre skygger og andre "små" detaljer så er det jo vanskelig å se. Men slik som endel ordlegger seg så er det jo ganske så overlegen hardware i PS4.

 

Noe som ikke synes så langt. Men skal bli spennende å se når konsollene er ute og en begynner å sammenligne grafikk og ytelse i spillene i tiden fremover.

Lenke til kommentar

 

EA har allerede sagt at Need for Speed Rivals vil ha bedre grafikk på den ene konsollen.

 

Ja noen sier en ting og noen andre sier noe helt annet. Tar ikke noen av disse på ordet lenger når det er så kryssende meldinger. For meg personlig så er det egentlig det samme da jeg skal ha begge konsollene..men er spennende fordi synes jeg :)

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ikke at best grafikk er veldig viktig for min del. Om man er ute etter å ha best grafikk til enhver tid, så bør man ikke gå for noen av disse konsollene.

 

GTA V, The Last of Us og Beyond Two Souls ble nylig lansert til en veldig gammel konsoll, og det plaget meg ikke et sekund. Grafikken var nydelig, og de kunne like gjerne vært lansert til PS4 eller Xbox One for alt jeg bryr meg.

Lenke til kommentar

Sant det ^Th0mas^, er grafikk det aller viktigste så er valget ekstremt enkelt. PC all the way...

 

Holder på med Beyond om dagen og det er sekvenser der som får meg bare til å gape...selv om spillbar-heten er så som så.

 

Det jeg er mest spent på med XBO og PS4 er hvilke håndkontroller jeg vil like best. Hvilke OS og brukergrensesnitt jeg vil like. Jeg er en sucker for brukergrensesnitt og bruker opplevelser...liker ryddige og pene oppsett som gir meg den informasjonen og brukervennligheten jeg liker.

 

Helheten av hele systemet liksom, hvilke vil en føle at har den helhets opplevelsen en vil investere mest tid med. Spennende tider i møte.....det er helt sikkert!

 

/nerde latter

Lenke til kommentar

Sant det ^Th0mas^, er grafikk det aller viktigste så er valget ekstremt enkelt. PC all the way...

 

Holder på med Beyond om dagen og det er sekvenser der som får meg bare til å gape...selv om spillbar-heten er så som så.

 

Det jeg er mest spent på med XBO og PS4 er hvilke håndkontroller jeg vil like best. Hvilke OS og brukergrensesnitt jeg vil like. Jeg er en sucker for brukergrensesnitt og bruker opplevelser...liker ryddige og pene oppsett som gir meg den informasjonen og brukervennligheten jeg liker.

 

Helheten av hele systemet liksom, hvilke vil en føle at har den helhets opplevelsen en vil investere mest tid med. Spennende tider i møte.....det er helt sikkert!

 

/nerde latter

 

Fra det jeg leser på Neogaf, så ser det ut til at selv Xbox-fanboys faller for DS4 denne generasjonen. Jeg ser faktisk flere som skriver at den nye Xbox-kontrolleren virker som en nedgradering fra den vi har i dag. D-pad`en er bedre, men fremdeles dårlig. Overflaten er glattere, og virker billigere. Redusert vekt mener noen er negativt, og bumperne er verre.

Lenke til kommentar

Den kommende konsollgenerasjonen blir jeg å holde meg utenfor konsollkrigen og godtgjøre meg med det jeg har. Begge skal skaffes, men siden Xbone ikke kommer i Norge før i 2014 en gang blir det PS4 først.

Da håper jeg for din del at Microsoft lanserer flere eksklusive titler enn det de har gjort til Xbox 360, med mindre du elsker Kinect. Dumt å betale mer penger for en svakere maskin, når de fleste titlene uansett kommer til begge systemene, og etter all sannsynlighet blir å se bedre ut på PS4.

Endret av ^Th0mas^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...