Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Tror du misforstår. Fysiske spill vil garantert fungere på denne generasjonen. Om du, om n år, føler for å spille Crackdown igjen, men Xboxen din (eventuelt bare harddisken) har vandret heden, kan du stikke på Ebay eller Finn og spore opp en ny. Så putter du i spillet og spiller det. Dersom du imidlertid kjøpte det på en digital sjappe som nå er nedlagt, er det tapt for alltid, det er jo ikke som om du kunne tatt en backup sånn i tilfelle.

 

Vil du ikkje ha samme probleme vist dvd/blu-ray plata blir ødelagt? Og vist den digitale delen ikkje virker lenger og eg absolutt må spele ett 8 år gammelt spel så kan eg vel berre gå på ebay eller Finn og finne ein fysisk kopi til $5 :)

Lenke til kommentar

 

Valve har ikke i nærheten av så mange svin på skogen som Microsoft og Sony, så det er helt på sin plass å gi dem noe mer tillit enn så lenge.

 

Uansett, for min del er det ikke selskapets pålitelighet som gir trygghet, men plattformens stabilitet. PC har kjørt på samme arkitektur i 20 år, og det ser ikke ut til å forandre seg med det første. Steam gir oss valgfrihet angående både maskinvare og operativsystem (med noen begrensninger, selvsagt), og plattformen er generelt sett langt mer future proof enn noen spillkonsoll har vært. Sony kan bestemme seg for at neste generasjon PS ikke skal være bakoverkompatibel, og fortsatt ha med seg trofaste kunder (jeg mener, de gjør det jo ). Det er klart, teknisk sett kan Valve plutselig droppe støtte for Steam i Windows, OS X og vanilje-Linux, og kreve at samtlige brukere er på Steam OS, men det er ikke sjanse i havet for at brukere og spillutviklere hadde vært med på det.

Bingo.

 

Dessuten er Sony ute etter å tjene penger ved at man skal streame PS3-spill gjennom Gaikai.

Lenke til kommentar

 

Vil du ikkje ha samme probleme vist dvd/blu-ray plata blir ødelagt? Og vist den digitale delen ikkje virker lenger og eg absolutt må spele ett 8 år gammelt spel så kan eg vel berre gå på ebay eller Finn og finne ein fysisk kopi til $5 :)

 

Jo, helt klart, men nå argumenterer du for at dersom man har ett problem, kan man like gjerne tåle et til. :p

 

Ellers er det mange fysiske kopier som koster noe mer enn $5 på Ebay, enkelte titler er dyrere nå enn da de kom ut.

Lenke til kommentar

 

Tror du misforstår. Fysiske spill vil garantert fungere på denne generasjonen. Om du, om n år, føler for å spille Crackdown igjen, men Xboxen din (eventuelt bare harddisken) har vandret heden, kan du stikke på Ebay eller Finn og spore opp en ny. Så putter du i spillet og spiller det. Dersom du imidlertid kjøpte det på en digital sjappe som nå er nedlagt, er det tapt for alltid, det er jo ikke som om du kunne tatt en backup sånn i tilfelle.

Forutsatt at plata fortsatt fungerer. I noen miljø (les: små barn f.eks) vil platene slite etter et år. En digital kopi derimot varer evig (så fremst tjenestetilbyderen fortsatt er i live, åpenbart).

Lenke til kommentar

Forutsatt at plata fortsatt fungerer. I noen miljø (les: små barn f.eks) vil platene slite etter et år. En digital kopi derimot varer evig (så fremst tjenestetilbyderen fortsatt er i live, åpenbart).

 

Da stoler jeg mer på å ta vare på diskene, og skulle en disk bli ødelagt, så kan man alltids kjøpe ny. Har mistet svært mye gjennom årene fordi tjenestetilbyderen har fjernet tjenesten.

Lenke til kommentar

Alle selskaper er ute etter å tjene penger, men Valve har gjort dette på en måte som har gjort at millioner av PC-spillere har gitt sin fulle tillit til Valve. Når folk skriver på nettsider som "Praise the Gaben", "Praise our lord and savior Gaben", "Gaben is not fat, he just need a big body for his big heart" og når folk lager musikkvideoer og nettsider (Gaben.tv) til han så sier det seg selv at Gabe (og Valve) har gjort såpass mange gode valg at folk har tillit til dem.

 

Men som sagt, Valve er kun ute etter å tjene penger, men de viser og gjør det på en måte som gjør at forbrukerne viser respekt og tillit til dem.

Endret av fantomena
Lenke til kommentar

Alle selskaper er ute etter å tjene penger, men Valve har gjort dette på en måte som har gjort at millioner av PC-spillere har gitt sin fulle tillit til Valve. Når folk skriver på nettsider som "Praise the Gaben", "Praise our lord and savior Gaben", "Gaben is not fat, he just need a big body for his big heart" og når folk lager musikkvideoer og nettsider (Gaben.tv) til han så sier det seg selv at Gabe (og Valve) har gjort såpass mange gode valg at folk har tillit til dem.

 

Men som sagt, Valve er kun ute etter å tjene penger, men de viser og gjør det på en måte som gjør at forbrukerne viser respekt og tillit til dem.

 

Er litt uenig i det at de kun er ute etter å tjene penger.

 

er det ikke privateid? av gabe + 1 til?

 

så de trenger ikke svare til aksjeeiere, bare seg selv.

 

ergo blir det litt urettferdig å si at de 'kun er ute etter å tjene penger', ettersom de kan selv bestemme fritt hva de skal gjøre, det er jo deres eget selskap 100%.

 

at de ønsker å gå i pluss derimot, er jo selvsagt. ellers kan de ikke gjøre det de elsker: jobbe i valve.

Lenke til kommentar

 

Jo, helt klart, men nå argumenterer du for at dersom man har ett problem, kan man like gjerne tåle et til. :p

 

Ellers er det mange fysiske kopier som koster noe mer enn $5 på Ebay, enkelte titler er dyrere nå enn da de kom ut.

 

Er vel ikkje noko meir problem enn vist plata/dvd-drev/blu-ray drev er ødelagt? Uansett må du gå til innkjøp av noko nytt/brukt...

 

Kansje men du sa Crackdown og eg fant Crackdown på ebay til $5 :)

 

http://www.ebay.com/itm/CRACKDOWN-XBOX-360-GAME-USED-COMPLETE-GREAT-SHAPE-/161128745875?pt=Video_Games_Games&hash=item2584058b93

Lenke til kommentar

 

Er vel ikkje noko meir problem enn vist plata/dvd-drev/blu-ray drev er ødelagt? Uansett må du gå til innkjøp av noko nytt/brukt...

 

Kansje men du sa Crackdown og eg fant Crackdown på ebay til $5 :)

 

http://www.ebay.com/itm/CRACKDOWN-XBOX-360-GAME-USED-COMPLETE-GREAT-SHAPE-/161128745875?pt=Video_Games_Games&hash=item2584058b93

 

60 kr i frakt, og en amerikansk versjon som ikke vil fungere på norske konsoller.

Lenke til kommentar

 

60 kr i frakt, og en amerikansk versjon som ikke vil fungere på norske konsoller.

 

Greit... 6 euro her http://www.ebay.com/itm/Crackdown-for-Microsoft-Xbox-360-NEW-SEALED-Action-Game-/390388799963?pt=ES_Videojuegos&hash=item5ae4fc59db men var ikkje akkuratt det som var poenget mitt, poenget mitt var at det er omtrent like stor sjanse for at dvd/blu-ray plata eller drev blir ødelagt som at Microsoft/Sony skal nekte folk å spele sine digital downloads når neste generasjon kjem.

Lenke til kommentar

Forutsatt at plata fortsatt fungerer. I noen miljø (les: små barn f.eks) vil platene slite etter et år. En digital kopi derimot varer evig (så fremst tjenestetilbyderen fortsatt er i live, åpenbart).

 

Klart. Den vesentlige forskjellen er at her har man selv kontrollen, og det er jo ikke vanskelig å ta vare på ting.

Men som sagt, Valve er kun ute etter å tjene penger, men de viser og gjør det på en måte som gjør at forbrukerne viser respekt og tillit til dem.

 

De er ute etter å tjene penger, men det er ikke dermed sagt at de kun er ute etter å tjene penger.

Lenke til kommentar

 

Greit... 6 euro her http://www.ebay.com/itm/Crackdown-for-Microsoft-Xbox-360-NEW-SEALED-Action-Game-/390388799963?pt=ES_Videojuegos&hash=item5ae4fc59db men var ikkje akkuratt det som var poenget mitt, poenget mitt var at det er omtrent like stor sjanse for at dvd/blu-ray plata eller drev blir ødelagt som at Microsoft/Sony skal nekte folk å spele sine digital downloads når neste generasjon kjem.

 

Nekte? Tviler på at de kommer til å prøve seg på "du får ikke lov, hahaha!", men de kunne jo finne på å lansere (enda en) maskin som ikke er bakoverkompatibel, og det er da absolutt ikke så søkt å anta at de kanskje ikke vil støtte nåværende generasjoner over nett for all tid heller.

Lenke til kommentar

 

Klart. Den vesentlige forskjellen er at her har man selv kontrollen, og det er jo ikke vanskelig å ta vare på ting.

 

Kan jo skje at noko blir ødelagt uansett kor masse selv kontroll du har... Folk klarer jo å ødelegge mobiltelefoner til ~5000,-...

 

 

Nekte? Tviler på at de kommer til å prøve seg på "du får ikke lov, hahaha!", men de kunne jo finne på å lansere (enda en) maskin som ikke er bakoverkompatibel, og det er da absolutt ikke så søkt å anta at de kanskje ikke vil støtte nåværende generasjoner over nett for all tid heller.

 

Ja men vist den ikkje er bakoverkompatibel med digital download så er vel sjansen liten for at den er bakoverkompatibel med dvd/blu-ray plater så da er jo me lika langt...eller?
Lenke til kommentar

Vil egentlig si det er større sjanse for at digital download er bakoverkompatibel; ettersom spillet er knyttet til din konto, så vet The powers that be at det tilhører deg, og kan gi ut en rekompilert utgave for neste generasjon.

Dersom man kun har plata, så er man avhengig av at det samme plate-DRM systemet også funker på neste generasjon, noe som ikke nødvendigvis er tilfelle. Mindre potensiale for piratkopiering mao.

 

Når det er sagt, så går jo det å være bakoverkompatibel direkte imot interessene til de som lager neste generasjon - enten kan en forbruker bruke 10 timer på et spill han/hun har fra før av, eller så kan han/hun kjøpe et nytt spill for neste generasjons konsoll. Det første tjener konsollmakeren ingenting på, men alternativ #2 derimot..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...