Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Xbox Live Gold har alltid vært en helt utrolig bra tjeneste, med spill (av både nyere og eldre dato).

 

Sure, men av spillene annonsert er det mange av MS sine som jeg har lyst på, som Forza Motorsport 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Titanfall, Sunset Overdrive og Fantasia: Music Evolved (Skeptisk, men hey, det er Harmonix så gode odds for at det blir bra). Flere av dem er til launch.

 

Problemet var jo at ingen visste det sikkert før mange uker senere. Dermed måtte man som fornuftige konsumenter ta sine forholdsregler og klippe kortet straks man ble informert om at kortinfoen kunne være på avveie.

 

 

 

Forrige gang? XBL har aldri blitt hacket.

 

Ang XBL Gold og PS+ er Xbox Live Gold milevis bedre. Xbox Live generelt har kjørt ringer rundt Playstation Network siden Xbox 180-dagene, og PSN har, for å si det mildt, hatt et forbedringspotensiale. I tillegg har Sony hatt katastrofale forsøk på å gjøre tjenesten bedre, PSN Home? :D

Uansett ikke verst i klassen, hint hint, Nintendo.

 

 

Største online spilltjeneste på planeten, 11 år i drift, 48 millioner (!!) brukere, aldri hacket. Uansett hvor fanboy man måtte være, det er sinnssykt imponerende av Microsoft.

 

 

Måtte ikke? Det tok ukesvis før man var sikre på hva som evt var på avveie, så lenge kan man ikke vente. Man har en plikt ovenfor banken å ta nødvendige grep for å sikre seg straks man blir kjent med at informasjonen kan være på avveie.

Vi snakker om PS+, ikke PSN generelt. Får man leie spill gratis om man har Live Gold? Niks piks. Live Gold er en fin tjeneste, men den gir det ingenting. Microsoft er flinke til å gjemme ting som burde vært gratis i fanget på Gold, men det gjør den ikke til en rimeligre tjeneste sånn sett.

 

Og hva er greia med at du ikke kommer med argumenter?

"Ang XBL Gold og PS+ er Xbox Live Gold milevis bedre. Xbox Live generelt har kjørt ringer rundt Playstation Network siden Xbox 180-dagene, og PSN har, for å si det mildt, hatt et forbedringspotensiale. I tillegg har Sony hatt katastrofale forsøk på å gjøre tjenesten bedre, PSN Home? :D

Uansett ikke verst i klassen, hint hint, Nintendo."

 

Bullshit. Det er ingenting i de linjene der som får meg til å tenke over situasjonen. Ingen diskusjonsbensin, akkurat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sure, men av spillene annonsert er det mange av MS sine som jeg har lyst på, som Forza Motorsport 5, Dead Rising 3, Quantum Break, Titanfall, Sunset Overdrive og Fantasia: Music Evolved (Skeptisk, men hey, det er Harmonix så gode odds for at det blir bra). Flere av dem er til launch.

Dette er jo en enkeltpersons smakssak. Har lite til ingenting å gjøre med hvor bra lineupen til noen av konsollene er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nope, det er Steam med et godt stykke over 50 millioner brukere.

 

Angående PS Plus og Xbox LIVE:

 

PS+: offers free games that I want to play

XBLG: might offer free games that I don't want to play

 

PS+

- $50/yr

- You get to borrow new games each month that you won't lose until you cancel your subscription and even then they will stay tied to your account if you decide to renew it

- Discounts

- Exclusive betas

- Free Trials

- One subscription will cover one person's PS3, Vita, and PS4 all at the same time

- Mandatory to play non F2P games online for PS4

- It just werks

 

Xbox Live

- $60/yr

- You get the ability to pay for Netflix

- Occasionally a free game, not sure how that works

- Extensive TV oriented services in addition to DVR

- Probably some form of betas and trials too, not sure

- One subscription will cover one person's 360 and Xbone at the same time

- One year free of Xbox Fitness

- Mandatory to play games online for 360 and Xbone

- It just werks

Skrevet av en som åpenbart ikke har prøvd Xbox Live, virker ikke som han har orka Google Xbox Live engang.

 

"might offer free games that I don't want to play" <-- hahaha.

 

Hele greia er fanboyrant ganger 17, og bare svada. For å putte inn bittelitt fakta: man får gratis spill, det er masse betaer og demoer og rabatter og alt sammen som er lista på PS+ med ett unntak: Spillene man får gratis kan brukes uten tidsbegrensning og uten å betale for Xbox Live Gold.

 

Og spillene har vært AAA-titler som Halo 3, Assassins Creed 2, Fable 3, Crackdown, Dead Rising 2, Rainbow Six: Vegas, osv.

 

Vi snakker om PS+, ikke PSN generelt. Får man leie spill gratis om man har Live Gold? Niks piks. Live Gold er en fin tjeneste, men den gir det ingenting. Microsoft er flinke til å gjemme ting som burde vært gratis i fanget på Gold, men det gjør den ikke til en rimeligre tjeneste sånn sett.

 

Og hva er greia med at du ikke kommer med argumenter?

"Ang XBL Gold og PS+ er Xbox Live Gold milevis bedre. Xbox Live generelt har kjørt ringer rundt Playstation Network siden Xbox 180-dagene, og PSN har, for å si det mildt, hatt et forbedringspotensiale. I tillegg har Sony hatt katastrofale forsøk på å gjøre tjenesten bedre, PSN Home? :D

Uansett ikke verst i klassen, hint hint, Nintendo."

 

Bullshit. Det er ingenting i de linjene der som får meg til å tenke over situasjonen. Ingen diskusjonsbensin, akkurat.

Man får ikke leie spill gratis nei, man FÅR spillene! Ikke noen tidsbegrensning, ingen krav om å være Gold-medlem for å bruke dem. Du har ikke fått med deg at MS også gir bort to gratis spill pr mnd?

 

Kommer ikke med argumenter fordi det var en kopi av dette innlegget:

"Angående XBL Gold og PS Plus er PS Plus milevis bedre.", poenget var å illustrere at man ikke automatisk kan si at "X er bedre enn Y", det får forbli hans personlige mening.

 

Forøvrig er bensing for fanboys med flamewars, prøver å unngå slikt.

 

 

Hacket/Cracket/Innbrudd i føder heimen er alle i forskjellige størrelse og mangfold, det er 100% sikkert at hackere har fått tak i info av noen få brukere om de ville hos Xbox LIVE. Å Hacke noe betyr ikke å legge NED en tjenste i 2 måneder.

 

Naivitet.

Social engineering som muliggjør innbrudd, evt hacking av andre tjenester som gir adgang på passord som også brukes på Xbox Live er ikke noe MS kan gjøre for å forhindre uten ekstreme grep som biometrisk innlogging eller mobil-verifisering eller annet.

 

Dette er jo en enkeltpersons smakssak. Har lite til ingenting å gjøre med hvor bra lineupen til noen av konsollene er.

Sure, derfor står det "jeg" i innlegget. Har aldri prøvd å påstå at spillene er "bedre", jeg synes det, ingenting mer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

9154890398_82020a975b_o-1.jpg

 

Sykt imponerende faktisk.

 

Problemet mitt er dog aldri at jeg ikke HAR spill, men snarere mangel på tid til å spille det jeg virkelig VIL spille. Dermed er alle disse "gratis" spill-oppleggene ganske meningsløse for meg. Det kan sammenlignes med STEAM. Jeg pleide å kjøpe alt som var på salg fordi "det var jo dritbra pris!", men jeg får jo aldri spilt spillene. Det jeg da ender opp med er en backlog med urørte spill.

 

Jeg kan forstå at tjenester som PS+ er GENIALE for folk med dårlig råd/mye tid til spill, for det er jo absolutt en suveren verdi her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Seriøst? Hvordan kan slike kommentarer bidra til noe som helst saklig i en diskusjon? Det å si "at dere gidder å diskutere det har vel ingenting å gjøre med diskusjonen mellom PS+ og XBL. Slike kommentarer dukker det opp alt for ofte her inne, og det fører også til at diskusjoner stopper opp, eller sporer av. Slik den er på vei til å gjøre nå, så like så greit å la det ligge å heller la diskusjonen om PS+ og XBL være.

 

For å dele min erfaring så synes jeg XBL har vært en dønn stabil tjeneste så lenge jeg har brukt den. Det "Games for Gold" opplegget er jeg skuffet over. Spillene som kommer er så lite interessante at det er helt håpløst. Der får PS+ et stort pluss fra min side i alle fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

At du gidder å komme med slike kommentarer når det diskuteres PS+ vs XBL. Diskusjonen er vel ganske så relevant, og når folk som deg kommer med slike kommentarer før det til fall i aktiviteten og interessen rundt forumet..

 

Har ingenting med at det ikke er relevant til tråden. Men mer nivået det "diskuteres" på. På lik linje som deg og alle andre så kan jeg gi uttrykt for min mening. Og det gjorde jeg da på en enkel og tydeligvis effektiv måte.

Lenke til kommentar

Hvor bra blir PS+ på PS4 det første året mon tro? Blir vel ikke delt ut nye spill med det første? Eller? Forøvrig er denne tjenesten overlegen ms sin ordning så langt :)

 

Har tenkt endel på det der jeg også. En får vel i DriveClub PS+ utgaven og så er det vel Resogun?

 

Men hva dem har tenkt å dele ut i mnd utover det tro....spørs om en får endel Indie spill da?

Lenke til kommentar

Nei, men om man skal bedømme PS+ og Xbox Live og hva de gir ut så vil PS+ gi ut det Necro skriver, mens Xbox Live vil gi ut: Cut The Rope, Angry Birds eller noe. Det er bare en sammenligning i kvaliteten man får på spillene.

 

 

Er dere demente eller insisterer på å ikke lese? Så langt har Microsoft gitt bort AAA-titler som Halo 3, Assassins Creed 2, Fable 3, Crackdown, Dead Rising 2, Rainbow Six: Vegas, osv.

 

Og Microsoft GIR bort spillene, Sony låner dem bare bort en liten stund, HVIS du fortsetter å betale for PSN+.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...