Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Kjenner jeg ble veldig spent på å lese hvorfor ifra deg nå.... :D

Fordi det kun er to klienter som sender data frem og tilbake uten noe mellomledd, som en dedikert server er.

 

Siden faktisk foregår p2p er en p2p-oppkobling bedre.

 

På alt annet hvor det er flere spillere er dedikerte servere best.

 

Faen så enkelt, og nå er jeg spente på svaret ditt og thklinge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordi det kun er to klienter som sender data frem og tilbake uten noe mellomledd, som en dedikert server er.

 

Siden faktisk foregår p2p er en p2p-oppkobling bedre.

 

På alt annet hvor det er flere spillere er dedikerte servere best.

 

Faen så enkelt, og nå er jeg spente på svaret ditt og thklinge.

Hehe må si jeg stusset over hvorfor de satte spørsmålstegn bak det. Men så kom jeg akkurat på at microsoft gir gratis dedikert servere til alle så da må det være best alltid ;)
Lenke til kommentar

Det får være deg om det da.

Jeg synes Xbox UI er forferdelig, og litt skuffet over at PS4 UI har nærmet seg så mye xbox UI. At du uttaler deg om kontrolleren er litt merkelig, da du tidligere har ment det er for tidlig å si noe, siden vi ikke har prøvd noen av dem ennå.

 

Jeg spiller i alle fall ikke online så mye at dedikerte servere er så viktig, er ekstra pes, jeg vil bare fort inn i en kamp hvis jeg spiller.

 

Langt bredere spillutvalg er jeg helt uenig i, i alle fall på lang sikt. Xbox har ikke hatt i nærheten så bredt utvalg som Playstation, og jeg har hittil ikke sett noen indikatorer på at dette vil endre seg drastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du sier *osv* Hva mener du da? Hadde du noe mer? :p

User interface har vi bare sett litt av på begge konsollene. Kontrollene har vi jo heller ikke fått testet.
Begge to har jo blitt gjort en del med. For alt vi vet så kan jo Sony også ha detikerte servere til alt.

 

Osv osv da ;)

Lenke til kommentar

Du sier *osv* Hva mener du da? Hadde du noe mer? :p

 

User interface har vi bare sett litt av på begge konsollene. Kontrollene har vi jo heller ikke fått testet.

Begge to har jo blitt gjort en del med. For alt vi vet så kan jo Sony også ha detikerte servere til alt.

 

Osv osv da ;)

Nå har vel sony bekreftet at Killzone Shadow Fall og COD Ghosts ikke har dedikerte servere hvertfall, Sony har nok ikke per dags dato serverkapasiteten til dedikerte servere.

Når det gjelder UI syns jeg begge konsollene ser mye bedre ut enn forgjengerene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel kanskje den største fordelene MS sitter på for øyeblikket. De har serverkapasitet til å tilby alle utviklere dedikerte servere. Respawn har jo skrevet at det kostet en liten penge, men nå er det tydeligvis blitt gratis.

Serverkapasiteten er vel kanskje også grunnen til at det går så sabla mye raskere å laste ned noe fra XBL kontra PSN på dagens konsoller?

Lenke til kommentar

Nå har vel sony bekreftet at Killzone Shadow Fall og COD Ghosts ikke har dedikerte servere hvertfall, Sony har nok ikke per dags dato serverkapasiteten til dedikerte servere.

Når det gjelder UI syns jeg begge konsollene ser mye bedre ut enn forgjengerene :)

 

Javel?

 

Boltjes confirmed that Shadow Fall will have dedicated servers.

 

Kilde: http://www.vg247.com/2013/09/28/killzone-shadow-fall-multiplayer-will-have-dedicated-servers/

 

Call of Duty: Ghosts dedicated servers have been confirmed for all platforms.

 

Kilde: http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-08-call-of-duty-ghosts-dedicated-servers-confirmed-for-all-platforms

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Javel?

 

Boltjes confirmed that Shadow Fall will have dedicated servers.

 

Kilde: http://www.vg247.com/2013/09/28/killzone-shadow-fall-multiplayer-will-have-dedicated-servers/

 

Call of Duty: Ghosts dedicated servers have been confirmed for all platforms.

 

Kilde: http://www.eurogamer.net/articles/2013-10-08-call-of-duty-ghosts-dedicated-servers-confirmed-for-all-platforms

Har du lest artikkelen du linker til?

 

Boltjes confirmed that Shadow Fall will have dedicated servers. However, the servers will only act as a hub between different game clients and any game logic will not be hosted on the servers. “Almost all logic relating to you (e.g. moving, shooting and taking damage) runs on your local PS4,” stated Boltjes, “with only a very small portion of the game logic (i.e. mission/scoring logic) running on the ‘session master’, one PS4 in the game selected for its connection quality.”

 

Hva skjer om session master låser seg, skrur av, mister internett?

Og vil ikke personen som er "session master" ha en fordel med ping/lag?

 

Dette er ikke rene dedikerte servere som microsoft tilbyr.

 

Call Of Duty Ghosts bruker samme opplegg:

Ghosts will be using a hybrid system of dedicated servers and listen servers.

Endret av Booz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi det kun er to klienter som sender data frem og tilbake uten noe mellomledd, som en dedikert server er.

 

Siden faktisk foregår p2p er en p2p-oppkobling bedre.

 

På alt annet hvor det er flere spillere er dedikerte servere best.

 

Faen så enkelt, og nå er jeg spente på svaret ditt og thklinge.

 

Jeg tok faktisk å sjekket opp litt dette etter jeg svarte deg igår og det jeg fant av informasjon var masse forum brukere som skriver akkurat det du gjør. Og det jeg forstod er at så si alt av slike spill er laget for P2P og slik nettkoden i disse spillene var så ville det ikke være gunstig med dedikerte servere.

 

Og det er det nok ikke noe grunn til å tvile på. Om nettkoden og spiller er laget for P2P så vil det være en bedre løsning.

 

Men om et spill fra bunnen er laget for å ta i bruk dedikerte servere så burde dette være en bedre løsning. Jeg har ikke i nærheten av nok kunnskap rundt dette, så det er selvfølgelig bare antagelser ifra meg.

 

Men ulempen med P2P vet vel dem fleste. Jeg oppsumerer raskt for dem som ikke vet.

 

En bit av maskinkraften blir reservert på alle konsollene som kjører spillet i tilfelle du blir den som må hoste. Maskinkraft som blir løst opp og brukt til å gi bedre grafikk om en tar ibruk dedikerte servere.

 

Den som hoster vil alltid ha fordel da han ikke behøver å sende informasjon til den andre brukeren. Den som ikke hoster vil alltid ha en ulempe da han må sende informasjon til hosten. Om hosten har en dårlig nettlinje så vil det også påvirke kampen. Det er også mulig å jukse med P2P baserte spill.

 

Med dedikerte servere så står alle så likt som mulig, alle kobler seg til en server og informasjonen sendes ifra denne.

 

Som nevnt så er slike spill laget for P2P, men jeg tror at fordelen med dedikerte servere er større.

 

Ser på forumet til Killer Instinct at dem ikke vil gå ut med om dem skal bruke dedikerte servere eller om det blir P2P. Hva dem velger vil vel være en indikasjon på hva som er best...vi får bare følge med å se :)

Lenke til kommentar

Fordi det kun er to klienter som sender data frem og tilbake uten noe mellomledd, som en dedikert server er.

 

Siden faktisk foregår p2p er en p2p-oppkobling bedre.

 

På alt annet hvor det er flere spillere er dedikerte servere best.

 

Faen så enkelt, og nå er jeg spente på svaret ditt og thklinge.

Det eneste som er "bedre" er at man kanskje kan få en marginalt raskere forbindelse.

 

Bakdeler:

 

* Konsollene bruker datakraft på å synkronisere seg med den andre konsollen, bli enige om lockstep, osv = flere brukte CPU-cycles = dårligere spillytelse. Nå er det ikke så mye å holde styr på i et to-spillers slossespill som 64 spillere i BF4 liksom, men effekten vil likevel være gjeldende, dog i mindre grad.

* Rage-quitters. Ved P2P-ragequitting vil begge konsollene tro at den andre konsollen bare "forsvant", uansett årsak. Med dedikert server vil serveren vite hvilken spiller som forsvant og kan gjøre grep deretter. Hvis spiller X ofte "mister nettet" når det går dårlig så kan det være greit å ha muligheten til å gjøre noe med det..

* Turneringer - Hostes mye bedre med dedikerte servere.

* Tilkoblingsproblemer - Mangel på åpne porter i brannmur kan by på tilkoblingsproblemer og kan gjøre det umulig å spille online f.eks på LAN.

Lenke til kommentar

Jeg sa ikke at dedikerte servere ikke har sine bruksområder, men p2p er bedre, rett og slett fordi det er enkle kommandoer som sendes fra maskin til maskin, som heller ikke tar (merkbart) mer maskinkraft enn om du spiller lokalt. Jo raskere forbindelse, jo bedre. Derav kan dedikerte servere brukes for matchmaking, lagring av resultater osv, men selve spillingen bør være i p2p-tilkobling.

 

Edit: Forøvrig er den "marinalt raskere forbindelsen" alfa og omega i fighter-spill, da kommandoene som blir sendt og mottas gjelder bevegelser på skjermen som skjer jævla raskt. Test et slikt spill og se hvor raskt det går, eller bedre, sjekk en youtube-video med noen som lever og ånder for fightingspill. Det går så raskt at det er sykt, og dedikerte servere vil her være en ulempe.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...