Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

“Speaking of the ultimate goal, we would like to deliver PlayStation games to all devices. So we’re considering various things like PC, TVs, Blu-ray players, smartphones and tablets. We hope to continue to expand not only to Sony devices, but even to devices other than Sony’s. This is still being studied.

 

We previously spoke about PlayStation going from hardware to something
closer to a service
, regardless of the device —
of course PlayStation will still be the center
, but I think we would like to expand to different things.”

 

http://www.insidegamingdaily.com/2013/09/23/shuhei-yoshida-wants-to-stream-playstation-games-to-more-devices/

 

Altså han ønsker å kunne streame sony innhold til mobiler, tablets, pc etc. Men at Playstation(konsollen altså, HW) vil fremdeles være midtpunktet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dagens glad nyhet: Utviklere får tilgang til gratis dedikerte servere på Xbox One

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-10-15-the-difference-engine

 

  1. @albertpenello Can you confirm if the free Xbox compute resources includes dedicated servers for all Xbox One games?

Bra. Håper Sony følger på.

Lenke til kommentar

 

Dagens glad nyhet: Utviklere får tilgang til gratis dedikerte servere på Xbox One

 

http://www.gamesindustry.biz/articles/2013-10-15-the-difference-engine

 

  1. @albertpenello Can you confirm if the free Xbox compute resources includes dedicated servers for all Xbox One games?

 

 

Da kan en nesten gå utifra at alle online spill til XBO vil ha dedikerte servere. Og at Call of Duty: Ghosts vil ha dedikerte servere til alle online kamper i motsetning til resten som vil ha en kombinasjon av dedikerte servere og listening servere som er vel bare et mer fancy ord for P2P.

 

Gjenstår å se selvfølgelig, men om hva jeg tror stemmer så er det ekstremt bra for XBO og Call of Duty fans som velger XBO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spiller lite online generelt, og ekstremt lite online på konsoll, men lurer jo litt på det med tanke på at slåssespillene til Sega og Namco Bandai ikke ser ut til å dukke opp på PC sånn med det første. For min del er ikke skravling og sånt så viktig, det sentrale for meg er stabilitet, og at jeg finner en match i en fei. Er det noen nevneverdig forskjell på konsollene her?

Lenke til kommentar

Jeg spiller lite online generelt, og ekstremt lite online på konsoll, men lurer jo litt på det med tanke på at slåssespillene til Sega og Namco Bandai ikke ser ut til å dukke opp på PC sånn med det første. For min del er ikke skravling og sånt så viktig, det sentrale for meg er stabilitet, og at jeg finner en match i en fei. Er det noen nevneverdig forskjell på konsollene her?

For tidlig å si noe om.

Lenke til kommentar

Jeg spiller lite online generelt, og ekstremt lite online på konsoll, men lurer jo litt på det med tanke på at slåssespillene til Sega og Namco Bandai ikke ser ut til å dukke opp på PC sånn med det første. For min del er ikke skravling og sånt så viktig, det sentrale for meg er stabilitet, og at jeg finner en match i en fei. Er det noen nevneverdig forskjell på konsollene her?

 

Slossespill (Street Fighter, Mortal Kombat og den slags) kjører best på p2p uansett, og ikke dedikerte servere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Slossespill (Street Fighter, Mortal Kombat og den slags) kjører best på p2p uansett, og ikke dedikerte servere.

 

Har den ene eller den andre plattformen vært noe bedre på å håndtere dette? Jeg har kun erfaring med PS3 her. Det eneste jeg har spilt online på Xbox er Gears of War og FIFA, og begge deler var fæle opplevelser grunnet skrikende drittunger. :p

Lenke til kommentar

Med mindre man spiller med stikke. Har snekret en helt selv ganske nylig (med KADE og greier). :D Forsåvidt, dette er enda et potensielt problemområde. Microsoft har vært vriene angående ekstrautstyr, så det er på ingen måte sikkert at sakene vil virke på Xbox One. Et Xbox-ratt virker kun på den Xboxen det kom ut for, mens ratt til PS2, PS3, sannsynligvis PS4 og som oftest PC kan brukes om hverandre.

Lenke til kommentar

 

 

Er dere demente eller insisterer på å ikke lese? Så langt har Microsoft gitt bort AAA-titler som Halo 3, Assassins Creed 2, Fable 3, Crackdown, Dead Rising 2, Rainbow Six: Vegas, osv.

 

Og Microsoft GIR bort spillene, Sony låner dem bare bort en liten stund, HVIS du fortsetter å betale for PSN+.

Jeg kan få alle disse spillene under 100 kr i en pakke.....

 

Mulig du rager litt nå. er ikke mulig at Xbox slår Ps pluss. du snakker om gamle spill som ble tvinget på grunn av Ps pluss.

 

Mens ps pluss fortsatt gir ut nye spill. Det er åpenbart hvem du tjener mest penger på.

Ikke og snakke om at man har mange andre rabatter som Ps pluss bruker.

 

Uansett når Ps4 kommer så blir de og bremse litt på det. blir sikkert bare og gi Infamous Second Son gratis etter 1-2måneder.

Det er jo bare for og få flere folk online.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Virker ikke åpenbart på meg hvem du tjener mest penger på. En god del PS3-titler er ganske sære jap-greier som er uinteressant for meg. Da vil vel ikke verdien være særlig god vel? Samme andre veien forsåvidt. Siden smak avgjør og begge fabrikantene gir bort AAA-titler så har de vel et ganske likt tilbud.

Lenke til kommentar

D-pad på DS4 er vel grunn nok til å spille slike spill på PS4 uansett?

Om man er litt over gjennomsnittet interessert i fighters går man vel gjerne til innkjøp av en fightstick uansett. Er det annonsert noe tilsvarende Tournament 2-sticken til Mad Catz til PS4, siden de tidlig annonserte at deres PS3-sticks ikke kommer til å fungere på PS4? Mad Catz T2 ser iallefall fantastisk ut!

 

Og det gjør forresten Killer Instinct også, dette blir garantert en ny vorspiel-favoritt, og day one releasen jeg ser mest frem til uavhengig av konsoll! :dribble:

Litt mer Killer Instinct snacks

Endret av spillerman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...