Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

EDGE #260 har en versus mellom PS4 og Xbox One:

 

Xbox One vs PS4

Controller - Xbox One

Hardware - PS4

Launch Games - Xbox One

Indie Support - PS4

First Party Studios - Ps4

Second Screen Experience - PS4

Social Services - Xbox One

Cloud Tech - PS4

Media and Services - Xbox One

Development Ease - PS4

 

Overraskende at Xbox One vinner kontrollerkategorien, med tanke på alt jeg har lest om det, men også like overraskende at PS4 vinner cloud tech-kategorien.

Cloud Tech er vel det merkeligste, men second screen experience og indie support er også rart. Devkittet for indies koster jo en haug til PS4, på Xboxen kan du bruke en vanlig Xbox One og registrere deg som utvikler for noen småkroner.

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, man kan bruke en Xbox One som devkit for en liten sum med penger, men det er ikke ferdigstilt enda. Sony derimot låner bort devkits gratis til indieutviklere som vil ha det.

 

Second screen experience = Spill PS4-spill på Vita > tukling med tablets

Kjøpa ekstra hardware VS bruke noe alle har?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med det argumentet bør man kutte ut konsoll og heller gå for en pc. Noe som jo er ganske smart.

Såklart er du grafikkhore er det PC som gjelder, er veldig mange som ikke har kraftig nok hw eller ikke gidder og oppgradere ofte, da er det mye enklere med en konsoll.

 

Å betale 1500kr for en vita VS bruke en eksisterende mobil eller tablet.

Kan ikke fatte at noen syns løsning nr1 er best.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I min krets er det to stykk som har tablets, og det er jeg og fattern. Og to stk som har Vita, det er et par kamerater.

 

Det er jo veldig subjektivt, men nå synes jeg at det virker som det å faktisk spille spillet som på en TV-skjerm hvor du enn er med en Vita er mye mer spennende enn å småtukle litt og hjelpe til litt i i on-linematcher med tableten, eller å bruke den til å tilkalle air-strikes med når du spiller som i DR3.

Lenke til kommentar

I min krets er det to stykk som har tablets, og det er jeg og fattern. Og to stk som har Vita, det er et par kamerater.

 

Det er jo veldig subjektivt, men nå synes jeg at det virker som det å faktisk spille spillet som på en TV-skjerm hvor du enn er med en Vita er mye mer spennende enn å småtukle litt og hjelpe til litt i i on-linematcher med tableten, eller å bruke den til å tilkalle air-strikes med når du spiller som i DR3.

 

Jeg har en tablet, samboer har, min mor har, min bestemor!, min søster og henne sønn på 6år har en tablet istedenfor 3DS (hans valg). Omtrent samtlige av mine venner har en tablet...iPad for det meste.

 

Som du nevner, veldig subjektivt. Ganske så stor forskjell...

 

At en kan bruke sin telefon eller sin tablet synes jeg er den beste løsningen. Og uten tvil den utviklere kommer til å gå for da alle har enten en moderne telefon eller en tablet.

 

Når det kommer til funksjonaliteten som er i dem nye spillene som tar dette i bruk så kan jeg ikke utale meg noe om det, men det en har sett av hva som kommer til The Division er helt mind blowing synes nå jeg. Gleder meg faktisk til å kunne hoppe inn å hjelpe mine venner med den dronen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

The Division ser jævla fett ja, men er skeptisk når jeg har sett hvor Watch_Dogs har gått etter revealen, ser nesten ikke ut som det samme spillet lenger.

 

Nå er det jo også slik at alle spill (som ikke krever kamera eller move) vil funke out of the box med Vita, så man trenger uansett ikke å tenke på hva utviklerne ønsker. Husk, her er det en liten ekstrafunksjon som kommer til å være på et visst antall spill mot en funksjon som vil funke på ca. alle spill, uten noe dilldall.

Lenke til kommentar

Resident evil utvikler sier PS4 og Xbox One er nesten identiske.

 

Shinji Mikami, creator of Resident Evil, currently working on the last game he’ll direct – The Evil Within – says “There’s no real difference between them,” when referring to Sony and Microsoft’s next generation machines in this month’s Edge magazine.

 

http://www.thesixthaxis.com/2013/10/23/resident-evil-creator-says-ps4-and-xbox-one-are-almost-identical/

Lenke til kommentar

Håper forsatt at begge greier 1080p og helst opp mot 60fps. Men med Wii U friskt i minne og kor rubbish den var da den kom ut, avventer eg til begge har vore ute ei stund og til tilbakemeldingane antyder kven som funker som den skal. Blir og til å teste ut begge sjølv før eit eventuellt kjøp. PS4 har eit overtak i mi bok og om ein mnd vil vi få vite om begge eller bare ein konsoll er verdt å bry seg med.

Lenke til kommentar

 

Announced PS4 cloud plans:

 

Run entire games off the cloud to a myriad of clients

Instant game demos

Remote play with friends

 

 

Announced XB1 cloud plans:

 

Dedicated MP servers

Run parts of XB1 games off the cloud (most commonly cited defensively wrt local power)

 

Run parts of XB1 games off the cloud?

 

Marc Cherny har sagt flere ganger at PS4 klarer dette til den grad dagens teknologi tillater det. Yoshida har sagt at de ikke vil ha problemer med å tilpasse seg etter denne teknologien, skulle det fungere. Den eneste forskjellen er at Microsoft velger å markedsføre dette så hardt at mange at folk lener seg tilbake og ler.

Lenke til kommentar

Ja, man kan bruke en Xbox One som devkit for en liten sum med penger, men det er ikke ferdigstilt enda. Sony derimot låner bort devkits gratis til indieutviklere som vil ha det.

 

Second screen experience = Spill PS4-spill på Vita > tukling med tablets

"alle" og hunden deres har smarttelefoner/tablets. Det er åpenbart bedre å bruke noe som alle har liggende, evt kan kjøpes for en liten sum penger og brukes til alt mulig. Kontra Vita som har et veldig snevert bruksområde til sammenligning. Smartglass er åpenbart en bedre løsning.

 

 

 

Announced PS4 cloud plans:

 

Run entire games off the cloud to a myriad of clients

Instant game demos

Remote play with friends

 

 

Announced XB1 cloud plans:

 

Dedicated MP servers

Run parts of XB1 games off the cloud (most commonly cited defensively wrt local power)

Entire games, som i PS3-spill ja, a'la OnLive. Ikke akkurat innovativt eller nyvinnende, men kjekt å få adgang til (en utvalgt del) av katalogen til PS3.

Xbox One har også "instant" demoer og fulle spill. Altså at du kan starte å spille mens du laster det ned.

"Remote play with friends" må utdypes. Om det menes at man kan delta via skyen på Vitaen så kjører Xbox One ringer rundt med Smartglass.

 

Dedicated serveres til alle spill er en BIG deal, og at spill kan avlaste prosessering til skyen er virkelig nyskapende og innoverende. Det alene er grunn nok til at cloud-kategorien burde ha Xbox One som vinner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"alle" og hunden deres har smarttelefoner/tablets. Det er åpenbart bedre å bruke noe som alle har liggende, evt kan kjøpes for en liten sum penger og brukes til alt mulig. Kontra Vita som har et veldig snevert bruksområde til sammenligning. Smartglass er åpenbart en bedre løsning.

 

 

Entire games, som i PS3-spill ja, a'la OnLive. Ikke akkurat innovativt eller nyvinnende, men kjekt å få adgang til (en utvalgt del) av katalogen til PS3.

Xbox One har også "instant" demoer og fulle spill. Altså at du kan starte å spille mens du laster det ned.

"Remote play with friends" må utdypes. Om det menes at man kan delta via skyen på Vitaen så kjører Xbox One ringer rundt med Smartglass.

 

Dedicated serveres til alle spill er en BIG deal, og at spill kan avlaste prosessering til skyen er virkelig nyskapende og innoverende. Det alene er grunn nok til at cloud-kategorien burde ha Xbox One som vinner.

 

Nyskapende og innoverende? Sist jeg sjekket har samtlige MMO gjort dette i årevis. Jeg har ennå tilgode at Microsoft viser meg ett spill som kan gjøre dette.

Lenke til kommentar

"alle" og hunden deres har smarttelefoner/tablets. Det er åpenbart bedre å bruke noe som alle har liggende, evt kan kjøpes for en liten sum penger og brukes til alt mulig. Kontra Vita som har et veldig snevert bruksområde til sammenligning. Smartglass er åpenbart en bedre løsning.

 

 

Entire games, som i PS3-spill ja, a'la OnLive. Ikke akkurat innovativt eller nyvinnende, men kjekt å få adgang til (en utvalgt del) av katalogen til PS3.

Xbox One har også "instant" demoer og fulle spill. Altså at du kan starte å spille mens du laster det ned.

"Remote play with friends" må utdypes. Om det menes at man kan delta via skyen på Vitaen så kjører Xbox One ringer rundt med Smartglass.

 

Dedicated serveres til alle spill er en BIG deal, og at spill kan avlaste prosessering til skyen er virkelig nyskapende og innoverende. Det alene er grunn nok til at cloud-kategorien burde ha Xbox One som vinner.

 

Haha, ja de kan begynne med å bruke denne kraftige skyen sin på å få spill opp i full HD, noe PS4 allerede klarer. Lykke til med lavere oppløsning på Xbox fremover. Ikke at jeg vil ha noe med den å gjøre, uansett om den hadde fungert. Hva er poenget i å kjøpe en konsoll når det må benyttes ekstern maskinkraft for at den skal fungere? De kunne like gjerne lansert Xbox One som et streamingsystem på lik linje med OnLive, om man allikevel MÅ være tilkoblet for å få en solid enspilleropplevelse til å fungere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...