Gå til innhold

PS4 vs. Xbox One


Xbox One vs. PS4!  

1 193 stemmer

  1. 1. Kommer du til å velge PS4 eller Xbone?

    • PS4
      681
    • Xbox One
      226
    • Begge
      125
    • Ingen av dem
      160


Anbefalte innlegg

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

 

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

Det er bra for de som støtter selskapet med eksklusivene. Så jo fler eksklusiver MS får, jo bedre! Så lenge det fins konkurranse vil det være eksklusiver, slik har det alltid vært. Enkelt å forstå for de fleste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

 

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

 

Kva er best? At spel kjem til ein konsoll, der det blir fokusert på at eksklusivane skal vere interessante, eller at det blir produsert eit generisk FPS på alle platformar?

Lenke til kommentar

 

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

 

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

 

Kva er best? At spel kjem til ein konsoll, der det blir fokusert på at eksklusivane skal vere interessante, eller at det blir produsert eit generisk FPS på alle platformar?

 

 

 

Det beste for spillbransjen hadde vært at lukkende systemer som konsoller er hadde forsvunnet, slik at de som lager spill hadde kunne konsentrert seg om en plattform, og det å lage en best mulig spilleopplevelse. Med mer stuevennlige PCer som er plug and play så er konsoll overflødig, og man slipper også disse eksklusiv titler.

 

Spillprodusenter blir betalt av konsollprodusentene for å holde spill eksklusive, men det betyr ikke at spillet blir mer intressant fordi, dessuten med en plattform ville man slippe slikt, og man hadde ikke fått noe dårligere kvalitet på spillene av den grunn.

 

Dette ville gagnet spillerne selv da de ikke måte investere i flere plattformer for å spille de spillene de har lyst til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

Kva er best? At spel kjem til ein konsoll, der det blir fokusert på at eksklusivane skal vere interessante, eller at det blir produsert eit generisk FPS på alle platformar?

 

Det beste for spillbransjen hadde vært at lukkende systemer som konsoller er hadde forsvunnet, slik at de som lager spill hadde kunne konsentrert seg om en plattform, og det å lage en best mulig spilleopplevelse. Med mer stuevennlige PCer som er plug and play så er konsoll overflødig, og man slipper også disse eksklusiv titler.

 

Spillprodusenter blir betalt av konsollprodusentene for å holde spill eksklusive, men det betyr ikke at spillet blir mer intressant fordi, dessuten med en plattform ville man slippe slikt, og man hadde ikke fått noe dårligere kvalitet på spillene av den grunn.

 

Dette ville gagnet spillerne selv da de ikke måte investere i flere plattformer for å spille de spillene de har lyst til.

En del spill ville mest sannsynlig aldri sett lyset siden de og konseptet ikke vil bli lønnsømt. Sony er i allefall flink til å gi utviklerene sine penger til å utvikle spill som ikke helt faller i de vanlige kategoriene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Titanfall er det pefekte spillet for min del, lei singelplayer. At det er rent multiplayer gjør at det blir ekstra god multiplayer håper eg. Tidenes spill blir det ikke, men blir uten tvil en god opplevelse

Hehe, for meg er det helt motsatt, er ganske så møkka lei de fleste multiplayer-spill. Synes nesten alle er så ekstremt like, også blir det mye av det samme om og om igjen. Derfor vet jeg at Titanfall ikke er noe for meg, men det kan nok bli et knakende godt spill. Det kan godt komme til å tjene på at det er ren MP, kunne godt vært flere spill som prøvde å fokusere på kun MP eller kun SP, for er det en ting jeg er lei, så er det at nesten alle spill nå til dags absolutt må ha en mp-del, i tillegg til Singleplayer, selv om det ofte knapt er grunnlag for det.

Også har du spill som BF4, hvor SP var så dårlig at den like godt kunne vært droppet. Så kunne de heller brukt ressursene på å gjøre spillet ferdig. :p

 

 

Jeg har PS4, WiiU og Xbox One, et bilde er et greit bevis på at jeg har disse konsollene :). Har PC også jeg bruker når jeg ikke spiller på konsollene.

Men jeg skal ikke ha TitanFall uansett om det blir 1080p på gamingPC, X1, en revolusjon innen fps sjangeren m.m fordi det mangler singelplayer og det er virkelig dritt.

qgd8.jpg

 

 

Slett ikke verst. Hvor fikk du tak i de hyllene og glasshylla? Kunne trengt noe lignende selv også. Få litt orden på saligheten. xD

Lenke til kommentar

 

Titanfall er det pefekte spillet for min del, lei singelplayer. At det er rent multiplayer gjør at det blir ekstra god multiplayer håper eg. Tidenes spill blir det ikke, men blir uten tvil en god opplevelse

Hehe, for meg er det helt motsatt, er ganske så møkka lei de fleste multiplayer-spill. Synes nesten alle er så ekstremt like, også blir det mye av det samme om og om igjen. Derfor vet jeg at Titanfall ikke er noe for meg, men det kan nok bli et knakende godt spill. Det kan godt komme til å tjene på at det er ren MP, kunne godt vært flere spill som prøvde å fokusere på kun MP eller kun SP, for er det en ting jeg er lei, så er det at nesten alle spill nå til dags absolutt må ha en mp-del, i tillegg til Singleplayer, selv om det ofte knapt er grunnlag for det.

Også har du spill som BF4, hvor SP var så dårlig at den like godt kunne vært droppet. Så kunne de heller brukt ressursene på å gjøre spillet ferdig. :p

 

 

Jeg har PS4, WiiU og Xbox One, et bilde er et greit bevis på at jeg har disse konsollene :). Har PC også jeg bruker når jeg ikke spiller på konsollene.

Men jeg skal ikke ha TitanFall uansett om det blir 1080p på gamingPC, X1, en revolusjon innen fps sjangeren m.m fordi det mangler singelplayer og det er virkelig dritt.

qgd8.jpg

 

 

Slett ikke verst. Hvor fikk du tak i de hyllene og glasshylla? Kunne trengt noe lignende selv også. Få litt orden på saligheten. xD

 

Tipper det er disse hyllene http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/07305310/

og dette vitrineskapet http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/10119206/

Lenke til kommentar

 

 

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

 

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

 

Kva er best? At spel kjem til ein konsoll, der det blir fokusert på at eksklusivane skal vere interessante, eller at det blir produsert eit generisk FPS på alle platformar?

 

 

 

Det beste for spillbransjen hadde vært at lukkende systemer som konsoller er hadde forsvunnet, slik at de som lager spill hadde kunne konsentrert seg om en plattform, og det å lage en best mulig spilleopplevelse. Med mer stuevennlige PCer som er plug and play så er konsoll overflødig, og man slipper også disse eksklusiv titler.

 

Spillprodusenter blir betalt av konsollprodusentene for å holde spill eksklusive, men det betyr ikke at spillet blir mer intressant fordi, dessuten med en plattform ville man slippe slikt, og man hadde ikke fått noe dårligere kvalitet på spillene av den grunn.

 

Dette ville gagnet spillerne selv da de ikke måte investere i flere plattformer for å spille de spillene de har lyst til.

 

 

Uten konsoller, hvor blir konkurransen av mellom de store MS, Sony, Nintendo? Det blir mindre konkurranse. Er det bra? Nei. Da blir det jo utelukkende å gå på spillsalg, og om det ville gagnet spillbransjen er ikke jeg så sikker på... Du sier spillene ikke nødvendigvis hadde blitt dårligere, men hva er grunnlaget for å si dette? Nå har man jo pådrivere som MS, Nintendo og Sony som skal vise at spillene deres er best til deres plattform, hva er vel bedre enn det?! Det er ikke alltid disse selskapene betaler en utvikler som allerede er godt igang med et spill... Spillbransjen som helhet hadde nok blitt svekket etter min mening, mindre konkurranse er aldri bra.

Endret av 640509-040147
Lenke til kommentar

 

 

 

Titanfall blir helt utrolig, utrolig bra at MS sikret seg denne perlen eksklusivt. Håper de får til mange slike avtaler i fremtiden.

 

Hallo, hvofor er det bra for forbrukerne at spill blir eksklusiv? Det er jo de som taper på det.

 

:wallbash: :wallbash: :wallbash:

 

 

Kva er best? At spel kjem til ein konsoll, der det blir fokusert på at eksklusivane skal vere interessante, eller at det blir produsert eit generisk FPS på alle platformar?

 

 

 

Det beste for spillbransjen hadde vært at lukkende systemer som konsoller er hadde forsvunnet, slik at de som lager spill hadde kunne konsentrert seg om en plattform, og det å lage en best mulig spilleopplevelse. Med mer stuevennlige PCer som er plug and play så er konsoll overflødig, og man slipper også disse eksklusiv titler.

 

Spillprodusenter blir betalt av konsollprodusentene for å holde spill eksklusive, men det betyr ikke at spillet blir mer intressant fordi, dessuten med en plattform ville man slippe slikt, og man hadde ikke fått noe dårligere kvalitet på spillene av den grunn.

 

Dette ville gagnet spillerne selv da de ikke måte investere i flere plattformer for å spille de spillene de har lyst til.

 

 

Og spillprodusentane betaler fordi det som regel er bra spel, som folk har lyst på. Ingen grunn til å bruke mykje pengar på å holde spel eksklusive, om dei er dårlige.

 

Konkurranse er viktig. Hadde det ikkje vore såpass med krig mellom PS4 og XbO, kunne vi sett mange fleire av dei restriksjonane som Microsoft hadde å kome med då konsollane vart annonserte.

Lenke til kommentar

Here we go again.
Først Tomb Raider Definitive Edition, nå Metal Gear Solid Ground Zeroes og PS4med bedre grafikk enn XboxOne.

 

Hvis dette blir trenden kommer Microsoft til å slite stort med multiplatformspill.

http://www.videogamer.com/ps4/metal_gear_solid_ground_zeroes/news/metal_gear_solid_5_ground_zeroes_looks_slightly_better_on_ps4_than_xbox_one_kojima.html

Lenke til kommentar

Here we go again.

Først Tomb Raider Definitive Edition, nå Metal Gear Solid Ground Zeroes og PS4med bedre grafikk enn XboxOne.

 

Hvis dette blir trenden kommer Microsoft til å slite stort med multiplatformspill.

http://www.videogamer.com/ps4/metal_gear_solid_ground_zeroes/news/metal_gear_solid_5_ground_zeroes_looks_slightly_better_on_ps4_than_xbox_one_kojima.html

Gratulerer?
Lenke til kommentar

Here we go again.

Først Tomb Raider Definitive Edition, nå Metal Gear Solid Ground Zeroes og PS4med bedre grafikk enn XboxOne.

 

Hvis dette blir trenden kommer Microsoft til å slite stort med multiplatformspill.

http://www.videogamer.com/ps4/metal_gear_solid_ground_zeroes/news/metal_gear_solid_5_ground_zeroes_looks_slightly_better_on_ps4_than_xbox_one_kojima.html

 

Tja PS3 greide jo seg ganske greit forrige generasjon? Morsomt å se hvordan bordet er snudd denne gangen ihvertfall.

Lenke til kommentar

Kortene er snudd ja. Men det er mer vesentlige forskjeller nå en hva det var under PS3 vs X360 perioden.

 

Helle denne fanboy krigen som har vært i så mang år er for min del over når det kommer til konsollene. PS4 er overlegen og noen som argumenterer for noe annet er enten en idiot eller en fanboy. Som forøvrig er to helt identiske definisjoner når jeg tenker over det...hehe

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kortene er snudd ja. Men det er mer vesentlige forskjeller nå en hva det var under PS3 vs X360 perioden.

 

Helle denne fanboy krigen som har vært i så mang år er for min del over når det kommer til konsollene. PS4 er overlegen og noen som argumenterer for noe annet er enten en idiot eller en fanboy. Som forøvrig er to helt identiske definisjoner når jeg tenker over det...hehe

 

PS4 virker en del bedre på det grafiske, men allikevel selger Xbox One en del maskiner, bare idioter som bare kjøper den maskinen? Eg har en Xbox One, eg skal ikke ha noe annet. Er man en grafikkhore hjelper en pc til 25k ganske mye. På konsollen fronten er det Xbox One som gjelder her i huset. Har ikke så altfor mange spill enda men grafikken er mer enn god nok for min del, og den blir bedre med årene. man holdt da ut med Xbox 360 som etter min mening er forferdlig dårlig grafikk på etter eg begynte å spille en del pc.

Lenke til kommentar

 

Kortene er snudd ja. Men det er mer vesentlige forskjeller nå en hva det var under PS3 vs X360 perioden.

 

Helle denne fanboy krigen som har vært i så mang år er for min del over når det kommer til konsollene. PS4 er overlegen og noen som argumenterer for noe annet er enten en idiot eller en fanboy. Som forøvrig er to helt identiske definisjoner når jeg tenker over det...hehe

 

PS4 virker en del bedre på det grafiske, men allikevel selger Xbox One en del maskiner, bare idioter som bare kjøper den maskinen? Eg har en Xbox One, eg skal ikke ha noe annet. Er man en grafikkhore hjelper en pc til 25k ganske mye. På konsollen fronten er det Xbox One som gjelder her i huset. Har ikke så altfor mange spill enda men grafikken er mer enn god nok for min del, og den blir bedre med årene. man holdt da ut med Xbox 360 som etter min mening er forferdlig dårlig grafikk på etter eg begynte å spille en del pc.

 

 

Om det er bare idioter som kjøper XBO så er jeg isåfall en av dem! :D Men denne fanboy krigen som har vært om hvilke konsoll som har bedre grafikk i spill er ihvertfall så langt over. XBO klarer ikke å matche PS4 og jeg tror aldri den vil gjøre det heller.

 

Så den biten av fanboy krigen burde ihvertfall være lagt død. En skal som nevnt være en idiot eller en fanboy for å påstå at XBO har like bra eller bedre grafikk/ytelse i spill.

 

Nå vil nok fanboy krigen vinkles til eksklusive spill kanskje..

Lenke til kommentar

 

Here we go again.

Først Tomb Raider Definitive Edition, nå Metal Gear Solid Ground Zeroes og PS4med bedre grafikk enn XboxOne.

 

Hvis dette blir trenden kommer Microsoft til å slite stort med multiplatformspill.

http://www.videogamer.com/ps4/metal_gear_solid_ground_zeroes/news/metal_gear_solid_5_ground_zeroes_looks_slightly_better_on_ps4_than_xbox_one_kojima.html

 

Tja PS3 greide jo seg ganske greit forrige generasjon? Morsomt å se hvordan bordet er snudd denne gangen ihvertfall.

 

Det er barre for Sony alltid har hatt best eksklusive tittler, og nå har de jo begge deler.

Lenke til kommentar

Veldig enig at PS4 har bedre grafikk. Men så er det ikke noe som er ekstremt viktig. Sitter man bare med Xbox One driter man langt i om PS4 har bedre grafikk. Finnes nok personer som velger konsoller utifra best grafikk, men her i stuen er absolutt ikke det tilfelle. Og de som bare har PS4 på denne tråden hadde uansett kjøpt Ps4 om den hadde vært dårligere enn Xbox One grafisk, det blir naturligvis å spekulere... Er ikke mange her som har byttet konsoll, da snakker eg om dem som velger en av dem og ikke begge to

Endret av Johannes Entenmann
Lenke til kommentar

The order 1886 bekreftet 30fps.

 

One of the PlayStation 4′s most anticipated games of 2014, The Order 1886 will not be running at sixty frames per second. Instead, for better cinematic presentation and effects, the game will run at 30 frames per second at 1080p resolution.
Read more at http://gamingbolt.com/the-order-1886-will-run-at-30fps-and-1080p-on-the-ps4#sKtljRPCfQ4YmIkv.99

 

Finnes det noen ingame videoer?

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...