Gå til innhold

Niqab-forbud vedtatt i Akershus


Niqab  

110 stemmer

  1. 1. Bør niqab bli forbudt på skoler i Norge?

    • Ja
      51
    • Nei
      17
    • Ja, også andre religiøse effekter
      40
    • Ja, men ikke andre religiøse effekter
      2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke du også en frontkjemper "for det nye Norge" når du promoterer prostitusjon? Burde ikke du være solidarisk med andre kvinner og deres ønske og valg?

 

Du selv forbeholder deg retten til å krenke den offentlige bluferdigheten ved å henge gatelangs i vulgær bekledning og fremme nedverdigende menneskesyn. (for å sette det på spissen)

 

Hvorfor skal jeg liksom støtte deg fremfor niqab-kvinnen? :)

 

Jeg har sagt at jeg gir fullstendig blaffen i hvordan de går kledd privat... Om de vil gå opp og ned Karl Johan hele dagen så skal ikke jeg heve et øyenbryn...

 

Som etnopluralist så vil jeg nok uansett ta visse forbehold, men i utgangspunktet er jeg for at alle skal få praktisere sin religion uansett hvor de tilfeldigvis måtte befinne seg..

 

Jeg mener ikke at det er det samme som at det er ok å presse deres religiøse plagg og tradisjon inn i et norsk skolesystem.

 

Jeg ville på samme måte heller ikke finne det naturlig å tillate prostitusjon i skolen selv om jeg mener burde tillates...

 

You see ?

Lenke til kommentar

Man fratar dem friheten til å kle seg slik de vil... Hva er forresten straffen for å bryte loven?

Bøter? Utestengelse av skolen kanskje?

 

Antakelig vil det ikke bli noen straff ut over en irettesettelse, kanskje en anmerkning, for det er dårlig reklame for enhver politiker at ei jente blir sendt hjem eller ilagt bot på grunn av klærne sine, både med tanke på integrering og sosial utjevning. Men prinsippielt bør enhver person likevel ha rett til å gå kledd som han/hun vil på staten/fellesskapet sine områder.

Lenke til kommentar

Når dette her skjer med den utsatte og sårbare minoriteten, som er alliert mot USA, kapitalismen og Israel, så vil selvsagt kulturrelativister og venstrevridde personer gjøre det tillat å bruke niqab i utdanningssektoren. Det er en menneskerett å kunne og ville å se mest dum ut. Men kom faen ikke drassende med at niqab har noe med frihet å gjøre, bortsett fra i ekstreme islamske samfunn hvor det kan være direkte farlig å bevege seg uten.

Lenke til kommentar

Her møtes liberaleren Geir og ateisten Geir solid i døra. Men liberaleren Geir vinner og vil ikke ha statlige (eller i dette tilfellet fylkeskommunale) forbud mot klesplagg, selv de ateisten Geir synes burde vært avlegs for århundrer siden.

 

Utover det synes jeg at enhver skole eller arbeidsgiver bør kunne vedta sine egne klesreglement, så lenge det er kjent for elever/ansatte når de begynner. Så får de som ikke liker reglene heller velge seg en annen skole. Det fordrer selvsagt at vi tillater konkurrerende skoler.

 

Vent nå litt, sier ateisten Geir: Vi vil jo at skolen skal være sekulær og ikke drive forkynnelse i det hele tatt. Det vil vi, svarer liberaleren, men vi vil ikke forby det.

 

Og slik går no dagan...

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her møtes liberaleren Geir og ateisten Geir solid i døra. Men liberaleren Geir vinner og vil ikke ha statlige (eller i dette tilfellet fylkeskommunale) forbud mot klesplagg, selv de ateisten Geir synes burde vært avlegs for århundrer siden.

 

Utover det synes jeg at enhver skole eller arbeidsgiver bør kunne vedta sine egne klesreglement, så lenge det er kjent for elever/ansatte når de begynner. Så får de som ikke liker reglene heller velge seg en annen skole. Det fordrer selvsagt at vi tillater konkurrerende skoler.

 

Vent nå litt, sier ateisten Geir: Vi vil jo at skolen skal være sekulær og ikke drive forkynnelse i det hele tatt. Det vil vi, svarer liberaleren, men vi vil ikke forby det.

 

Og slik går no dagan...

 

Geir :)

 

Vel, du får diskutere litt med deg selv for å finnne ut hva du egentlig mener, Alternativt så kan du jo vende om og bli kristen, og så sparke ut de to andre. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her møtes liberaleren Geir og ateisten Geir solid i døra. Men liberaleren Geir vinner og vil ikke ha statlige (eller i dette tilfellet fylkeskommunale) forbud mot klesplagg, selv de ateisten Geir synes burde vært avlegs for århundrer siden.

 

Utover det synes jeg at enhver skole eller arbeidsgiver bør kunne vedta sine egne klesreglement, så lenge det er kjent for elever/ansatte når de begynner. Så får de som ikke liker reglene heller velge seg en annen skole. Det fordrer selvsagt at vi tillater konkurrerende skoler.

 

Vent nå litt, sier ateisten Geir: Vi vil jo at skolen skal være sekulær og ikke drive forkynnelse i det hele tatt. Det vil vi, svarer liberaleren, men vi vil ikke forby det.

 

Og slik går no dagan...

 

Geir :)

Gollum-Smeagol-smeagol-gollum-14076899-960-403.jpg

 

Jo da, jeg er enig.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Antakelig vil det ikke bli noen straff ut over en irettesettelse, kanskje en anmerkning, for det er dårlig reklame for enhver politiker at ei jente blir sendt hjem eller ilagt bot på grunn av klærne sine, både med tanke på integrering og sosial utjevning. Men prinsippielt bør enhver person likevel ha rett til å gå kledd som han/hun vil på staten/fellesskapet sine områder.

Nettopp! = )
Lenke til kommentar

Har man på seg for lite klær, så får man et problem. Har man derimot på seg for mye klær, får man også et problem. Her gjelder det å være forsiktig og finne den riktige middelveien, ellers vil man få et problem.

 

Neste innskrenkning gjelder sikkert hvilke farger vi kan bruke. Blått er ikke politisk korrekt, så den fargen må forbys.

Endret av Zarac
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her møtes liberaleren Geir og ateisten Geir solid i døra. Men liberaleren Geir vinner og vil ikke ha statlige (eller i dette tilfellet fylkeskommunale) forbud mot klesplagg, selv de ateisten Geir synes burde vært avlegs for århundrer siden.

 

Utover det synes jeg at enhver skole eller arbeidsgiver bør kunne vedta sine egne klesreglement, så lenge det er kjent for elever/ansatte når de begynner. Så får de som ikke liker reglene heller velge seg en annen skole. Det fordrer selvsagt at vi tillater konkurrerende skoler.

 

Vent nå litt, sier ateisten Geir: Vi vil jo at skolen skal være sekulær og ikke drive forkynnelse i det hele tatt. Det vil vi, svarer liberaleren, men vi vil ikke forby det.

 

Og slik går no dagan...

 

Geir :)

Det er sånn med meg også. Liberaleren sier det må være lov, siden det blir alt for autoritært og formyndersk å opprette et klespoliti. Mens ateisten sier at islam og tradisjoner knyttet til islam, er noe skittent og ekkelt som har sneket seg inn i landet som en orm. Så da må disse to komme til enighet: Ateisten og liberaleren. Ja. Lov, sier liberaleren, men det betyr ikke at man ikke har lov til å si det man mener om klærne. Det betyr ikke at man ikke kan kritisere religionen eller klærne. At man ikke kan se rart på de som går med dette på seg, osv. På samme måte som man ser rart på menn i rosa kvinneklær...

 

Om man foretrekker feks. å gå med klær i offentligheten som ikke dekker visse "tabu områder" så får man et oppgjør med politiet med de følger det har.

Jeg mener at man burde kunne det. Til og med gå naken. Jeg mener at det holder med normer omkring dette... :p
Lenke til kommentar

Ikke kom her å si at noen seriøst liker å kle seg ut som liker å kle seg ut som spøkelse''. Ikke kom her å si at noen liker å gå med olabukse og T-skjorte.

 

Føler du deg fremmed i ditt eget land? Da bør du kanskje være mer åpen for den nye kulturen som har kommet hit til Norge.

 

Hvorfor skal vi pålegges å være åpen for en kultur som står for vold, undertrykkelse og tvang i alle former?

Ikke faen om jeg er.Hvis de vil leke spøkelseskladden, så kan de gjøre dette i sine hjemland.Her passer dette ikke.

De kan tilpasse seg oss og vår kultur, ikke omvent.Maken til frekkhet..komme hit og forlange at VI skal tilpasse oss.

Nei vet du hva...stikk pipe i en sekk alså.

Lenke til kommentar

For noen er det kanskje et problem at vi synes at vi trenger det i det hele tatt. Det er kanskje nyttigere ting vi kan bruke politiet til...

Er til en viss grad enig med deg og Turbonello at man kunne avskaffet klespolitiet helt, men ser ikke dette som realistisk gjennomførbart. Tenk ikke minst på hva de religiøse ekstremistene da ville si! ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...