Gå til innhold

Niqab-forbud vedtatt i Akershus


Niqab  

110 stemmer

  1. 1. Bør niqab bli forbudt på skoler i Norge?

    • Ja
      51
    • Nei
      17
    • Ja, også andre religiøse effekter
      40
    • Ja, men ikke andre religiøse effekter
      2


Anbefalte innlegg

Det kan jo også oppstå missforståelser om en gutt eller jente har på seg skjerf,briller og lue? Da prater jeg ikke om innpå klasserommets området, men ute ved en eventuell evakueringssituasjon.

 

Vel det er hva dette er snakk om da! Så hva faen er det du snakker om? Noe som ikke er aktuelt engang?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel det er hva dette er snakk om da! Så hva faen er det du snakker om? Noe som ikke er aktuelt engang?

Du prater om at de som er kledd i niqab kan lett gjemme seg på annet klasserom, eller at det oppstå unødvendig situasjoner der man ikke helt ser hvem som er under plagget, men det kan også skje med en person som har Briller, skjerf og lue på.

Lenke til kommentar

Du prater om at de som er kledd i niqab kan lett gjemme seg på annet klasserom, eller at det oppstå unødvendig situasjoner der man ikke helt ser hvem som er under plagget, men det kan også skje med en person som har Briller, skjerf og lue på.

 

Nei, ikke på samme nivå OG NÅ ER DET IKKE TILLAT MED SOLBRILLER OG LUE I KLASSEROMMET!

Lenke til kommentar

I dette tilfellet er det bare snakk om videregående skole. Barn (om de fortsatt kan kalles det) er ikke pliktige til å gå på videregående. Så resultatet av at de holder seg hjemme er at de verken får yrkeskompetanse eller studiekompetanse. Da får de høyst sannsynlig ingen jobb de kan leve av heller, og resten av oss blir nødt til å ta regningen.

 

Å, det gjenstår å se om niqaben er så viktig at man ofrer alt annet for å pakke seg inn i den. Jeg tror det vil være en minoritet blant den minoriteten som nå bruker niqab; de fleste vil sannsynligvis gå over til et lignende plagg som ikke dekker ansiktet.

Lenke til kommentar

Vil det si at det også er ulovlig å gå med finlandshette? Bruker det i blant hvis jeg er nordpå.

Nei, det håper jeg da ikke. Men er det ikke snakk om hva elevene skal ha på seg inne i klasserommet da? Hvis lærerne føler at de ikke får god kontakt med elevene sine hvis de dekker til hele ansiktet sitt, så må vel det være god nok grunn til å gjøre seg synlig?

 

Hva med å gjøre utdannelse på nettet billigere?

Lenke til kommentar

Vil det si at det også er ulovlig å gå med finlandshette? Bruker det i blant hvis jeg er nordpå.

Hva du bruker utendörs når du er nordpå tror jeg ikke Akershus fylkeskommune bryr seg så mye om. Her er det snakk om hva elevene skal ha på seg eller ikke inne i klasserommet på videregående skole.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva du bruker utendörs når du er nordpå tror jeg ikke Akershus fylkeskommune bryr seg så mye om. Her er det snakk om hva elevene skal ha på seg eller ikke inne i klasserommet på videregående skole.

 

Joda, men det er muligens kun ett tidsspørsmål, tross alt må folk som har "vokst opp i båt" nordpå nå ta "båtsertifikat" siden noen idioter fra Vestkanten ikke klarer å styre unna en holme.

Lenke til kommentar

Å, det gjenstår å se om niqaben er så viktig at man ofrer alt annet for å pakke seg inn i den. Jeg tror det vil være en minoritet blant den minoriteten som nå bruker niqab; de fleste vil sannsynligvis gå over til et lignende plagg som ikke dekker ansiktet.

 

Likeledes gjenstår det å se hvilke positive effekter forbudet vil ha. Det er heller ikke utenkelig at forbudet vil utvides til å gjelde hijab, hvis det er det liknende plagget du tenker på.

 

Forresten har du fortsatt til gode å forklare hvorfor det er en fordel hvis alle skal være pliktige til å identifisere seg til enhver tid.

Lenke til kommentar

Likeledes gjenstår det å se hvilke positive effekter forbudet vil ha. Det er heller ikke utenkelig at forbudet vil utvides til å gjelde hijab, hvis det er det liknende plagget du tenker på.

 

Forresten har du fortsatt til gode å forklare hvorfor det er en fordel hvis alle skal være pliktige til å identifisere seg til enhver tid.

Nå dekker vel ikke hijab ansiktet så hvorfor dette evt. skulle forbys i en skolesituasjon må bare gud vite. Er uansett ikke snakk om at alle skal være pliktige til å identifisere seg til enhver tid. Dette er snakk om maskering i en skolesituasjon.
Lenke til kommentar

Nei, men Spartapus argumenterer for et forbud mot niqab med at enhver person skal kunne identifiseres. Når det gjelder forbud mot hijab, så må gudene vite hvorfor det skal forbys, ja, men det skrittet er kortere nå hvis fylkeskommunen finner ut at det er mer sømmelig eller lettere å se personen uten et hodeplagg. Det blir ikke spesifisert hvordan eller hvorfor et ansiktsdekkende plagg hemmer elevens læring, annet enn at lærerne i språkfag visstnok må se at eleven prater for å kunne gi tilbakemelding på språkbruken ( http://www.vg.no/nyh...?artid=10102531 ). Dog er elever på videregående skole gamle nok til det ansvaret å velge selv hvor mye tilbakemeldinger de vil ha.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...