Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leide bil gjennom Sixt i stedet. Greie priser.

 

Noen som vet om oppsigelse i SIT er 1 mnd fra oppsigelsesdato eller f.eks 1 mnd fra en gitt dato? (1. i måneden, 15. i måneden e.l). Altså blir oppsigelsestiden 1 mnd eller resterende dager til gitte dato + 30 dager? Mye forklaring for et egentlig greit spørsmål :p

Lenke til kommentar

De pleier å være snille. La oss si at du sier opp i dag, og da egentlig har oppsigelsestid fram til 30. oktober. Leverer du nøklene 15. oktober, kan du være heldig å slippe å betale husleie lenger enn til 15. Det var i alle fall praksisen i vår, men da er kanskje presset større på boligene. Uansett verdt et forsøk  :)

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Hei.

 

Skal mest sannsynlig studere ved Dragvoll til neste år og jeg er nå på utkikk etter et sted å bo.
Jeg tenker at jeg foretrekker et kollektiv med fellesområde gjennom SIT. Etter å ha letet litt rundt virker det som at det beste alternativet er Nedre Singsakerslette, det virket absolutt som en fin plass.
 

Er det noen som har bodd der med noen erfaringer å dele? Andre innspill mottas gjerne også. :)

 
Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Kikket litt mer på de forskjellige plassene pluss at jeg leste litt gjennom tråden her.

Har egentlig ombestemt meg litt angående Nedre Singsakerslette. Jeg så en video fra Berg studentby og det virker som et bedre alternativ. Vurderer også Lerkendal som så ut som et bra alternativ.

Lenke til kommentar

Nedre Singsaker er veldig bra. De nye (Korsgata 19b-e) er enten fem- eller seksmannskollektiv. Er ikke veldig stor stue, men det er plass til tv. I femmannskollektivene er det en treseter, i seksmannskollektivene er det to sofaer. I de gamle (feks. Korsgata 25) er det kjøkken men ikke så stor plass til sofa og sånn. Det avhenger av de som bor der, siden SiT ikke har møblert de med sofa i utgangspunktet. Disse kollektivene er gamle, men pusset opp. I Singsakerbakken er det tremannskollektiv tror jeg. Har ikke vært inne der, men kjenner folk som bor der. De i toppetasjen har takterrasse, som er kult, men de har veldig lite fellesområder. Der er nok Berg best. De har to stuer. Lerkendal er også større, men ikke så veldig hjemmekoselig om du spør meg. 

 

Plasseringen til Nedre Singsaker er veldig bra, kort vei til Samfundet/Gløs/byen. På Lerkendal og Berg bor man på "feil" side når man skal hjem om kvelden, men kortere vei til Dragvoll. Berg og Lerkendal er sånn 7-8 i hvert kollektiv, så de er ganske store. Jeg ville prioritert Singsaker, Berg og Lerkendal. Kanskje vurdert Bloksberg også. Håper du er født i 1997, for ellers må du nok belage deg på det private markedet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for godt svar.

 

Plasseringen var det som først gjorde at jeg likte Nedre Singsaker, selv om det var et stykke unna Dragvoll er det kanskje viktigere å ha kortere avstand til byen.

 

Tenker jeg går for Berg, og Lerkendal som et evt. andrevalg. Jeg skal bare bo i Trondheim ett år, så forhåpentligvis overlever jeg noen lange turer hjem.  :) Er født i 1997, og flytter fra ganske langt unna, så regner med jeg får bolig. Skal være rask å søke så jeg kommer meg dit jeg vil.

Lenke til kommentar

Du kunne fått fryst hybel mens du var inne på samme måte som studieplass, men ja, SiT sine regler kan diskuteres. Likte de gamle bedre. Jeg tror de nye (av februar 2014) er begrunnet med at det er lettere for eldre studenter å finne et sted å bo. Ikke at jeg tror det er det hvis du kommer langveisfra.

Lenke til kommentar

Har samme problemet selv  :hm: Har fagbrev innen IKT og har jobbet 4år etter jeg tok fagbrevet, problemet er at jeg nå må omskoleres pga dårlige tider i arbeidsmarkedet søkte 80-110 jobber i hele Norge før jeg begynte på påbygg fagene. Er jo heldig at jeg er singel og ikke har barn da, da hadde flyttingen blitt endel verre. 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...