Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Begynner på Dragvoll neste år, og skal søke hybelleilighet via SiT, men er usikker på hvilken studentby jeg bør velge. Noe av det viktigste for meg er nærhet til treningssenter (vil ikke gå mer enn 10-15 min for å komme dit), i tillegg vil jeg ha enklest mulig vei til skolen. Vil gjerne høre litt om fordelene/ulempene ved de ulike studentbyene som tilbyr hybelleiligheter (for enslige), altså Berg, Nedre Singsaker, Bloksberg og Steinan.

Lenke til kommentar

Nedre Singsakerslette ligger like ved SiTs treningssenter på Gløshaugen. Bloksberg ligger kanskje 500 m unna, Berg ca 1 km. Alle disse tre har god bussforbindelse til Dragvoll, og hyblene har stort sett god standard. Bloksberg og NS ligger nærmest sentrum.

Steinan vet jeg ikke så mye om. Det går ikke buss dit så ofte så vidt jeg vet, men tror det er overkommelig gå/sykkelavstand til Dragvoll.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da tar jeg Nedre Singsaker på første, Bloksberg på andre, og Berg på tredje. Har for øvrig noen spørsmål angående søknaden:
- Hva skal jeg sette på "boligønskes dato"? Jeg begynner neste høst, skal jeg da sette 01.08.2015 på "fra dato"? Og hva skal jeg sette på "til dato" (når jeg ønsker å bo der hele studietiden på 6 år)?
- På studieslutt er det seneste alternativet "vår 2018", skal jeg da velge det?
- Er det noe jeg burde skrive i kommentarfeltet?

Lenke til kommentar

:p

Da tar jeg Nedre Singsaker på første, Bloksberg på andre, og Berg på tredje. Har for øvrig noen spørsmål angående søknaden:
- Hva skal jeg sette på "boligønskes dato"? Jeg begynner neste høst, skal jeg da sette 01.08.2015 på "fra dato"? Og hva skal jeg sette på "til dato" (når jeg ønsker å bo der hele studietiden på 6 år)?
- På studieslutt er det seneste alternativet "vår 2018", skal jeg da velge det?
- Er det noe jeg burde skrive i kommentarfeltet?

 

Det spiller trolig ingen stor rolle hva du setter i til-feltet, for du blir automatisk tilbudt ny ett års-kontrakt hver vår om du møter kravene, men du får ikke bo hos SiT i mer enn 5 år.

 

Endret av Horrorbyte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vil bare advare alle mot å leie bolig av Hybelutleie AS. Har selv gjort det, og det bød på masse problemer samt at jeg har hørt om problemer fra andre som bor/bodde der. De er også omtalt i Under Dusken for å være bolighaier.

Blant annet:

- Ulovlig depositumskonto (at pengene går rett til dem)

- Folk som ikke får depositumssummen tilbake

- Uklare kontrakter

- Utleie til utenlandske uten engelsk kontrakt

- Dårlig stand på hyblene kombinert med høy pris

- Dårlig oppfølgning og løsningshåndtering

- Så dårlig inneklima at det er helsefarlig

- Sinnsykt mange mennesker presset sammen på liten plass

- Dårlig brannsikringsutstyr

 

Det er bare å prøve å google litt rundt Hybelutleie AS så finner man ut at mye av inntektene ikke er ordentlig skatteført og i tillegg er hver person i Hybelutleie AS også leder i mange mange andre lignende opplegg. Noen ordentlig nettside har de ikke hatt så lenge jeg kan huske- vanskelig å ta kontakt med dem. De lurer rett og slett unge studenter, løgnaktige og sleipe. Det virket som om hovedlederne er Martin Englund og Kristian Svelander, så om dere ser de navnene - hold dere unna! mitt beste råd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Bruker-182691

 

Hei, hvordan foregår hybel overtakelse hos SiT? Må man hente nøkkel et sted og finne ut av resten selv?

 

Ja, men du får et kart også.

 

 

Og opptil 2 nøkkelringer.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har du kjempelyst til å være sosial dagen lang høres Teknobyen studentby ut som en fulltreffer. Har inntrykk av at Berg og Lerkendal studentby også er ganske sosiale. Ikke velg Nedre Singsakerslette, kollektivene har ikke noe som ligner på stue.

Ikke nødvendigvis dagen lang, hehe. Men har bodd på SiO Kringsjå hvor det var nada, så hadde vært fint å finne et sted i Trondheim hvor det er litt iblant :)

Endret av Larsemão
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...