Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hei, fikk tilbud om plass ved Frode Rinnans vei i dag. Skal studere ved HHiT og ser at det er en vel 26 min i gåavstand. Burde jeg satset på å få hybelleilighet på Berg i stedet?

Hybelleilighetene på Berg er fryktelig små, så jeg ville heller tatt en hybel i Frode Rinnans vei og satset på å flytte etterhvert. Det er ikke ordentlig komfyr, og de er egentlig en hel leilighet presset inn på 13 kvadratmeter. Bad, kjøkken, soverom og stue. Antakeligvis er det like stort som rommet du har hjemme hos foreldrene dine nå, bare at du skal ha alt på det rommet. Ganske trangt med andre ord. Men hver sin lyst, det kan hende du trives!

 

 

Hmm. Har sett gjennom kontrakten nærmere i helgen og ser at det private arealet er 12 kvm. Det betyr vel at rommet jeg får for meg selv er 12 kvm, og at kjøkken og bad ikke teller med? Takk for hjelpen tidligere! :)

Lenke til kommentar

Så signii snakket om Berg når han sa at det var presset inn på 13 kvm? :p

Ja, jeg snakket om hybelleiligheten på Berg. Hyblene i Frode Rinnans vei er kun rom, også deler man bad og kjøkken. Tror alle er dubletter (to deler kjøkken/bad), og det er hems. Er ikke de nyeste hyblene, det skal sies, men det fungerer. Det går an å legge inn søknad igjen med en gang man har godtatt, og da kan man få et annet sted i løpet av høsten. Jeg var ikke ung nok til å bli prioritert på sommeren, men fikk allikevel tilbud på Lerkendal i september og på Nedre Singsakerslette i november. Når det skal sies så har jeg stått i kø for hybelleilighet på Nedre Singsakerslette siden august 2014, så de køene er veldig varierende.

Lenke til kommentar

Hei, har noen her erfaringer med Parkbygget studentby? Jeg fikk tilbud om kollektivplass der. Leste på et forum at det var mye bråk siden det ligger ved "bargaten". Jeg har aldri vært i Trondheim før så jeg har ikke peiling om jeg skal avslå tilbudet for å kanskje komme inn på Singsakersletten eller Teknobyen. Det virket ganske sentralt, men er usikker.

Lenke til kommentar

Hei, har noen her erfaringer med Parkbygget studentby? Jeg fikk tilbud om kollektivplass der. Leste på et forum at det var mye bråk siden det ligger ved "bargaten". Jeg har aldri vært i Trondheim før så jeg har ikke peiling om jeg skal avslå tilbudet for å kanskje komme inn på Singsakersletten eller Teknobyen. Det virket ganske sentralt, men er usikker.

 

Parkbygget har veldig godt utval av barar og restaurantar i nærleiken, samt treningssenter, men avstanden frå Gløshaugen er litt i lengste laget, om du skal gå der. Tar antakeleg rundt ein halvtime å spasera, og i beste fall 15 min. med buss, så sykkel er nok kjappast. Til Dragvoll, Rotvoll etc. er det mindre problematisk sidan det går buss rett utanfor, og ein må nesten ta buss til dei stadane viss ein vil bu i nært sentrum uansett. Kan ikkje uttala meg om lydforhold etc, men kor problematisk det er kjem vel litt an på når du bruker å legga deg i helgene. Fyrstevalet mitt av dei du nemner hadde nok vore Singsaker. Det er sentralt, og i eit veldig studentprega nabolag.

Lenke til kommentar

Jeg har fått tilbud om å leie privat i Nardo/Lerkendal-området (sånn omtrent her: https://www.google.no/maps/place/Kringsj%C3%A5vegen,+7032+Trondheim/@63.414135,10.4112227,15.08z/data=!4m5!3m4!1s0x466d31c6cfb28205:0x5d98690afa30e74e!8m2!3d63.4103546!4d10.4129247 ).

Skal holde til på Gløshaugen. Så vidt jeg kan se er det 10 minutters gange til Gløs, 20 minutters spasertur til Samfundet og en halvtimes vandring eller en kort sykkeltur til sentrum. Hvordan vil det oppleves å bo der? Langt unna? Akkurat passe?

Endret av Nøkkelknippe
Lenke til kommentar

Jeg har fått tilbud om å leie privat i Nardo/Lerkendal-området (sånn omtrent her: https://www.google.no/maps/place/Kringsj%C3%A5vegen,+7032+Trondheim/@63.414135,10.4112227,15.08z/data=!4m5!3m4!1s0x466d31c6cfb28205:0x5d98690afa30e74e!8m2!3d63.4103546!4d10.4129247 ).

Skal holde til på Gløshaugen. Så vidt jeg kan se er det 10 minutters gange til Gløs, 20 minutters spasertur til Samfundet og en halvtimes vandring eller en kort sykkeltur til sentrum. Hvordan vil det oppleves å bo der? Langt unna? Akkurat passe?

Avstanden til Gløshaugen er ålreit, men om det er langt unna alt annet er avhengig av hva du foretrekker. Det er langt å gå hjem fra byen, så du bør kanskje legge inn et lite taxibudsjett. Men dersom du ikke bryr deg om sånt, så er det nok en grei plassering. Det er et stykke til SiT sine treningssentre, men du kan ha medlemsskap på et av de private sentrene som ligger der borte (feks. på Lerkendal). Forholdsvis kort vei til Kiwi er det, så du slipper å bære så langt. Jeg kjenner to som har bodd på Nardo. Den ene flyttet etter under et år, mens den andre har bodd der i tre år. Vedkommende endte opp med å kjøpe seg elbil, så mulig avstanden blir kjip etterhvert. 

Lenke til kommentar

Jeg har fått tilbud om å leie privat i Nardo/Lerkendal-området (sånn omtrent her: https://www.google.no/maps/place/Kringsj%C3%A5vegen,+7032+Trondheim/@63.414135,10.4112227,15.08z/data=!4m5!3m4!1s0x466d31c6cfb28205:0x5d98690afa30e74e!8m2!3d63.4103546!4d10.4129247 ).

Skal holde til på Gløshaugen. Så vidt jeg kan se er det 10 minutters gange til Gløs, 20 minutters spasertur til Samfundet og en halvtimes vandring eller en kort sykkeltur til sentrum. Hvordan vil det oppleves å bo der? Langt unna? Akkurat passe?

 

Synest det ser heilt kurant ut. Meiner kort veg til skolen er viktigare enn kort veg til Midtbyen. Ein skal tross alt på skolen kvar dag (ideelt sett). Det er matbutikkar, ein rimeleg pizzaplass og billege Statoilpølser i nærleiken. Med Berg studentby nedi hogget og Moholt litt lenger oppi heia er det meir enn nok av studentar i området. Elles kort veg til Lerkendal om du er fotballinteressert.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg søkte bolig 1. april, men den står enda som ubehandlet.

Noen som vet når jeg kan regne med å høre noe?

 

Det er antagelig mange søknader som skal behandles og kontrakter som SiT skal sende ut i løpet av sommeren, så det kan fort ta litt tid. I tillegg kan det hende at de må vente til andre studenter har flyttet ut fra hyblene før de kan tilby rommet til nye studenter. Om jeg var deg, ville jeg ha sendt en mail til SiTs boligavdeling på [email protected] for å høre! 

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg søkte bolig 1. april, men den står enda som ubehandlet.

Noen som vet når jeg kan regne med å høre noe?

Tildelingen av boliger skjer fortløpende. Når du søkte skal ikke ha noe betydning etter det jeg kan se, alle som søker før 15. mai er med i "hovedtildelingen". Der blir søkerne rangert etter fødselsår, så de yngste får tilbud først.

Blandt de som er like gamle og har søkt samme sted tildeles det tilfeldig. Du kan sende mail til SiT og høre hvor mange søkere og forventet ledig boliger de har på det du har søkt, men det gir kun en pekepinne på om du får bolig eller ikke, det trekkes som sagt tilfeldig.

Lenke til kommentar

Jeg signerte kontrakt med SiT på hybel m/ eget bad i de nye tårnene på Moholt. Begynner å bli en stund siden sist jeg var i Trondheim, og Google maps sier meg ikke så mye.. Det eneste jeg har fått med meg er at det er ca. 2 km til Dragvoll (hvor jeg skal), men hvordan er det med bussforbindelser? Er det langt til sentrum? Andre ting som er verdt å merke seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...