Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styr unna Stiftsstaden AS. Bolighaier av verste sort. De eier bla. Falkenborg/Stiftsstaden studentby. Drives av rike middelaldrende menn som har tjent seg rike på boligprisstigningen (mao. flaks). Som følge av boligprisstigningen har de nærmest inntatt monopolposisjoner i Norges største byer. De livnærer seg av gigantiske overføringer fra fattige studenter. Leiligheter som ble kjøpt for 100 000 kr på 1990-tallet leies i dag ut for 10-12 000 kr/mnd. 

 

Ellers ser det ut til at ødelagte møbler, skadedyr og insekter inngår som standard i Stiftsstaden AS sine utleieboliger. Leia er skyhøy og servicen er dårlig (om ikke helt fraværende). De er ellers kjent for å være gjerrige og lite behjelpelige. Mange har også opplevd problemer tilknyttet depositumskontoer. Falskhet og kynismen ruler her, dessverre.

 

Bjørnstad Eiendom har noe av det samme ryktet. Skyhøye priser og dårlig service. Drives av en gjerrigknark med stort profittbegjær.

 

Det er trist at denne type parasittierende atferd belønnes i dagens samfunn.

 

Vær kritisk til hvem og hva du leier. Det er stor sannsynlighet for at du blir boende i den samme leil./hybelen/kollektivet i mange år.

 

Selv leier jeg en hybelleilighet på lade, og er meget fornøyd! Bodd i Trondheim i snart 5 år.

Endret av samba123
  • Liker 1
Lenke til kommentar

*nyttig info*

*nyttig info og billige pølser*

Takk!

 

(...)

Selv leier jeg en hybelleilighet på lade, og er meget fornøyd! Bodd i Trondheim i snart 5 år.

Hvordan synes du avstandene er fra Lade til sosiale tilstelninger, til studiested og til andre studenter?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

*nyttig info*

*nyttig info og billige pølser*

 

Takk!

 

(...)

Selv leier jeg en hybelleilighet på lade, og er meget fornøyd! Bodd i Trondheim i snart 5 år.

 

Hvordan synes du avstandene er fra Lade til sosiale tilstelninger, til studiested og til andre studenter?

 

 

Studerer ved Gløs. Litt langt til Gløs, men jeg studerer mye hjemme. Kort vei til sentrum. Ellers kort vei til "alt". En av de dyreste bydelene, men jeg var heldig, og utleiere er utrolig hyggelige. Leieprisen har ikke blitt skrudd opp på fem år.

 

Kort vei til BI, Dronning Maud og studiestedene som ligger i sentrum. 10 min på sykkel.

Endret av samba123
Lenke til kommentar

Styr unna Stiftsstaden AS. Bolighaier av verste sort. De eier bla. Falkenborg/Stiftsstaden studentby. Drives av rike middelaldrende menn som har tjent seg rike på boligprisstigningen (mao. flaks). Som følge av boligprisstigningen har de nærmest inntatt monopolposisjoner i Norges største byer. De livnærer seg av gigantiske overføringer fra fattige studenter. Leiligheter som ble kjøpt for 100 000 kr på 1990-tallet leies i dag ut for 10-12 000 kr/mnd. 

 

Hørt mye dårlig om Stiftstaden, men det med Falkenborg kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Bodde der første året mitt i Trondheim, og hadde inntrykket av utleiere som faktisk brydde seg om å bli kvitt det dårlige ryktet som studentbyen har fått. Ene roomien bor fortsatt igjen og har nå fått oppusset kjøkken (riktignok gult), samt mye bedre standard. Nå er det ikke optimalt å bo der, men heller ikke så krise som folk skal ha det til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Styr unna Stiftsstaden AS. Bolighaier av verste sort. De eier bla. Falkenborg/Stiftsstaden studentby. Drives av rike middelaldrende menn som har tjent seg rike på boligprisstigningen (mao. flaks). Som følge av boligprisstigningen har de nærmest inntatt monopolposisjoner i Norges største byer. De livnærer seg av gigantiske overføringer fra fattige studenter. Leiligheter som ble kjøpt for 100 000 kr på 1990-tallet leies i dag ut for 10-12 000 kr/mnd. 

 

Hørt mye dårlig om Stiftstaden, men det med Falkenborg kjenner jeg meg overhodet ikke igjen i. Bodde der første året mitt i Trondheim, og hadde inntrykket av utleiere som faktisk brydde seg om å bli kvitt det dårlige ryktet som studentbyen har fått. Ene roomien bor fortsatt igjen og har nå fått oppusset kjøkken (riktignok gult), samt mye bedre standard. Nå er det ikke optimalt å bo der, men heller ikke så krise som folk skal ha det til :)

 

 

 

Stiftsstaden har nylig tatt over Falkenborg Studentby. Drives av griske middelaldrende finansakrobater med et stor profittbegjær. De har tjent seg rike på boligprisstigningen (m.a.o. regelrett flaks) og har ekspandert kraftig. De har flere tusen utleieforhold og driver i mange av  de store byene. Det virker som deres hovedmål er å holde kostnadene så lave som mulig og inntektene så høye som mulig. Det triste er at det går utover fattige og desperate studenter i form av ekstrakostnader ved innkjøp av møbler, depositumsproblemer, skadedyr og insekter. Leilighetene til Stiftsstaden holder en jevnt over dårlig kvalitet, og de tar seg betalt for alt. Fake fucks..

Endret av samba123
Lenke til kommentar

Det er greit nok at de andre leilighetene til Stiftsstaden AS muligens er i dårlig kvalitet, men det gjelder for all del ikke studentbyen. Jeg bodde på Falkenborg året etter de tok over studentbyen, og møtte som nevnt aldri problemer med utleier. Greit det er lang avstand til gløs og at prisen ikke er den billigste, men det var helt greit. De arrangerte blant annet grillfest for beboerne, hjalp til med engang ved eventuelle problemer og prøvde genuint å få til en god stemning på studentbyen.

Lenke til kommentar

Det er greit nok at de andre leilighetene til Stiftsstaden AS muligens er i dårlig kvalitet, men det gjelder for all del ikke studentbyen. Jeg bodde på Falkenborg året etter de tok over studentbyen, og møtte som nevnt aldri problemer med utleier. Greit det er lang avstand til gløs og at prisen ikke er den billigste, men det var helt greit. De arrangerte blant annet grillfest for beboerne, hjalp til med engang ved eventuelle problemer og prøvde genuint å få til en god stemning på studentbyen.

 

 

Deg om det. Jeg har vært på Stiftsstaden/Falkenborg. Kvaliten er dårlig. Hadde ikke betalt mer enn 500 kr/mnd for en av hyblene som inngår i kollektivene i Stiftsstaden Studentby. De er rett og slett ikke verdt mer enn det. 

 

Mangelen på studentboliger og høye boligpriser gjør at studenter nesten godtar hva som helst. Ikke gjør godta hva som helst. Det er ikke trivelig i lengden.

Endret av samba123
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har erfaring med Moholt studentby? Har fått tilbud der fra 24.06 som hybel i leilighet med flere. Før jeg fikk tilbud skaffet jeg meg en helt ny hybel i leilighet med flere i Dickaunsvingen, har enda ikke signert kontrakten, koster 5700 i måneden.

 

Har litt lyst på den helt nye hybelen i leilighet, men koster fort 2500 kr mer i måneden om ikke jeg har sett feil. Noen ideer eller innvendinger?

Lenke til kommentar

Er det i den nye eller gamle delen av Moholt? Den gamle er falleferdig og vel så det. Ellers er det et stykke fra byen om du liker uteliv, men forholdsvis nært både Gløshaugen og Dragvoll. Søndagsåpen bunnpris er rett i nærheten og på dagtid er det god bussforbindelse med byen.

Lenke til kommentar

Er det i den nye eller gamle delen av Moholt? Den gamle er falleferdig og vel så det. Ellers er det et stykke fra byen om du liker uteliv, men forholdsvis nært både Gløshaugen og Dragvoll. Søndagsåpen bunnpris er rett i nærheten og på dagtid er det god bussforbindelse med byen.

 

Moholt Allé 2, er det den nye eller gamle delen? Hva mener du med et stykke? Er det mulig å gå hjem fra byn eller er det litt i lengste laget?

Lenke til kommentar

Ut fra hva jeg kan se av Google Maps tror jeg Moholt Alle 2 må være den nye delen, men her må noen andre bekrefte/avkrefte. Eventuelt ville jeg ringt SiT og spurt. Den nye delen står vel ferdig omtrent nå og du blir blant de første som bor der. Den gamle delen er ikke mye å skryte av. Har bare såvidt vært inne i et av kollektivene og det virka veldig slitt. Ellers er det veldig mange utvekslingsstudenter som bor på Moholt, på godt og vondt.

 

Det er vel mulig å gå hjem fra byen, men det er i følge Google Maps ca. 4 km og mye av det er oppoverbakke. Tipper det tar deg mellom tre kvarter og en time å gå hjem.

Lenke til kommentar

Har aldri vært der selv. Jeg ser de skryter av å ligge "sentralt plassert", men jeg vet ikke om jeg vil si meg enig i det. Har tatt bussen forbi en gang, og den gangen tenkte jeg i alle fall at det var et stykke unna det meste. 5900+strøm+busskort (om du ikke er en racer på sykkel) er også mye å betale som student :-) Du bør jobbe/få en god slump penger hjemmefra hver måned for å få det til å gå rundt. Ser jo ut som fine leiligheter, da.

 

Var ikke lett å finne noen adresse til studentbyen på nettsida deres, men om du har den kan du sjekke om du finner noen erfaringer her; http://hybelrating.no/resultat?by=Trondheim

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ut fra hva jeg kan se av Google Maps tror jeg Moholt Alle 2 må være den nye delen, men her må noen andre bekrefte/avkrefte. Eventuelt ville jeg ringt SiT og spurt. Den nye delen står vel ferdig omtrent nå og du blir blant de første som bor der. Den gamle delen er ikke mye å skryte av. Har bare såvidt vært inne i et av kollektivene og det virka veldig slitt. Ellers er det veldig mange utvekslingsstudenter som bor på Moholt, på godt og vondt.

 

Det er vel mulig å gå hjem fra byen, men det er i følge Google Maps ca. 4 km og mye av det er oppoverbakke. Tipper det tar deg mellom tre kvarter og en time å gå hjem.

Ringte SiT nu, og fikk bekrefta at Moholt Alle 2 er den gamle delen. Er det verdt 3700 i mnd? Har jo fått kontrakt på en helt ny hybel for 5700 mnd. Må svare ja og betale i løpet av morgendagen om jeg går for Moholt. Er så usikker på hva jeg skal gå for.

Lenke til kommentar

Tja. Må nesten vurdere selv hva som er viktigst for deg. 5700 er mye penger å betale i leie. 3700 er veldig lite i Trondheim.

 

Har bare vært så vidt inne i ett kollektiv på Moholt og det er også et par år siden. Mulig hukommelsen svikter og at det ikke er så slitt som jeg husker det. Var heller aldri lenger inne enn fellesarealet.

Lenke til kommentar

SiT er jo trygt da, i tillegg til at det er lett å flytte til en annen SiT-hybel, man slipper oppsigelsestid osv. Moholt er heller ikke så usentralt, med sykkel går det fort å komme seg til skole og sentrum. Har dog ikke hørt så mye bra om hyblene, de er jo gamle. Men tror uansett opplevelsen avhenger mer av hva slags folk man havner med, og ikke standarden.

 

Jeg synes 5700 er mye, men du får avgjøre selv hvor viktig det er. Med den leia er du avhengig av å få inn penger gjennom sommerjobb eller jobb ved siden av studiene

Lenke til kommentar

Det er som det sies over her og jeg kjenner enkelte som har fått bytte internt hos SIT uten oppsigelsestid. Etter 15. september åpner boligmarkedet til SIT seg kraftig opp og du kan nærmest flytte på dagen. Hadde jeg vært deg hadde jeg flyttet til Moholt og lagt inn søknad på ny hybel med engang du tar over, så får du flyttet til noe mye bedre og mer sentralt rimelig fort. 5700 i mnd for en hybel er rimelig mye med tanke på at du får utbetalt 7600 i mnd i lån. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...