Gå til innhold

Den overraskende store hybel i Trondheim-tråden


Han Far

Anbefalte innlegg

ATB.no sin planlegger er på sommerruter. Hvor mye bedre blir busstilbudet mellom Camp Trondheim og gløs når høsten kommer? Er sommertilbudet av buss så lite som 50%? hvor ofte går rute 22? det er bre to i timen i sommer. (er ikke punktlig nok til å leve med to direkte-busser i timen på dagtid:P)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trondheim er overraskende dårlig på å brøyte. Har hatt eksterne forelesere fra andre byer som sier det samme. Om det er et problem ift parkering vet jeg ikke, da jeg ikke har hatt bil i Trondheim selv og derfor ikke har gitt brøytinga mange tanker når det kommer til parkeringsproblemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vært borte der en del ganger. Kort avstand til Gløshaugen, men litt lenger til bye enn f.eks Nedre Singsakerslette. Kollektiv med 6-8 personer som oftest er over 2 etasjer og har 2-3 bad. Kommer helt ann på om du kommer i en kube eller i "slangen" under, men det er grei størrelse på rommene og kollektivene som helhet. Kubene er gjerne litt trangere enn noen av de gigantiske kollektivene under. 

Lenke til kommentar

 

Flere her som skal bo i Lerkendal studentby til høsten?

Jeg skal! Noen som har erfaringer med Lerkendal?
Jeg har bodd i parleilighet på Lerkendal og har vært inne i kollektivene et par ganger. Veldig fin studentby. Nærme Gløs og definitivt i gangavstand til byen.

 

Parleilighetene er ikke veldig mye å rope hurra for, da. Knotete planløsning.

Endret av Knewt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Er redd Magnus den godes gate kanskje har litt vel dårlig standard. Vet egentlig ikke hvor mye jeg burde bruke på bolig i måneden, og jeg merker det er ganske stor forskjell på standard bare jeg går litt opp i pris.

 

Har foreløpig satt opp søknaden slik etter å ha sett litt rundt, men er fortsatt i tvil på om prioriteringen er ålreit:

 
Ønske nr. Boligtype Boligområde
1 Hybel TRONDHEIM - Lerkendal
2 Hybel TRONDHEIM - Berg Studentby
3 Hybel TRONDHEIM - Klostergata 56
4 Hybel TRONDHEIM - Klostergata 18
5 Hybel TRONDHEIM - Nedre Singsakerslette
6 Hybel TRONDHEIM - Magnus den Godesgt 2
 
Hadde satt pris på innvendinger  :)
Lenke til kommentar

Hos SIT, så er rundt 5000 greit for leie + strøm. Skal du gå på Gløshaugen? I såfall er både Berg, Lerkendal, Klostergata og Nedre Singsakerslette gode studentbyer å bo på.

 

Bor selv på Nedre Singsakerslette og standarden her er god, men størrelsen på hyblene og leilighetene varierer veldig etter hvilket bygg. Ligger veldig sentralt sammen med Klostergata, som har en del lavere standard (men er billigere) mellom Samfundet og Gløshaugen. Lerkendal og Berg er nyere og rundt samme standard, men har gjerne flere personer du deler leilighet med. Disse to er dog på andre siden av Gløs og gir deg lenger vei hjem fra sentrum, men dette er jo en avveining. 

 

Synes prioriteringen er grei sånn sett, men selv ville jeg kanskje puttet Nedre Singsakerslette over Klostergata, både pga standard og at det er en større studentby med større sjanse for å få plass på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

 

Hold dere til helvete unna leiligheter og hybler fra Brevik Eiendom / utleie.

 

https://svartelista.wordpress.com/ 

 

Det er nok tilbud til at en kan gi hele lista et "pass".

 

Men de som havner i den fella der har det ikke lett for å si det pent. Dessverre er Trondheim kjent for dette, muligens verre enn andre norske "storbyer", men her gjetter jeg og kan ta feil. :)

 

Tror ting har blitt litt bedre de siste årene, hva tenker dere?

Endret av Calippus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...