Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Dette må ha fått AMD til å skjelve I buksene. 8 serien til AMD lar jo vente på seg, ryktene startet bra, men så ble 8 serien bare en 7 serie med 8 tall I steden :hmm:

 

Gleder meg til torsdag for å se resultatene på dette kortet. Virker som Nvidia har fått fart på sakene nå, men 8000 spenn forteller meg at mitt 6970 holder ut 2013 også :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ryktet om 10.000 eksemplarer er avkreftet av Nvidia.

 

"– Ryktene om at vi bare skal produsere 10 000 eksemplarer stemmer ikke. Vi produserte 18 000 stykker til superdatamaskinen Titan, og er vel i stand til å lage stort sett så mange som vi har lyst til, fortalte Weinand." hw.no

Jeg vil uansett være veldig spent på hvor mange slike kort Nvidia greier å selge.

Det er en god del entusiaster her i Norge, men hvor mange er villige til å betale nesten 8k for et slikt kort?

En annen ting er at det finnes dessverre svært få spill som virkelig greier å utnytte et toppkort per dags dato fult ut.

Lenke til kommentar

Dette må ha fått AMD til å skjelve I buksene. 8 serien til AMD lar jo vente på seg, ryktene startet bra, men så ble 8 serien bare en 7 serie med 8 tall I steden :hmm:

 

Gleder meg til torsdag for å se resultatene på dette kortet. Virker som Nvidia har fått fart på sakene nå, men 8000 spenn forteller meg at mitt 6970 holder ut 2013 også :p

Når prisen er så høy som den er har AMD fint liten grunn til bekymring for annet enn de som skal ha det beste uansett pris, Never Settle-kampanjen og bedre ytelse per krone gjør at AMD-kortene stort sett er førstevalget for alt av skjermkort under 3500 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som noen har sagt tusen ganger før, og som ikke kan bli godt nok understreket så er det overhode ingen automatikk i at GTX 690 skal være et så mye bedre alternativ enn GTX Titan.

 

Hvor god utnyttes du faktisk får fra SLI er jo helt bingo, det kommer mye av på driver og det aktuelle spillet og ting som micro-stuttering og ustabil FPS spiller også inn på hvor mye den ekstra FPS-en gir deg i praksis osv..

 

 

Jeg tar mye heller et single-GPU kort med jevnt over 80-90 FPS, kontra en SLI løsning osm potensielt kan gi meg 90-105 FPS men samtidig i enkelte scenarioer faller ned på 40-60 FPS og hvor de 90-105 FPS på grunn av diverse ting som kan spille inn når du kjører SLI kan få det til å føles mer som 50-60 selv om du faktisk i teorien oppnår 90-105 FPS.

Lenke til kommentar

til å koste 7000 , syns jeg det er ræva dårlig at det kun bare er 2 dvi utganger, Vist jeg skal kjøpe til mitt trippelscreen oppsett må jeg ha 2 kort for å kunne kjøre 120hz via dvi portene. vi snakker da 14000 spenn,,

 

Det er rett og slett bare grådighet av nividia at det ikke kan kjøres nvidia sourrund på et kort..

 

 

Lenke til kommentar

Helt uaktuellt pris for min del - men kortet ser utvilsomt spennende ut for de som kan ta seg råd til slikt.

Dette er vel mest å regne som en "spesialmodell" og gir nok en pekepinn på hvilken retning vi beveger oss i fremtiden når neste batch med mer "normale" high-end kort kommer ut.

 

Jeg liker veldig godt at de har valgt å bruke tid på utvide slik funksjonalitet som boost og monitoring systemer. For en entusiast så tror jeg slike funksjoner vil gi Nvidia kort en edge over konkurransen om de ikke velger å følge etter rimelig fort. Det hele blir en del mer spennende når du får slike muligheter å leke deg med :)

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Til alle som sier at 690 er et bedre kjøp svare er feil!!!

1. Titan er ikke 2 kjernet altså det kjører ikke sli, så problemene som med følger sli er borte!

2. Titan har 384 Bus bredde, 690 har 512 totalt. Altså 256 på vær kjerne som er mindere en Titan. Etter nylig tester jeg har gjort, mener jeg at 256 bus bredde ikke er tilstrekkelig for 4gb vram. Under full vram load med bus på 256 vil du oppdage at du får rare lags selv om FPS er stabil og høy! Dette er fordi 256 bus ikke er rask nok til og håndere 4gb vram.

Altså 690 vil skape lags når vramen blir full brukt.

3.Titan har ikke bare høyere bus men også 6gb som den raskere busen vil kunne håndtere bra.

* Men titan er ikke for alle, og svært få trenger 6gb vram. I mitt tilfelle vil jeg ha det for skyrim.

Har tatt det beste fra 60 4k texture pakker og laget en ultimate mix med det beste fra vær pakke. Så med mitt 4gb 680 kort maxes vramen selv med low til medium setting.

Eyefinity X6 skjermer, 3D, og modded skyrim. Tror nok vi må vente noen år før vi før GPU'er til og kjøre dette :p Hadde vell brukt en 20 GB vram om det fikk lov.

 

Bare så du vet det, 690 har ikke 4GB vram, men 2 GB vram PR kjerne. Det vil si at du ikke kan bruke mere enn 2 GB vram på ett 690.

Lenke til kommentar

til å koste 7000 , syns jeg det er ræva dårlig at det kun bare er 2 dvi utganger, Vist jeg skal kjøpe til mitt trippelscreen oppsett må jeg ha 2 kort for å kunne kjøre 120hz via dvi portene. vi snakker da 14000 spenn,,

 

Det er rett og slett bare grådighet av nividia at det ikke kan kjøres nvidia sourrund på et kort..

 

Det er svært sjeldent at en finner grafikkort med mer enn to DVI-utganger. Men hvis du ser nøye etter, vil du se at det er en DisplayPort-kontakt på kortet, noe som gjør bruken av tre skjermer mulig. Om dine skjermer ikke har DisplayPort, eller du ikke gidder å kjøpe en DP-til-DVI-adapter, står vel ikke Nvidia ansvarlig for.

Lenke til kommentar
til å koste 7000 , syns jeg det er ræva dårlig at det kun bare er 2 dvi utganger, Vist jeg skal kjøpe til mitt trippelscreen oppsett må jeg ha 2 kort for å kunne kjøre 120hz via dvi portene. vi snakker da 14000 spenn,,Det er rett og slett bare grådighet av nividia at det ikke kan kjøres nvidia sourrund på et kort..
Det er svært sjeldent at en finner grafikkort med mer enn to DVI-utganger. Men hvis du ser nøye etter, vil du se at det er en DisplayPort-kontakt på kortet, noe som gjør bruken av tre skjermer mulig. Om dine skjermer ikke har DisplayPort, eller du ikke gidder å kjøpe en DP-til-DVI-adapter, står vel ikke Nvidia ansvarlig for.

 

såvidt jeg har forstått kan du ikke kjøre 120 hz via displayport,

 

du trenger dvi for 120hz. eller stemmer ikke dette??

Lenke til kommentar

såvidt jeg har forstått kan du ikke kjøre 120 hz via displayport,

 

du trenger dvi for 120hz. eller stemmer ikke dette??

 

Joda, du trenger bare en DP -> DVI-I/D Dual Link (ikke single link)

 

Displayport er etter min mening en bedre standard enn DVI

Endret av dbass
Lenke til kommentar

Displayport har null problemer med Full-HD@120Hz, det er tross alt arvtageren til DVI og støtter vell opptil 4096x2160@60Hz og 2048x1080@120Hz.. Har dog hørt at 2560x1440@120Hz ikke skal være noe problem det heller?

 

EDIT:

 

Displayport 1.2 skal visstnok støtte 4K 3D, så det betyr vell at 4096x2160 @ 120Hz skal være mulig, regner med at kortet følger 1.2 standarden.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...