Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Kan ikke vente med og få 2 av disse hjem og inn i dataen. Skal endelig få testet skyrim sikkelig. Spiller nvidia surround 5760x1080 med gtx 680 i sli og maxer enkelt ut de 2x4gb vram i Skyrim på low til medium settings.Når vram maxes ut har du 1-2 til minutter før krasj. (Skyrim extremt modifisert med kombinerte 4k texturer fra 60 mods) Men tror nok ikke at 6gb vil være nok om jeg skulle prøve og kjøre settings til max(ikke vanilla max), 3 skjermer og 3d :D Men kan jo håpe.

 

Du får ikke mer ram av å kjøre SLI.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort sagt til alle med 670 680 4gb kort.

4Gb på disse kortene er ubrukelig siden bus raten er 256.

Har nettopp testet dette med oppløsning 5760x1080 så må til for at FarCry3 skal bruke opptil 4gb. Når 3-4gb vram tas i bruk lagger spille som og gpuen sender ut fps i bølger.

Dette er ikke pga av lav fps, har stabil fps på 60.

Regner da med at det er pga av at 256 bus ikke er nok til 4gb vram. Titan derimot bruker 384 bit og vil nok ikke ha dette problemet med

Lenke til kommentar
Kan ikke vente med og få 2 av disse hjem og inn i dataen. Skal endelig få testet skyrim sikkelig. Spiller nvidia surround 5760x1080 med gtx 680 i sli og maxer enkelt ut de 2x4gb vram i Skyrim på low til medium settings.Når vram maxes ut har du 1-2 til minutter før krasj. (Skyrim extremt modifisert med kombinerte 4k texturer fra 60 mods) Men tror nok ikke at 6gb vil være nok om jeg skulle prøve og kjøre settings til max(ikke vanilla max), 3 skjermer og 3d :D Men kan jo håpe.
Du får ikke mer ram av å kjøre SLI.

 

Fullt klar over dette :) Jeg skrev 2x4GB vram, altså 2 kort med 4gb vær. I sli må begge kortene laste opp det samme.

Så ikke mulig for at dette deles.

Men gleder meg derfor veldig til og endelig teste 6gb :D

 

Lenke til kommentar

Det å sammenligne å eventuelt skaffe seg sitt andre GTX 690 (altså Quad-SLI aka 4x GPU-kjerner) kontra det å kjøre 2x Titan burde ikke være et spørsmål engang.

 

Med all usikkerheten som er rundt SLI i utgangspunktet, med tanke på hvor god skalering du eventuelt har i det du spiller osv osv.. Problematikk rundt micro-stuttering og alt det der, som bare blir et enda større usikkerhetsmoment jo flere kort du setter i SLI så ville jeg valgt 2x Titan kort over 2x GTX 690 glatt, om det så i teorien gir hakket dårligere ytelse.

 

 

Spørsmålet nå er om jeg skal selge mitt GTX 690 og heller gå for Titan, som sagt så er jeg ikke noen større fan av SLI og de fallgruvene du fort kan havne i, så om Titan legger seg på sirkus samme ytelse så kan det fort bli aktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på...

"Blant annet viser det seg at det nye skjermkortet skal klare å dra unna Crysis 3 med FPS-verdier over 30 prosent høyere enn et GeForce GTX 680 er i stand til." ?!?

 

Dette er da helvetes langt fra den ytelsen ryktene har sagt. Skulle jo være nærmere 80% av GTX690-ytelse ifølge de mest optimistiske, og selv om jeg personlig ikke forventet det, må jeg si meg skuffet over 30% over GTX680 i Crysis 3. Ihvertfall til den prisen det ser ut til å få :(

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Titan er for de som spiller på 3 skjermer eller 3d.

Har du ikke det er Titan way overkill!!

 

Når det kommer til titan vs 690 i et multi monitor oppsett.

Vil titan være et bedre valg fordi den har høyere bus, 384.

Har nettopp tested dette med farcry 3 og sett at når 4gb vram blir tatt i bruk vil ikke 256 bit være nok.

Og du vill oppleve rar lagging selv med høy gjevn fps.

I stede for en jevn stream med fps, kan du se for deg kortet slenge ut bølger med fps. Noe som oppleves veldig snålt i og med at fps er mer en høy nok for gjevn gameplay.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

7.609,- for Titan vs. 7.495,- for GeForce 690 (komplett.no)"FPS-verdiene på denne maskinen(3xTitan) er opp til dobbelt så høye som med GeForce GTX 690 i Quad-SLI"Quad-SLI.. er det da 2x690 pga de har 2 kjerner eller er Quad-SLI; 4 fysiske kort?Det jeg da lurer på er hva som kommer best ut om man kjøper _et_ Titan kort eller _et_ 690 kort!! ?

 

Med quad-sli betyr det 2x 690. Ut i fra specs ser ikke Titan så veldig mye bedre ut enn 690.

 

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som reagerer på...

"Blant annet viser det seg at det nye skjermkortet skal klare å dra unna Crysis 3 med FPS-verdier over 30 prosent høyere enn et GeForce GTX 680 er i stand til." ?!?

 

Dette er da helvetes langt fra den ytelsen ryktene har sagt. Skulle jo være nærmere 80% av GTX690-ytelse ifølge de mest optimistiske, og selv om jeg personlig ikke forventet det, må jeg si meg skuffet over 30% over GTX680 i Crysis 3. Ihvertfall til den prisen det ser ut til å få :(

Tror 30-40% er ganske realistisk i FHD. Mulig Boost 2 kan dra det opp i 50% i noen spesielle situasjoner.

På CPU intense spill vil oppgangen være mindre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...