Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ennå mer ubrukelig GPU boost :thumbdown:

 

Vel så lenge de gir oss muligheten til å slå det av i kontrollpanel og ennå viktigere i NVAPI og NV Control slik at spill som ønsker jevn bildeflyt kan be om å få det deaktivert.

 

Kort sagt til alle med 670 680 4gb kort.

4Gb på disse kortene er ubrukelig siden bus raten er 256.

Har nettopp testet dette med oppløsning 5760x1080 så må til for at FarCry3 skal bruke opptil 4gb. Når 3-4gb vram tas i bruk lagger spille som og gpuen sender ut fps i bølger.

Dette er ikke pga av lav fps, har stabil fps på 60.

Regner da med at det er pga av at 256 bus ikke er nok til 4gb vram. Titan derimot bruker 384 bit og vil nok ikke ha dette problemet med

Hva mener du med "bus rate"?

Kan du beskrive problemet ditt bedre?

Lenke til kommentar

Folk blir gjærne litt ivrige når de spekulerer om nye skjermkort :) men vi får se på Torsdag. techpowerup.com har sånne fine grafer som viser summen av alle spill i en gitt oppløsning.

Ja det gleder jeg meg til å se :) Jeg spiller såpass mange forskjellige spill, at en slik oppsummering kan være avgjørende om jeg gidder å legge ut 7K+ :hmm:
Lenke til kommentar

Da har jeg lært noe nytt, men hva er poenget?

Tviler sterkt på at folk flest greier og se forskjell på en 60 og en 120hz.

 

Du merker det nok ikke der og da, men spill litt på begge deler (forutsetter at grafikkkortet ditt klarer og rendre mer en 60 fps) så skal jeg love deg du føler forskjell.

Lenke til kommentar

ok!

da blir de fire stk. ASUS ARES || og ikke 4 stk. Titan da ;)

 

Som blinc sier så er ARES II dobble gpuer, altså 2 kjerner på ett kort. Du kan ha maks 4 gpuer/kjerner, altså 2*ARES II på ditt hk. IKKE 4*ARES II. Derimot KAN du ha 4*Titan.

 

nei, alt jeg tenker på er å ha en kraftig pc som ingen andre slår ;)

 

BTW: Du skjønner at det er snakk om 2*ARES II= 22.000 kroner, 4*Titan= 28.000 kr. :hm:

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Med quad-sli betyr det 2x 690. Ut i fra specs ser ikke Titan så veldig mye bedre ut enn 690.

Titan:

14 stk SMX

6 stk Minne/ROP/L2-partisjoner

876+ MHz kjerne, 1500MHz minne

 

690:

2x8 stk SMX

2x4 stk Minne/ROP/L2-partisjoner

1019+ MHz kjerne, 1500MHz minne

 

660 Ti SLI:

2x7 stk SMX

2x3 stk Minne/ROP/L2-partisjoner

980+ MHz kjerne, 1500MHz minne.

 

GTX 690 er langt bedre på teoretiske spesifikasjoner enn Titan, 660 Ti er veldig likt utenom klokkefrekvens

Har nettopp testet dette med oppløsning 5760x1080 så må til for at FarCry3 skal bruke opptil 4gb. Når 3-4gb vram tas i bruk lagger spille som og gpuen sender ut fps i bølger.

Dette er ikke pga av lav fps, har stabil fps på 60.

Velkommen til Alternate Frame Rendering og microstutter.

 

@Cannibalguppy, var ikke dette ikke-eksisterende med SLI? :tease:

Er det bare jeg som reagerer på...

Dette er da helvetes langt fra den ytelsen ryktene har sagt. Skulle jo være nærmere 80% av GTX690-ytelse ifølge de mest optimistiske, og selv om jeg personlig ikke forventet det, må jeg si meg skuffet over 30% over GTX680 i Crysis 3. Ihvertfall til den prisen det ser ut til å få :(

Det er langt mindre enn hva fanatikerne trodde, men det stemmer rimelig bra med realistiske forventninger.

 

At prisen er så høy som den er kommer nok mer av Nvidia vet de har en brukerbase som er villige til å ofre sin førstefødte for et nytt Geforce-kort.

 

Holy moses, i just came :D

Men seriøst, dette må vel være den største begivenheten og lanseringen på en del år?

Det er definitivt den mest hypede begivenheten på et par år, men det er ingenting som tilsier at Titan vil være en virkelig game-changer som 4870 og 8800GT var.

 

ok!

da blir de fire stk. ASUS ARES || og ikke 4 stk. Titan da ;)

CrossfireX stopper nok på quad dessverre, hjelper lite å ha 4 stk ARES II når 2 stk går på tomgang.

 

nei, alt jeg tenker på er å ha en kraftig pc som ingen andre slår ;)

Kontakt **dp** på Digitalimpuls da, det er ikke bare penger det står på.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ok!da blir de fire stk. ASUS ARES || og ikke 4 stk. Titan da ;)
Som blinc sier så er ARES II dobble gpuer, altså 2 kjerner på ett kort. Du kan ha maks 4 gpuer/kjerner, altså 2*ARES II på ditt hk. IKKE 4*ARES II. Derimot KAN du ha 4*Titan.
nei, alt jeg tenker på er å ha en kraftig pc som ingen andre slår ;)
BTW: Du skjønner at det er snakk om 2*ARES II= 22.000 kroner, 4*Titan= 28.000 kr. :hm:

 

Men jeg kan love deg at 4 titan fullstendig knuser 2 ares på alle vis da et 7970ghz ikke er i samme klasse som et titan. Ares 2 er genialt men fortsatt ikke i nærheten på ytelse individuelt. Man får det man betaler for

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg kan love deg at 4 titan fullstendig knuser 2 ares på alle vis da et 7970ghz ikke er i samme klasse som et titan. Ares 2 er genialt men fortsatt ikke i nærheten på ytelse individuelt. Man får det man betaler for

De fleste rykter peker mot at ytelseshoppet skal ligge på 30-40% over 7970GHz på 1920x1080, med et 7970 MATRIX eller TOXIC vil det ikke overraske meg om Titan bare klarer 10-15% høyere framerate i spill som Hitman Absolution på 2560x1600 med 8xMSAA.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Syv og et halvt tusen var litt vel drøyt. Hadde vurdert kjøp om prisen lå på rundt fem. Det koster å være kar... Uansett, svarte for et kort! Gleder meg til å se benchmarks med beistene i Quad-SLI. Hnng... :dribble:Hvordan vil det være med CPU bottlenecking med fire av disse? Go 3970x or go home?

 

Det som stort sett hindrer meg fra å ligge på 120 fps med mine 2x 7970, er cpu, så vil tippe det blir enda værre.

 

Dessuten, hvordan oppsett skal man ha om man skal klare å presse 4 av disse kortene så hardt at det faktisk er ett poeng å ha 4 av dem? 5x 120hz skjermer?

Lenke til kommentar

Det som stort sett hindrer meg fra å ligge på 120 fps med mine 2x 7970, er cpu, så vil tippe det blir enda værre.

 

Dessuten, hvordan oppsett skal man ha om man skal klare å presse 4 av disse kortene så hardt at det faktisk er ett poeng å ha 4 av dem? 5x 120hz skjermer?

Nvidia Surround stopper på 3 skjermer, 5x portrait er en opplevelse man bare kan få med Radeon-kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...