Gå til innhold

Her er Titan - Nvidias heftigste skjermkort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når prisen er så høy som den er har AMD fint liten grunn til bekymring for annet enn de som skal ha det beste uansett pris, Never Settle-kampanjen og bedre ytelse per krone gjør at AMD-kortene stort sett er førstevalget for alt av skjermkort under 3500 kr.

 

I og med at AMD har en såpass mye dårligere merkevare så er det klart at de ser seg nødt til å konkurrere på pris.

Lenke til kommentar

I og med at AMD har en såpass mye dårligere merkevare så er det klart at de ser seg nødt til å konkurrere på pris.

 

Du bør være litt forsiktig med å komme med et slikt bombastisk utsagn når du ikke supplerer med fakta i form av linker som kan verifisere påstanden din (eller argumentere godt nok for ditt synspunkt).

 

AMD sin merkevare er på ingen måte "dårligere" enn Nvidia, om noe har de ikke vært utsatt for de samme problemene som flere av Gpu'ene til Nvidia har hatt som feks 8xxx serien der en svært høy % døde før levetiden til kortet var over (9xxx og 2xx serien var også noe utsatt) , til en viss grad har Driverne hengt noe etter (spesielt da på Linux fronten) men dagens situasjon kan ikke sammenlignes med 5 - 10 år siden.

 

Når det gjelder Titan gjenstår det fortsatt å se om dette blir et kort som virkelig slår an og om folk kommer til å gå amok og selge det de har for å få kjøpt seg et slikt kort, personlig tviler jeg litt på at Nvidia har planer om å lage svært mange av disse, det blir nok heller en ordentlig presse lansering og så vil man prøve å dekke i forhold til etterspørselen på etterskuddsvis.

Endret av Malvado
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber en del med 3D grafisk design i programmer der Cuda er er avgjørende for rendrerings hastigheten. Har i utgangspunktet et Gforce 580 1.5 GB som har 512 Cuda kjerner men tok spranget og sparket inn 5000 for et GTX 680 med 1500 Cuda og med en god del mer arbeidsminne.

Det som Nvidia har gjort er å kappe funksjonalitet og redusert hastigheten i Cuda med 1/3, dette for å fremme de langt dyrere workstation kortene. Mitt 580 kort er betydelig raskere i 3D arbeid selv om det har 1000 Cuda kjerner færre.

Denne diskusjonen har vært et gjennomgangs tema i mange forum og har vært en stor skuffelse for mange. Uttalelser fra Nvidia har vært totalt avvisende, det er gjort med fullt overlegg.

 

600 serien er nok flott for spill og Titan er sikkert en våt drøm for mange spill entusiaster, men for de som driver med grafikk vil jeg tro at ørten tusen Cuda kjerner blir møtt med skepsis...

Lenke til kommentar

Jobber en del med 3D grafisk design i programmer der Cuda er er avgjørende for rendrerings hastigheten. Har i utgangspunktet et Gforce 580 1.5 GB som har 512 Cuda kjerner men tok spranget og sparket inn 5000 for et GTX 680 med 1500 Cuda og med en god del mer arbeidsminne.

Det som Nvidia har gjort er å kappe funksjonalitet og redusert hastigheten i Cuda med 1/3, dette for å fremme de langt dyrere workstation kortene. Mitt 580 kort er betydelig raskere i 3D arbeid selv om det har 1000 Cuda kjerner færre.

Denne diskusjonen har vært et gjennomgangs tema i mange forum og har vært en stor skuffelse for mange. Uttalelser fra Nvidia har vært totalt avvisende, det er gjort med fullt overlegg.

 

600 serien er nok flott for spill og Titan er sikkert en våt drøm for mange spill entusiaster, men for de som driver med grafikk vil jeg tro at ørten tusen Cuda kjerner blir møtt med skepsis...

Så vidt jeg har forstått, så har Titan en annen arkitektur (GK110) enn de andre 600-kortene (GK104), som er mye bedre når det gjelder compute. Folk snakker jo om at det er et billig Tesla-kort :).
Lenke til kommentar

Aleksander.dev skrev :

Har nettopp testet dette med oppløsning 5760x1080 så må til for at FarCry3 skal bruke opptil 4gb. Når 3-4gb vram tas i bruk lagger spille som og gpuen sender ut fps i bølger.

Dette er ikke pga av lav fps, har stabil fps på 60.

 

 

Dette var ikke med SLI.

 

Jo, det var akkurat det du forklarte uten å kanskje vite det selv(?) var problemet ditt tidligere.

Lenke til kommentar

Vil dette være et godt kort for after effects og maya?

Ut ifra de preview-artiklene jeg har lest om Titan, kan det se ut som vi endelig får den økningen i ytelse på compute som manglet på 600-serien. Sett med utgangspunkt i 400 og 500-serien var 600 en stor skuffelse på det området. Jeg og mange andre hoppet glatt over fordi ytelsen på compute ikke gikk opp overhodet. Blir spennende å se praktiske tester i morgen og de kommende ukene. Den relativt store minnemengden er også interessant.

Lenke til kommentar
Og de med 120Hz 2D :)
Sant men alle som har en 120hz skjerm bruker nok det for 3d, untatt de få top spillerene som er med og konkurerer i cs osv.

 

Jeg har 120 hz skjerm, og jeg bruker aldri 3D. Kjøpte den primært sett for å få 120hz, siden det gjør at alt av spill ser mer smooth ut. Spesielt førstepersons-spill.

Lenke til kommentar

Jeg har 120 hz skjerm, og jeg bruker aldri 3D. Kjøpte den primært sett for å få 120hz, siden det gjør at alt av spill ser mer smooth ut. Spesielt førstepersons-spill.

 

Jeg tviholdt på min gamle CRT helt til jeg fikk råd til en god 120hz flatskjerm, ene og alene pga cs 1.6 :)

Men jeg setter også pris på den i andre spill, men kunne like greit hatt en Dell 24" UltraSharp U2410 lik den jeg sitter med nå på jobben.

Lenke til kommentar

Joona skrev 20. februar 2013 - 04:35:

I og med at AMD har en såpass mye dårligere merkevare så er det klart at de ser seg nødt til å konkurrere på pris.

 

Hehe:P

Amd ligger kanskje litt bak med driverene sine. Men 7970 Kortet har vært formidabelt.

Ikke vanskelig og se når du ser det slå 680 med glans! Samt prisen som ligger 500-1000 kroner lavere :D

Hadde det ikke vært for at jeg har en nvidia 3d vision 2 monitor vil jeg aldri skaffet en 680 etter som det er et ran og kjøpe, spesielt etter som 670 ligger nesten på grensen med 680 at og 7970 slår det hands down.

Gleder meg derfor sykt til og endelig få testet titan med 6gb. Se hvor mye vram som vill bli tatt i bruk ved 5760x1080 og 3d gaming.

Tenker skyrim slik jeg har modifisert det(Extreme enthusiast version) vil nok på medium settings uten AA nå 6gb vram.

Endret av Aleksander.dev
Lenke til kommentar

Joona skrev 20. februar 2013 - 04:35:

I og med at AMD har en såpass mye dårligere merkevare så er det klart at de ser seg nødt til å konkurrere på pris.

 

Hehe:P

Amd ligger kanskje litt bak med driverene sine. Men 7970 Kortet har vært formidabelt.

Ikke vanskelig og se når du ser det slå 680 med glans! Samt prisen som ligger 500-1000 kroner lavere :D

Hadde det ikke vært for at jeg har en nvidia 3d vision 2 monitor vil jeg aldri skaffet en 680 etter som det er et ran og kjøpe, spesielt etter som 670 ligger nesten på grensen med 680 at og 7970 slår det hands down.

Gleder meg derfor sykt til og endelig få testet titan med 6gb. Se hvor mye vram som vill bli tatt i bruk ved 5760x1080 og 3d gaming.

Tenker skyrim slik jeg har modifisert det(Extreme enthusiast version) vil nok på medium settings uten AA nå 6gb vram.

 

Link meg gjerne hvilke mods du tenker å kjøre da. Jeg kjører med 4k texture pack etc og med alt av settings på fullt så kommer jeg nesten opp i 2 gb vram. Med 2 ekstra skjermer så vil ikke vrambruken gå opp 200% btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...