Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeepers!

 

A complete two-disc soundtrack is slated for western release in March 2013. The first disc will be a re-release of the Japanese soundtrack and the second disc will contain additional tracks from the PS3 version. It will additionally come with a 20-page booklet featuring artwork, lyrics, and background information.

 

Da er det bare å glede seg!

 

Dere som har kommet langt i spillet, vil det bli mulig å varpe etterhvert, f.eks. fra by til by? Det begynner å bli et stykke å gå nå.

Lenke til kommentar

Jeepers!

 

 

 

Da er det bare å glede seg!

 

Dere som har kommet langt i spillet, vil det bli mulig å varpe etterhvert, f.eks. fra by til by? Det begynner å bli et stykke å gå nå.

 

Det skjønner du vel iløpet av første timen bare du er observant? Aldri sett på turtles da du var yngre du?

Lenke til kommentar

Det skjønner du vel iløpet av første timen bare du er observant? Aldri sett på turtles da du var yngre du?

Jeg er over tretti og ser turtles fremdeles. Den nye CGI-serien er svært bra. Den og Green Lantern: The Animated Series er helt nødvendige. Som mikrospoile er nyeste episode av Green Lantern noe av det beste jeg har sett på veldig lenge. :D
Lenke til kommentar

Mener du Drippy? Det er walisisk/britisk som bare fy. :D Ikke ofte man hører det i spill. Veldig kult.

Ja Mr. Lampnose hehe!

Herlig spill dette her.

Jeepers!

Da er det bare å glede seg!

Dere som har kommet langt i spillet, vil det bli mulig å varpe etterhvert, f.eks. fra by til by? Det begynner å bli et stykke å gå nå.

 

Siden jeg har kommet 20 timer uti så har jeg ikke enda fått en spell som kan gjør du teleporterer fra by til by. Dem kumlokkene må jo være i bruk en eller annen gang

Lenke til kommentar
Siden jeg har kommet 20 timer uti så har jeg ikke enda fått en spell som kan gjør du teleporterer fra by til by. Dem kumlokkene må jo være i bruk en eller annen gang

Har sjekket litt rundt omkring, og ja, du får bruke de kumlokkene. Men det er nok et godt stykke ut i spillet.

 

Leste for øvrig at det er tre tiers av Merit Rewards (som du får av å gjøre errands), og du må kjøpe alle belønningene i en tier før du åpner neste. Ingen grunn til å spare kortene, med andre ord. :)

Lenke til kommentar

Har sjekket litt rundt omkring, og ja, du får bruke de kumlokkene. Men det er nok et godt stykke ut i spillet.

 

Leste for øvrig at det er tre tiers av Merit Rewards (som du får av å gjøre errands), og du må kjøpe alle belønningene i en tier før du åpner neste. Ingen grunn til å spare kortene, med andre ord. :)

 

Til nå så har jeg gjort alle errands som jeg har kommet borti. Er en plass som man gjør en del trials, uten å si så mye mer.

Har oppgradert alle dem som krevde 1 Merit Card med stamps :)

Man får stamps for bounty hunting også

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Er halvveis på det fjerde kortet mitt, og har oppgradert så jeg springer raskere ute i felten og får flere orbs i kamp. Har også tatt de bountiene jeg kommer over, skjønt det er jo ikke mange så langt. :p Er vel to eller tre, sånn ca. Er det noen måte å lagre listen så vi kun får se de vi ikke har gjort som default? Eller må jeg trykke select hver bidige gang jeg går inn i listen?

 

Elsker dette spillet, men begynner å se at det har noen store "feil" som trekker ned. At listene med bounties, errands osv alltid viser alt vi har og ikke har gjort som default er ille nok, spesielt når det begynner å bli en del til sammen. Misliker også sterkt at idioten roper som en tulling hver gang vi vinner en kamp. Man skulle tro han har reddet verden på egenhånd, og ikke banket en enslig fiende som er fem levels under ham. Geez... På toppen av det hele har vi jo Trial of Friendship. Klarte nettopp å ta den, men var like før jeg slo av hele greia og kastet platen. Litt irriterende test, for å si det sånn. :p Så langt vil jeg si dette er et solid 8/10 fra meg. Kunne nokj ha vært 9/10, men er for mye som trekker ned, og strengt tatt gjør det ingenting ingen andre JRPGs ikke har gjort før mange ganger. Grafikken er bra, men bra grafikk gjør det ikke til et bra spill. Se bare på Final Fantasy X og oppover. :)

 

Siden jeg har kommet 20 timer uti så har jeg ikke enda fått en spell som kan gjør du teleporterer fra by til by. Dem kumlokkene må jo være i bruk en eller annen gang

Hvis du mener de kumlokkene som står f.eks nært healing stone i Deep Dark Woods, du finner rett innen for inngangen i Ding Dong Dell osv er det rart du ikke vet hva de er. Et stykke ut i spillet får du trene monstre til å bli familiars, men du kan bare ha med deg tre pr karakter og noen i reserve. Resten blir plassert i et lager, og du bruker disse kumlokkene for å ta familiars inn og ut av lageret. Jeg har to folk på laget, seks aktive familiars, tre i reserve og fire på lageret. ;) Min Oliver er for øvrig lvl 17. :) Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Holder på og lære meg wizard språket.

Anbefaler alle og gå gjennom boken og historiene og finne ut hva som står i Wizard språket.

 

Er det noen som har en link til oversettelsen av side 5-6 det er en lang intro med wizard språk men tar jo evigheter og oversette alt :p

 

Synd at ikke familiars blir større nå de morpher eller at det er noen badass familiars som pokemon ,

Designet kunne vert litt tøffere på de , ødelegger litt av slåssingen for meg.

 

Men spillet ligger fortsatt på 10 av 10 her, har ikke møtt på noe dårlig i spillet.

Lenke til kommentar

17 timer inn, og har 34 familiars. Gotta catch 'em all, og det der. :p Så langt vil jeg si det har klatret ned på en 7.5/10, men det blir nok å holde seg der eller klatre litt opp igjen. Noen ting jeg trekker litt ned på:

 

- Som sagt er det litt over 17 timer inn i spillet, så hvorfor skal alt forklares med teskje hver gang jeg får Chance mot en fiende? Jeg skjønte det fint de første fire, fem gangene.

 

- Magi er stort sett unødvendig i kamp så langt. Jeg bare spammer Attack, så går resten av seg selv. Har heller ikke hatt noen grunn til å bytte familiar i kamp, unntatt med en og annen boss. Det gjør at når jeg får en ny familiar har jeg liten grunn til å bruke den. Det igjen gjør at bosser kan bli unødvendig vanskelige, siden jeg blir sittende med familiars på lavt level om de to jeg bruker må skiftes ut.

 

- Er ganske lite å gjøre her. Man samler familiars, og fint lite annet. Det endrer seg nok etterhvert siden jeg fortsatt mangler en ting i menyen, men jeg burde ha hatt det for lengst. Errands og Bounty Hunt kunne vært morsomt, men det er bare det samme om og om igjen hele tiden. Gå dit, drep et monster eller hent noe. That's it.

 

- Utvalget av våpen og rustning er heller ikke det helt store, da butikkene aldri oppdaterer seg. Det igjen gjør at det aldri er noe problem å ha nok penger til å kjøpe alt av våpen og rustning når du går inn i en ny by. Ti timer senere har jeg fortsatt de samme våpnene og de samme rustningene.

 

Er en del sånt småpirk jeg ikke liker, så en 10/10 blir det ikke. 7.5/10 er fortsatt et veldig bra spill, men det er langt igjen opp til toppen. Kjipt, men hadde egentlig ikke forventet at det skulle innfri til all hypen som har vært rundt det. Joda, grafikken er bra, men grafikk alene gjør det ikke til et 10/10-spill, og spesielt ikke når gameplayet er så utdatert og gammeldags. Historien på sin side er ganske kjedelig, med mange ting som ikke har så mye med hovedhistorien å gjøre. De tar også en god del veldig lette løsninger.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Hva i helvete var det som skjedde nå? Er ferdig med den andre byen, og tok bossen der uten noe som helst problem. For første gang siden jeg startet måtte jeg bytte til en annen companion i kampen, men var aldri i fare for å bli drept. Så skulle jeg til neste område. Det kan fint beskrives som splatt. "Lala, enkelt spill, ingen problem. Se, en ny fiende!" SPLATT! Og dermed var det game over? WTF? Prøvde å løpe forbi, kom til en liten by og fant en boss uten noe forvarsel. Kort sagt gidder jeg ikke prøve ta ham engang. Hvordan kan jeg gå fra over atten timer med et for enkelt spill til å bli fullstendig overkjørt av vanlige fiender helt plutselig uten forvarsel? Eller er det en annen by mellom byen i ørkenen og den lengre sør jeg på en eller annen måte har oversett?

Lenke til kommentar

Tror vi to har kommet ca. like langt, Lykketrolling. Etter Old Smokey gikk jeg sør, og fiendene der var flere hakk vanskeligere enn de andre. Måtte faktisk begynne å bruke Oliver for å heale meg selv i kamp, noe jeg kun har gjort i bosskamper til nå. Det var også et sånt bounty-monster der som grisebanket meg. Tydeligvis for lav level for å ta den enda. Uansett synes jeg bare det er bra at det endelig er litt utfordring. Har vært veldig lett frem til nå.

Lenke til kommentar

Ja, tok nettopp Old Smokey. Måtte bytte companion for første gang hos bosen der, men vil ikke si det var vankelig. Men lengre sør? Ikke faen. Det verste er at jeg har gjort alt av bounties og kun mangler to errands. Aner ikke hvilket bounty monster du snakker om, men jeg har tatt alle jeg finner. Så hva gjør man videre? Grinder helt til man er i stand til å ta bossen, eller dropper ham og gjør andre ting i byen eller utenfor?

Lenke til kommentar

Tok den bossen du snakket om nå, Lykketrolling. Var ikke så vanskelig, klarte den på første forsøk. Må dog passe på at du har ice coffee eller noe annet som gjør at du kan fylle på mana. Heldigvis hadde jeg det, men skulle gjerne sett at du ble advart først, slik at du kan kjøpe ting og tang for å forberede deg.

Problemet mitt var at jeg ble veldig skadet veldig fort, og hadde ikke sjanse å skade ham. Da kampen var over hadde han knapt mistet noe som helst helse i det hele tatt. Skal gjøre noen forsøk til, og det blir nok en del grinding. Har jo ikke fått noen av de nye fiendene som familiars, og det holder ikke med nesten førti. :p
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...