Gå til innhold

Ni No Kuni: Wrath of the White Witch - Diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

Hva i helvete var det som skjedde nå? Er ferdig med den andre byen, og tok bossen der uten noe som helst problem. For første gang siden jeg startet måtte jeg bytte til en annen companion i kampen, men var aldri i fare for å bli drept. Så skulle jeg til neste område. Det kan fint beskrives som splatt. "Lala, enkelt spill, ingen problem. Se, en ny fiende!" SPLATT! Og dermed var det game over? WTF? Prøvde å løpe forbi, kom til en liten by og fant en boss uten noe forvarsel. Kort sagt gidder jeg ikke prøve ta ham engang. Hvordan kan jeg gå fra over atten timer med et for enkelt spill til å bli fullstendig overkjørt av vanlige fiender helt plutselig uten forvarsel? Eller er det en annen by mellom byen i ørkenen og den lengre sør jeg på en eller annen måte har oversett?

Sweet gode nyheter da vet jeg at spillet ikke er for lett.

Og har du hørt om en ting som heter grinding, sjekk ut Familiars du liker,

Ha en atacker en defender og en magi i hver person lvl alle opp til god lvl og eller Metamorphis dem så skal spillet bli litt lettere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg sa har jeg nesten førti familiars, alle unike. (hadde to stk av en plante, men satte den dårligste fri.) Så ja, vet litt av hvert om grinding. :p Problemet er at frem til Old Smokey (gidder ikke spoile mer enn det) er det ganske enkelt, men i neste område ble jeg overkjørt brutalt. Den nye taktikken min er å samle flere familiars, så blir det vel litt lettere etterhvert. Ørkenen var også merkbar vanskeligere enn området før, men ikke så ekstremt.

Lenke til kommentar

Hadde en 18 timers økt på søndag. Ja 18 timer!! Spilte fra 10 om morningen til 4 på natta. Sykt. Sier litt om hvor godt jeg liker spillet. Er vel første gang i mitt liv jeg spilt så lenge i strekk tror jeg. Har spilt till sammen 36 timer. Er lvl 50 med Ollie. For å besvare noen av spm deres uten å spoile for mye:

 

Det kommer flere måter å reise rask mellom steder på. Bla en spell som lar deg reise til steder du har vært før.

 

 

Ang. vansklighetsgrad så blir det veldig mye lettere hvis man grinder litt xp før man går til neste sted, men dette gjør også at kamper blir litt kjedeligere. Du trenger ikke å være så presis med defend/evade, elemental damage osv. Holder ofte bare å spamme attack.

 

Eneste jeg har å trekke for så langt er at jeg gjerne skulle sett at enda mer hadde voice-acting. Men til gjengjeld får dette spillet 10/10 bare for musikken for min del! :D

Endret av ArneMaiden
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Eneste jeg har å trekke for så langt er at jeg gjerne skulle sett at enda mer hadde voice-acting. Men til gjengjeld får dette spillet 10/10 bare for musikken for min del! :D

Kanskje det bare er meg, men jeg synes det blir feil å gi et spill 10/10 utelukkende basert på musikken. Da passer det bedre å gi selve soundtracket 10/10, og at spillet som helhet. :) På samme måte kan vi jo si grafikken også får en 10/10. Men grafikk og lyd alene gjør det ikke til et bra spill. ;)
Lenke til kommentar

Kanskje det bare er meg, men jeg synes det blir feil å gi et spill 10/10 utelukkende basert på musikken. Da passer det bedre å gi selve soundtracket 10/10, og at spillet som helhet. :) På samme måte kan vi jo si grafikken også får en 10/10. Men grafikk og lyd alene gjør det ikke til et bra spill. ;)

Det var ikke ment helt seriøst, men allikevel er musikken så bra at den gjør at jeg overser en del småfeil. Det må i hvert fall være tiårets soundtrack! :D

Lenke til kommentar

Er det noen av dere som spilte CE fra spaceworld før helgen? Noen som har fått noe?

 

Fikk epost fra Spaceworld i dag:

Hei,

 

Vi må dessverre melde vi ikke klarer å levere din ordre på Wizard Edition av Ni No Kuni. Vi hadde et reservert antall hos vår leverandør, men det faktiske antallet vi har fått ble dessverre lavere. Dette skjer svært sjelden, men henger nok sammen med at etterspørselen av dette spillet ble mye større enn antatt.

 

Dette er sterkt beklagelig! Vi har gjort alt i vår makt for å få tak i flere, men det har vist seg å være umulig.

 

For å prøve å rette på noe av dette vil vi kreditere deg det fulle beløpet du har betalt for spillet, men allikevel sende deg den vanlige versjonen av spillet uten kostnad.

 

Utover dette kan vi ikke gjøre annet enn å beklage.

 

Det var jo greit.Da kan jeg ha CE liggendes uåpnet :)

Endret av JoseCuervo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må si noe helt uhørt her lol :p

Jeg forstår ikke hva som er så bra med musikken , den er helt ok men er ikke i nærheten av andre klassiske Jrpg Ost

 

Aldri likt symphoni orkester i spill jeg glemmer det for fort,

Er mere fan av Jrpg keybord og piano med triste sanger og noen ganger gitar riff .

 

Jeg er blitt bortskjemt av FF musikken sikkert derfor

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si noe helt uhørt her lol :p

Jeg forstår ikke hva som er så bra med musikken , den er helt ok men er ikke i nærheten av andre klassiske Jrpg Ost

 

Aldri likt symphoni orkester i spill jeg glemmer det for fort,

Er mere fan av Jrpg keybord og piano med triste sanger og noen ganger gitar riff .

 

Jeg er blitt bortskjemt av FF musikken sikkert derfor

 

Var det samme hos meg i noen år men nå har jeg bare "godtatt" at spillmusikk ikke er som det en gang var:/ samme med zelda skyward sword, musikken er bra men glemmer den for fort:P er sånt med all musikk idag:( som feks gode spill som Mass effect, kjempebra musikk men kan ikke en eneste i hode.

Lenke til kommentar

YES! :D Levlet litt, tok noen bounties og errands, fikk en katt og skjelett på laget og prøvde bossen på ny. Oliver ble slått ut, men jeg tok da bossen i krukken til slutt. :D Vanskeligste bossen til nå, men det er jo bare positivt. :)

 

En ting jeg synes er negativt er at det er Level-5 som har laget dette, og de gav oss også Dragon Quest IX. Begge er knallspill, men med DQIX gav de oss nye quests som gratis DLC hver eneste uke i et helt år. Hvorfor får vi ikke det i dette også? Hadde vært tøft med flere bounties osv hver uke. Kanskje noen som er vanskeligere enn vanlig, men til gjengjeld gir oss nye våpen, rustninger osv?

Lenke til kommentar

Topp spill! er ca 15 timer inn nå! Eneste som irriterer meg litt (flisespikkeri, men det er der) er hvor lite konsekvent voice actingen er. Det er så tilfeldig. i løpet av to minutter hadde jeg først en sekvens med voice acting, 15 bobler med bare tekst , og så voice acting i 10 sekunder til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hm... jeg sa tidligere at det lå på en 7.5/10 hos meg, men der ramlet det ned til 7/10, gitt. Takket være historien.

 

 

Esther ble med til Olivers verden og møtte Myrtle. Men fordi Esther er fra en annen verden kan Myrtle ikke se henne? Det var jo... praktisk. At alle andre kan se henne, og at Esther kan se Myrtle, gjør jo ikke saken bedre. Og om alle har en tvilling i den andre verden, hvor er Olivers tvilling? Jeg har en sterk mistanke om at det er Shadar, men håper inderlig jeg tar feil. Det var ille nok når de gjorde noe sånt i Knights of the Old Republic. Er i grunn lei sånne lettvindte løsninger. Oliver og gjengen har et problem i en verden, så de bare stikker over til den andre og løser hele greia på to sekunder. Kjipt. Selv Dragon Quest IX hadde en bedre historie enn dette, og det sier jo sitt.

 

Btw hva er for øvrig greia med Drippy? Oliver fikk ham av moren, så alle kunne se dukken. "Forsvant" han da han ble levende, eller ser alle han som en dukke, alá Tommy og Tigeren? Det gir jo ikke mening.

 

 

Alchemy er heller ikke helt bra, ser det ut som. Jeg lagde en kopp med sterk kaffe ved å blande ingredienser, men oppskriften ble ikke lagret? Dermed må vi tydeligvis skrive opp alle oppskriftene vi finner selv eller lete de opp på nettet og skrive de ut. Enda verre er det at jeg doblet ingrediensene jeg trengte, men da fungerte ikke oppskriften lengre? Vanligvis kan man lage flere på en gang med å øke antall ingredienser. Legger man i to i stedet for en får vi to, osv. Vil fortsatt si det er en sterk 7er, men ikke fanken om dette er et 10/10-spill.

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...