Gå til innhold

Verden går ikke under?


Dufen

Anbefalte innlegg

Her har jeg brukt alle pengene mine på kokain, prostituerte og bare spist på restauranter siden jeg fikk lønn siden verden skulle gått under for 17 minutter siden. Hva gjør jeg nå? Jeg er fri for penger og verden er her enda...

 

 

OT: Hvor nutty er man om man tror på noe slikt?

Mange kommer med henvisninger til mayakalenderen og at den ender nå idag. Vel, ender og ender. Den er fremført til idag, bare ikke fortsatt.

 

Enkelte sier sågar at aliens har gjemt en stor ufo under jorda som skal stige opp og ødelegge alle som er slemme i alienenes øyne. :ph34r:

 

Religiøse påstår med hold i bibelen at verden går under i dag, selv om det også står i bibelen at dommedags tid vet bare gud og hans sønn... :green:

 

 

Så, hva tror dere? Er dette "nibiru" all over for folk som er i en sårbar situasjon eller er det andre psykisk syke som er leie av livet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde nesten håpet på at noe stort skulle skje. Ikke fordi jeg har et dødsønske eller noe, men bare for å få se noe enormt. Dessverre har jeg aldri trodd på det. Det har vært utallige dommedagsprofesier opp gjennom tiden, og hver gang det ikke skjer, så "utsettes" det. Til slutt mister man all tiltro til "profetene".

Lenke til kommentar

Mange kommer med henvisninger til mayakalenderen og at den ender nå idag. Vel, ender og ender. Den er fremført til idag, bare ikke fortsatt.

Dette er en faktafeil.

 

Denne datoen markerer bare slutten på en såkalt Baktun, en syklus i Mayaenes kalendersystem.

Dette kalendersystemet har mange sykluser, som en "Alautun" som går opp til omtrent akkurat 631 232 87 år.

 

Kalenderen tar ikke slutt med det første.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en faktafeil.

 

Denne datoen markerer bare slutten på en såkalt Baktun, en syklus i Mayaenes kalendersystem.

Dette kalendersystemet har mange sykluser, som en "Alautun" som går opp til omtrent akkurat 631 232 87 år.

 

Kalenderen tar ikke slutt med det første.

Hva er det folk har fått for seg da? Rett å slett en feiltolkning?

Da med SINNSYKE ekstrabiter vel og merke...

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

Hva er det folk har fått for seg da? Rett å slett en feiltolkning?

Da med SINNSYKE ekstrabiter vel og merke...

Tror folk har fått for seg at Mayaene har skrevet alle datoene fram til i dag på stein eller noe sånt, men hva slags kalendersystem er nå det, og hvorfor? Mayaenes kalendersystem er innviklet men ikke ulikt vårt.

Vår kalender har sykluser for dager, uker, måneder, og år. Mayaene tar for seg langt større og flere tidsperioder, slik som den vi er i nå som nærmer seg slutten etter 394 år, og begynner simpelten på nytt.

Lenke til kommentar

Igjen:

 

Verden skulle ikke gå under. Det var bare slutt på verden som vi kjenner den. Og her i kristiansand er det det. Det har ikke vært så mye snø i desember siden 90 tallet...

 

Men det var vel snakk om en syklus som begynnte.. Og iogmed at all denne snøen har kommet så er det enten www.weathermodification.com som er ute å går, eller så er det starten på en ny syklus..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Verden er dømt til å gå under. Bare ikke i dag. Eller i den nærmeste framtid.

Tror nok at menneskeheten går under flere milliarder år før planeten dør å med tanke på at jorden er 4,5 milliarder år gammel så skal vi få panikk pga at noen tullinger leser for mye inn i det som folk for noen tusen år siden kom opp med? jorden har nok sett og kommer til å overleve verre ting enn oss.

Lenke til kommentar

Tja nå er jo denne spådommen kastet i bøtten for flere dager siden, men det var vist en spesiell tid på dagen også, ja. Dette med maja kalenderen har jeg aldri trodd på heller. Det blir nesten det samme som å si at Windows kalenderen lutter i 2099 og da skal liksom jorden gå under.

 

Nei noe slikt har ikke jeg trodd på og stakkers de som har trodd på det! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...