Gå til innhold

Verden går ikke under?


Dufen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok at menneskeheten går under flere milliarder år før planeten dør å med tanke på at jorden er 4,5 milliarder år gammel så skal vi få panikk pga at noen tullinger leser for mye inn i det som folk for noen tusen år siden kom opp med? jorden har nok sett og kommer til å overleve verre ting enn oss.

Sa ingenting om at menneske eksisterer den dagen jorden "går under". Men at det skjer en gang er slettes ikke usannsynlig. For alt vi vet, er det milliarder av år til.

Lenke til kommentar

Det verste er at de sier at "Mayaene tok feil! Haha! Mayaene var dumme, de!".

 

Men Mayaene har aldri spådd at jorda skulle gå under. De bare laga en kalender så langt de gadd, så kommer det noen idioter og sier at "ja men det betyr at jorda går under når kalenderen slutter".

Mayakalenderen slutter jo egentlig aldri, det er hjul som går rundt.

Det største hjulet har nå, for første gang. gått en runde og kalenderen startet på 0 igjen.

Lenke til kommentar

Men Mayaene har aldri spådd at jorda skulle gå under. De bare laga en kalender så langt de gadd, så kommer det noen idioter og sier at "ja men det betyr at jorda går under når kalenderen slutter".

De skrev vel litt mer enn det. De skrev om at mennesket byttet form når hver av syklusene gikk ferdig og at de begynte på nytt i en ny form fordi den forrige formen var for dårlig. Leiremenneskene, tremenneskene, mais menneskene, osv. Og at den gammle mennesketypen ble utslettet av en ildsprutende krokodille.

 

Men jeg har ihvertfall ikke merket at jeg er bygd opp av noe annet stoff etter "dommedagen". Og jeg så heller ikke noen illspruende krokodille...

 

Og med mindre man ikke tror at menneskene var lagd av treverk og leire tidligere så er det vel heller ingen grunn til å tro at menneskene skulle bytte form i 2012.

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

De skrev vel litt mer enn det. De skrev om at mennesket byttet form når hver av syklusene gikk ferdig og at de begynte på nytt i en ny form fordi den forrige formen var for dårlig. Leiremenneskene, tremenneskene, mais menneskene, osv. Og at den gammle mennesketypen ble utslettet av en ildsprutende krokodille.

 

Men jeg har ihvertfall ikke merket at jeg er bygd opp av noe annet stoff etter "dommedagen". Og jeg så heller ikke noen illspruende krokodille...

 

Og med mindre man ikke tror at menneskene var lagd av treverk og leire tidligere så er det vel heller ingen grunn til å tro at menneskene skulle bytte form i 2012.

 

Tja, noen ganger, når jeg er skikkelig stiv og støl, så hadde jeg ikke blitt overraska om jeg hadde funnet ut at jeg var laga av tre. Men det har ikke endra seg etter "dommedagen" uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...