Gå til innhold

Skolemassakre i USA (Konspirasjonstilnærmingen)


Anbefalte innlegg

Har du sett bilete av dei døde på Utøya?

Ja.

 

lol

Level One Linguistics.

 

Sa han uten å røre hverken temaet eller sine egne vage påstander. Forutsigbart ;)

Har du noe konstruktivt å komme med? Har du lyst til å diskutere spesifikke deler av informasjonen jeg har fremlagt eller skal du bare fortsette med dette tullet i det uendelige?

 

Jævla troll.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du noe konstruktivt å komme med? Har du lyst til å diskutere spesifikke deler av informasjonen jeg har fremlagt eller skal du bare fortsette med dette tullet i det uendelige?

 

Jævla troll.

 

Jeg vet ikke om det er evnen eller viljen det skorter på men jeg har trossalt stilt ganske konkrete spørsmål:

 

Kan jeg få høre hva dere mener hendte?

Mener dere at ingen ble drept?

Isåfall, må det jo være snakk om ett helt lokalsamfunn som er med på konspirasjonen. Vi snakker ganske mange tusen mennesker antagelig, bare i denne lille delen av konspirasjonen.

Er det dette dere mener?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479771&st=440

 

Det er altså snakk om tyvetalls døde, med familier. Det er også snakk om venner og bekjente. Om du finner på en skoleklasse, finner på mennesker som skal ha bodd i området og finner på etterlatte, som egentlig aldri har bodd der, så vil folk reagere. Med andre ord må det være ett enormt apparat rundt disse skuespillerne der lokalsamfunnet må late som skuespillerne har bodd der, og som om ofrene, som angivelig aldri fantes, både bodde og gikk på skole der.

Er det dette du mener foregår?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1479771&st=460

Lenke til kommentar

Som vart tatt av?

Hva slags betydning har det?

 

Det eksisterer blant annet videoer av lik på fergeleiet etter evakueringen og det eksisterer video filmet fra havet av de som ligger døde i vannkanten på Utøya og det eksisterer et fotografi av de som døde bak pumpehuset.

 

Dette har forøvrig lite å gjøre med hendelsen i USA bortsett fra at utfallet av den og Utøya er det samme hvilket er større våpenkontroll og dermed en befolning det er lettere å begå overgrep mot.

 

Jeg vet ikke om det er evnen eller viljen det skorter på men jeg har trossalt stilt ganske konkrete spørsmål:

 

 

 

http://www.diskusjon...=1479771&st=440

 

 

 

http://www.diskusjon...=1479771&st=460

Og disse spørsmålene har du fått besvart. Det er ingenting som tyder på at et helt lokalsamfunn må være delaktig i dette bortsett fra i din egen fantasi.

Lenke til kommentar

Og disse spørsmålene har du fått besvart. Det er ingenting som tyder på at et helt lokalsamfunn må være delaktig i dette bortsett fra i din egen fantasi.

 

Nei, nå unngikk du egentlig hele problemstillingen det du selv legger frem skaper, samt mesteparten av spørsmålene. Mener du at ingen ble drept? Isåfall, hvordan klarer de å stage disse drapene? Er det ingen i lokalsamfunnet som stusser over at de plutselig har fått avdøde naboer osv. som aldri fantes før? Eller folk ved skolen som synes det er litt rart at en skoleklasse de aldri har hørt om plutselig raporteres drept? Er det ingen som synes det er rart når mennesker utenfra plutselig dukker opp og hevder de bor der og har hatt ungene sine på skole der?

 

Og kanskje like viktig, hvorfor gå til slike steg med enormt mye større risiko, når de like gjerne kunne drept noen på ordentlig?

Lenke til kommentar

Om området er sperret av og ingen slipper til så er det vel begrenset hva lokalsamfunnet vet også.. hvorfor skulle hele lokalsamfunnet være med på det?

Jeg ville i det minste antatt at noen foreldre eller lærere på den skolen ville stått fram og sagt at "vi savner da ingen av elevene eller lærerne". Det må jo være noen barn som går på den skolen, og noen ansatte som var på jobb den dagen. Eller mener du at skolen som sådan er oppdiktet sammen med episoden? Hvorfor er da ingen som faktisk bor der i byen som sier det?

 

Har du sett noe som tyder på at hele lokalsamfunnet tror akkurat det samme i denne saken? Kan du legge frem kilder på at hele lokalsamfunnet tenker likt i denne saken?

Jeg har ikke sett noe som tyder på at de ikke gjør det. Det er selvsagt teoretisk mulig at en eller flere der tenker anderledes, men i så fall holder de kjeft. Jeg kan selvsagt ikke bevise at de ikke finnes. Men du derimot må gjerne finne bare én av dem som står fram. Kanskje de ikke tør stå fram? I så fall er vi tilbake til start...

 

Ser du hvor meningsløst spørsmålet er?

Nei.

Lenke til kommentar

Og disse spørsmålene har du fått besvart. Det er ingenting som tyder på at et helt lokalsamfunn må være delaktig i dette bortsett fra i din egen fantasi.

 

Jo, det er helt nødvendig at et helt lokalsamfunn må være med på en så sinnsykt omfattende konspirasjon som du legger opp til her.

 

Man kan ikke bare konstruere et helt relasjonsnettverk i et lokalsamfunn uten at noen reagerer på det. Tror du ikke de drepte barna hadde foreldre som bodde i nærheten av skolen, og som folk kjente?

At ingen ble drept og at alle foreldrene er innleide skuespillere er så utenkelig at det nesten ikke er verdt å kommentere. Men for konspirasjonsteoretikere er det visst like logisk som at 1+1 er 2.

 

Er det prestisje i å finne på den mest usannsynlige alternative forklaringen som er mulig å koke sammen?

 

Et tenkt scenarie: på skolen der du bor blir 20 barn drept av en våpendesperado. Tror du ingen ville reagert om det da plutselig dukket opp 20 nye barnenavn og 40 foreldre (og 80 besteforeldre) uten at noen på skolen i eller i nabolaget hadde hørt om dem før?

 

Vennligst svar på desse spørsmålene uten å gå inn i en ny Gish Gallop.

 

PS: Fravær av bevis (bilder av døde barn) er ikke ensbetydende med at det ikke er sant.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Det er faktisk ganske enkelt å komme unna med store bedrag når majoriteten av befolkningen tror at mestrene i løgnens kunst føler skam.

 

Ja, man skulle tro at om det hele var iscenesatt så ville noen stått frem, det er korrekt, men hva vil pressen og dens mange agendaer tjene på å publisere en slik sannhet?

 

Motiv for saken?

 

Ikke verre enn å se hva hylekoret forlanger å gjennomføre i etterkant.

Endret av Magical Mystery Tour Guide
Lenke til kommentar

Ja, man skulle tro at om det hele var iscenesatt så ville noen stått frem, det er korrekt, men hva vil pressen og dens mange agendaer tjene på å publisere en slik sannhet?

 

Eh... Enhver journalist i verden ville dånt av begeistring for å kunne avsløre en slik vanvittig konspirasjon. Her hadde det vanket Pulitzerpriser i øst og i vest.

 

Pro tip: ikke alle journalister og redaktører i verden er eid av Illuminati.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...