Gå til innhold

Samletest: Vi kårer Norges beste nettbrett


Anbefalte innlegg

Synes det er positivt at amobil ikke skriver akkurat det samme som alle andre. Flott at de gjør seg egne erfaringer, og ikke bare automatisk kopierer andre. Jeg har som de aller, aller fleste andre brukere av Galaxy Note 10.1, problemer med å forstå slakten som utenlandsk presse først og fremst står i spissen for. Har de virkelig prøvd brettet? Jeg har forsøkt mange nettbrett, men Galaxy Note 10.1 er uten sammenligning det mest innovative nettbrettet pr dags dato. Førsteplassen er absolutt fortjent!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dere i det hele tatt lest hva The Verge skrev eller sett videoen? Det er blitt observert at de bruker ubevisst (eller bevisst siden de er en Apple fanatiker? (Se anmeldelsescorene så skjønner dere hva jeg mener)) sparemodus mens de testet Note 10.1. Ikke bare det, de skrev også at nettbrettet er ikke for alle siden det kommer med en pen... Hva i? At det følger med en pen betyr ikke at man må bruke det. Note 10.1 virker bedre enn Galaxy tab 2 10.1, selv uten S pennen! Note 10.1 er et utmerket nettbrett for å ta notat med, og muligens et av de beste.

 

Tilgjengeligheten er noe man alltid vil ha, og Samsung svarte med å inkludere S-pennen. Dette kan da ikke være en negativ brukertilpasning da pennen funker som bare det, noe som The Verge mente det motsatte.

Endret av nKyb
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bruker penn på iPad 4 gen jeg.. Flotters. Etter å bli vant til "retina" oppløsning er det ingen vei tilbake. F.eks går det an å lese artikler uten å måtte forstørre. Det er digg det!

Fine ting det. Flaks at oppløsning ikke var så viktig før iPad 3/4, når de fleste Androidtabletene hadde bedre oppløsning ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fantastisk. Amobil slår beina under sin egen troverdighet, slår seg selv på kjeften, skyter seg selv i foten, for til slutt å blåse ut hjernen med kanon. Alt dette i én og samme artikkel. Det Amobil forteller oss er at karakterene de gir i sine tester faktisk er terningkast på ordentlig - som i helt tilfeldig. En uke gir de et nettbrett terningkast 5, få uker senere gir de samme nettbrett terningkast 6. Eller de gir samme nettbrett både terningkast 5 og terningkast 6 i to forskjellige artikler i løpet av samme dag. Dette fordi de "i denne oversikten har fokusert på hvilke nettbrett som er best totalt sett". WTF? Hva er testene Amobil publiserer til vanlig ment å "fokusere på" da? Hva er forskjellen mellom terningkast for "totalvurdering" i Amobils vanlige tester og terningkast for nettbrett "totalt sett" i denne testen?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg er forundret over at Amobil så åpenlyst selger seg som en annen mediahore, jeg har sett tegnene på manglende integritet før, men litt skuffende er det likevel.

Endret av Newton
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvilket nettbrett har Amobil gitt terningkast fem og seks samme dag i to forskjellige tester?

 

De skriver jo ganske klart at denne vurderingen ikke er lik den vurderingen de vanligvis gjør. Feks er pris ikke en så stor faktor her. De går fra å vurdere brettene hver for seg, til å vurdere dem i mot hverandre. Det er to forskjellige øvelser. Det er som å teste biler enkeltvis og tester biler mot hverandre. Det er ikke sikkert at du får samme svar da, særlig hvis du vektlegger ting forskjellig i de to testene.

 

Merkelig at noen kan investere så heftig i en plattform at en tror Amobil er kjøpt og betalt fordi yndlingsprodusenten bare fikk en andre og fjerde plass. Kan det ikke hende at Amobil er mer objektiv og nøytral en du er? At det er noen andre en Amboil som åpenlyst har solgt seg med hud og hår?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Er dette en seriøs test ? iPad er best .)
Ikke for å være slem, men den kommentaren er en av de dummeste jeg har lest i dag...

 

Jeg lurer på hvor gammel Forester er, 9år?

 

At Asus Transformer Pad Infinity TF700 får trekk for manglende 3G støtte, ser jeg ikke som noe problem. Jeg kjøpte meg selv et Asus Transformer nettbrett av typen TF300T og er superfornøyd. De fleste smarttelefoner i dag støtter jo oppretting av hotspots! Nettbrettene er jo også billigere uten sim. Greit at telefonen bruker litt mer strøm med denne funksjonen skrudd på, men ser ikke det som noe stort problem. :)

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Sponsored by Samsung?Hvordan kan en svindyr Windows 8 tablet slå iPad 3/4? Og hvorfor er Samsung på første plass? Jo, den er nok bra, men iPad knuser alle tablets på underholdning, apps, fart, kvalitet og mye annet.

 

Ja, sponsored by Samsung. Men ble litt lei meg nå på dine vegne ved å se at du tror Apple lager gode ting. Apple er bare reklame, mote og propaganda. Asus Transformer Pad Infinity skulle ha vunnet. Raskeste nettbrettet der ute. Ellers virker microsoft surface som et godt konsept :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor gammel Forester er, 9år?

 

At Asus Transformer Pad Infinity TF700 får trekk for manglende 3G støtte, ser jeg ikke som noe problem. Jeg kjøpte meg selv et Asus Transformer nettbrett av typen TF300T og er superfornøyd. De fleste smarttelefoner i dag støtter jo oppretting av hotspots! Nettbrettene er jo også billigere uten sim. Greit at telefonen bruker litt mer strøm med denne funksjonen skrudd på, men ser ikke det som noe stort problem. :)

 

 

At enkelte ønsker 3G-støtte på nettbrettet sitt er vell ikke så vanskelig å forstå? Selv om du føler at hotspot er godt nok og at redusert batteri på mobilen ikke er noe problem for deg så er du vell enig at dette fort kan være en ulempe for andre så det å ikke tilby en modell med 3G-støtte, på en toppmodell er et minus for mange og burde nevnes i en anmeldelse av produktet?

Lenke til kommentar

At enkelte ønsker 3G-støtte på nettbrettet sitt er vell ikke så vanskelig å forstå? Selv om du føler at hotspot er godt nok og at redusert batteri på mobilen ikke er noe problem for deg så er du vell enig at dette fort kan være en ulempe for andre så det å ikke tilby en modell med 3G-støtte, på en toppmodell er et minus for mange og burde nevnes i en anmeldelse av produktet?

 

Jo, selfølgelig skal det stå i anmeldelsen, og at det er et minus i forhold til andre modeller som har det er jo naturlig. Er bare det at jeg ikke synes det skal vektlegges like mye i trekk som andre mangler. Iom at nettbrettet fungerer like godt på internett uten simleser.

 

Ville bare dele mine erfaringer. For meg har det fungerert like godt på nett med internett deling via mobilen, som med andre nettbrett med datakort. Og du slipper jo også datakort kostnader fra operatør...

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Sjekk hva som skjer når Galaxy Note 10.1 ganske straks får Android 4.1.x! Epleting kan slenge seg i veggen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=LZ3krff1JCE&feature=player_embedded

 

Mer info hos Samsung om oppgraderingen "Premium Suite"/Android 4.1:

http://www.samsung.com/global/microsite/galaxynote/note_10.1/index.html?type=find

Endret av L_Skywalker
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sjekk hva som skjer når Galaxy Note 10.1 ganske straks får Android 4.1.x! Epleting kan slenge seg i veggen.http://www.youtube.com/watch?v=LZ3krff1JCE&feature=player_embedded

 

Nice :) Må sjekke ut Asus nettbrettet mitt om jeg har oppdatert til 4.1 :p Vinduer er noe jeg har tenkt på lenge. Greit at du har widgets på startskjermene, men programmer delt opp i vinduer istedetfor fullskjerm, da snakker vi...

Endret av kenjako2
Lenke til kommentar

Man kan mene hva man vil om førsteplassen, men dersom Amobil virkelig syns man bør kjøpe et Surface RT brett i stedet for iPad, så er det tydelig at denne testen er utført på amobils julebord litt etter midnatt.

 

Referer til punktet der de mener at du skal kjøpe en Surface RT, jeg ser ut til å ha hoppet over det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For en utrolig merkelig kåring dette var.. på 10. plass finner vi Nexus 7 som får minus fordi den er litt mindre.. mens på 2. plass finner vi iPad mini som får pluss fordi den er kompakt og "lett å ta med".. :S

 

Men det som er mest underlig er Amobil's lovprising av Note 10.1, og jeg må nesten gjenta meg selv. Med tanke på hvor klar og tydelig kritikken av Galaxy Note 10.1 har vært kan jeg ikke begripe at den vinner noen pris. Det blir vanskelig å avskrive alle disse omtalene (finnes nok av andre å plukke ut også), men spesielt Arstechnica leverer særdeles god og grundig innsikt i det meste de skriver om, og de oppsummerer det greit i konklusjonen.

The Galaxy Note 10.1 has too many problems to be a great tablet. It's too flimsy and its screen doesn't hold a candle to other similarly priced tablets

 

Man kan godt sette pris på at Samsung prøver på noe "nytt", men ved å hedre et produkt som til syvende sist fortsatt er langt bak andre nettbrett, sender man et signal til Samsung om at det de har levert er bra nok. Som Nilay Patel så fint sier det: En skuffende tablet med en fin penn er fortsatt en skuffende tablet...

 

Det er helt akseptabelt at Amobil har et annet inntrykk av Note 10.1 enn de fleste andre, men til syvende sist er det oss forbrukere som taper når man prisgir produkter som ikke leverer slik det burde. Selv om ideen er god, mener jeg, og tilsynelatende svært mange andre, at gjennomførelsen ikke er spesielt tilfredstillende.

 

Og at noen kan påstå at byggekvaliteten på Note 10.1 er god er for meg ubegripelig. Den er laget i billig plastikk i typisk Samsung-stil. Samsung har derimot vist med Nexus 10 at de kan lage ting i plastikk som føles greit, men Note 10.1 er ikke et eksempel på dette. Ikke har den NFC, dårlige kameraer, TouchWiz er overraskende dårlig implementert, ingen JellyBean (enda), i disse retina-tider er skjermen på Note 10.1 langt bak konkurransen, den mest imponerende (i negativ forstand) samling med bloatware jeg har sett på en tablet, S-pennen er ikke spesielt presis, slik at bare store bokstaver kommer frem, og kanskje værst av alt er Samsung sin beslutning om å erstatte helgode Android-applikasjoner som kalenderen, nettleseren, og mailklient med sine egne kjipe versjoner.

 

Nei fysj, det er rett og slett så mye negativt å si om Galaxy Note 10.1, at jeg kjenner jeg blir ordentlig skuffet når jeg ser at Amobil gang på gang hedrer den som det beste som finnes på tabletmarkedet...

Endret av Untouchab1e
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fantastisk. Amobil slår beina under sin egen troverdighet, slår seg selv på kjeften, skyter seg selv i foten, for til slutt å blåse ut hjernen med kanon. Alt dette i én og samme artikkel. Det Amobil forteller oss er at karakterene de gir i sine tester faktisk er terningkast på ordentlig - som i helt tilfeldig. En uke gir de et nettbrett terningkast 5, få uker senere gir de samme nettbrett terningkast 6. Eller de gir samme nettbrett både terningkast 5 og terningkast 6 i to forskjellige artikler i løpet av samme dag. Dette fordi de "i denne oversikten har fokusert på hvilke nettbrett som er best totalt sett". WTF? Hva er testene Amobil publiserer til vanlig ment å "fokusere på" da? Hva er forskjellen mellom terningkast for "totalvurdering" i Amobils vanlige tester og terningkast for nettbrett "totalt sett" i denne testen?

 

Jeg er ikke sikker på om jeg er forundret over at Amobil så åpenlyst selger seg som en annen mediahore, jeg har sett tegnene på manglende integritet før, men litt skuffende er det likevel.

Hvorfor ikke bare si det rett ut: Du er sur og gretten fordi ipad'en din ikke fikk første plass. Alle vet jo at Apple er best i alt. :) Buhuhu!! Apple sakker akterut. Korrupsjon!! Bestikkelser!
  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...