Gå til innhold

Samletest: Vi kårer Norges beste nettbrett


Anbefalte innlegg

Litt besynderlig at et nettbrett som koster 1000 kr mer enn iPad og mange andre nettbrett, har dårligere skjermoppløsning og føles litt tregt i bruk kan vinne denne testen.

 

Se på prisen på ipad her i testen? Uten å studere versjoner etc så mye mer;

 

Den føles ikke treg i bruk. Det hender ofte at min iPad også hemger seg, blir urespnsiv og ikke minst hjem knappen fusker. Alle tablets har den laggen en gang iblant.. Men kun ipad (og kanskje med tiden win8 tabs) har fuskete hjem knapper :)

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som dere ikke har vurdert nettbrettene mot de samme kriteriene.

-et brett får trekk for at den støtter få videoformater ,iPad og iPad mini støtter bare mp4 og det nevnes ikke.

-et 7" brett får trekk for ukurrant størrelse ,mens iPad mini som er like stort "passer perfekt i handen"

-1 brett får trekk for manglene HDMI utgang ,iPad-ene manger også dette men de får ikke trekk for dette(mulig flere av brettene mangler HDMI)

 

Edit: Så nå at det ble mye hakking på iPad-ene:-) ...,er ikke noen Ipad hater ,jeg har iPad selv og er fornøyd med den ,men synes testen er litt merkelig

Endret av Kakemonstre
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Virker som dere ikke har vurdert nettbrettene mot de samme kriteriene.-et brett får trekk for at den støtter få videoformater ,iPad og iPad mini støtter bare mp4 og det nevnes ikke.-et 7" brett får trekk for ukurrant størrelse ,mens iPad mini som er like stort "passer perfekt i handen"-1 brett får trekk for manglene HDMI utgang ,iPad-ene manger også dette men de får ikke trekk for dette(mulig flere av brettene mangler HDMI)

 

Tenker akkurat det samme.

Samme om at nettbrettet ikke har kamera bak, så er det et minus?

 

Lenke til kommentar

Dette skriver jeg på min iPad. Men jeg kan se at Samsung galaxy note 10.1 kan være fantastisk, det er jo alt etter hva du leter etter. Jeg er storfornøyd med iPad og kunne ikke tenkt å bytte den mot et annet nettbrett. Men jeg må innrømme at galaxy note 10.1 ser ganske digg ut ?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen er jeg ikke i tvil. Det blir Nexus 7 (32GB) på meg. Kanskje Nexus 10.

 

Er ingen stor fan av iOS, og vil ikke ha "Android med skall". Da er det ikke mange alternativer igjen gitt. Og prisen er jo ganske hyggelig også. Under 2k i skrivende stund for Nexus 7 med 32GB. Mer trenger jeg nok ikke.

Lenke til kommentar

Etter å ha lest denne testen er jeg ikke i tvil. Det blir Nexus 7 (32GB) på meg. Kanskje Nexus 10.Er ingen stor fan av iOS, og vil ikke ha "Android med skall". Da er det ikke mange alternativer igjen gitt. Og prisen er jo ganske hyggelig også. Under 2k i skrivende stund for Nexus 7 med 32GB. Mer trenger jeg nok ikke.

 

ta en 16gb. trenger ikke mer enn det:P

Lenke til kommentar

Synes kamera bak er veldig nyttig. Bruker det bl.a. til å ta bilde av whiteboarden under eller etter møter, samt vise poden eller annet under videosamtaler.

 

Vil anbefalle Asus TF300 som et meget godt alternativ i 3000 kroners klassen. Storfornøyd! 32 gb, microsd slot, hdmi (men håper på miracast støtte snart) og fullverdig usb med en liten adapter. Med mx player støttes "alle" videoformater. Spill flyter lekkert med Tegra 3.

 

Merkelig at iPad 4 ikke endret formatet til 16:9 som iPhone 5. Designet bringer tankene til de gamle bilderørs tvene. :-)

Endret av jornhd
Lenke til kommentar

Hmm, mulig jeg er litt skadd men har faktisk 3 av nettbrettene på denne lista.

 

Personlig skjønner jeg ikke denne slakten av note10.1 det henvises til. Den har sine bakdeler, men den har også sine unike fordeler. Synes ikke den stikker seg veldig ut i hverken positiv eller negativ retning kontra de andre tabsene i huset, den er bare annerledes.

 

AtW

Lenke til kommentar

Noten er et fantastisk verktøy!!!! bruker den 8-10t hver dag.

Man kan prate hvor mye man vil om størrelser. oppløsning, kraft, og lagring. Prøv å gjør matematiske regneoppgaver og ta notater fra matte forelesninger på Høgskole+ nivå med noen av de andre nettbrettene så merker dere fort at dere kun eier dyre gameboyer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bruker penn på iPad 4 gen jeg.. Flotters. Etter å bli vant til "retina" oppløsning er det ingen vei tilbake. F.eks går det an å lese artikler uten å måtte forstørre. Det er digg det!

 

Tabletene er mindre tilpasset det, og pennen er også dårligere (om det er samme type som på vår ipad, dvs en sånn med en liten metallspiral på tuppen)

 

AtW

Lenke til kommentar

Bruker penn på iPad 4 gen jeg.. Flotters. Etter å bli vant til "retina" oppløsning er det ingen vei tilbake. F.eks går det an å lese artikler uten å måtte forstørre. Det er digg det!

Pennen på Galaxy Note 10.1 er i en helt annen klasse enn de kapasative pennene en kan bruke på andre tablets (som bare emulerer en finger).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pennen på Galaxy Note 10.1 er i en helt annen klasse enn de kapasative pennene en kan bruke på andre tablets (som bare emulerer en finger).

 

Er jo ikke bare Note 10.1 som har den. Samsung Ativ Smart PC, Samsung Ativ Smart PC Pro og Microsoft Surface Pro har jo alle en slik Wacom penn ;) (dog de nettbrettene er i helt andre klasser)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er jo ikke bare Note 10.1 som har den. Samsung Ativ Smart PC, Samsung Ativ Smart PC Pro og Microsoft Surface Pro har jo alle en slik Wacom penn ;) (dog de nettbrettene er i helt andre klasser)

Og ingen av de er i salg ennå.

 

edit:

Poenget mitt var heller ikke å si at det ikke var andre tablets som har ordentlig penn (for de finnes), så det var kanskje litt dårlig formulert. Målet var å poengtere at det ikke går an å sammenligne de to ulike typene penn.

 

Jeg har brukt min note 10.1 for all skriving i tre måneder nå. Hundrevis av sider med forelesningsnotater. Tror jeg aldri kommer til å gå tilbake til papir.

Endret av Frexxia
Lenke til kommentar

Nå til en liten slakt av IPad mini som er ett bra produkt, men ut ifra det jeg har lest i div tester +specs ikke fortjener 2.plassen. punkt 1.vanskelig å bere med 1hand dersom man ikke bruker ett beskyttende etui! Er ikke like lett å putte i jakkelomma som andre 7tommer brett. For lav oppløsning til å spille av video i hd på youtube som nexus 7 kan.4:3 formatet er dårlig egnet til å se video i! Prisen er ganske stiv for å være ett lite nettbrett ! Samme brikke sett som IPad 2 altså litt utdatert, men gjør det ok pga lav oppløsning og liten skjerm. Ipad 4 klart bedre en mini! Hadde jeg valg uten å se på pris asus paden med tastatur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://mobile.theverge.com/2012/10/30/3576178/apple-ipad-mini-review

http://m.t3.com/reviews/ipad-mini-review

http://www.trustedreviews.com/ipad-mini_Tablet_review

http://www.engadget.com/2012/10/30/apple-ipad-mini-review/

http://m.nbcnews.com/technology/gadgetbox/review-ipad-mini-beats-competition-you-may-want-wait-1C6820707

http://m.techradar.com/reviews/pc-mac/tablets/ipad-mini-1096514/review

 

 

Nå til en liten slakt av IPad mini som er ett bra produkt, men ut ifra det jeg har lest i div tester +specs ikke fortjener 2.plassen. punkt 1.vanskelig å bere med 1hand dersom man ikke bruker ett beskyttende etui! Er ikke like lett å putte i jakkelomma som andre 7tommer brett. For lav oppløsning til å spille av video i hd på youtube som nexus 7 kan.4:3 formatet er dårlig egnet til å se video i! Prisen er ganske stiv for å være ett lite nettbrett ! Samme brikke sett som IPad 2 altså litt utdatert, men gjør det ok pga lav oppløsning og liten skjerm. Ipad 4 klart bedre en mini! Hadde jeg valg uten å se på pris asus paden med tastatur!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...