Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Får av en eller annen grunn en esktremt treg nedlasting på PS4'en min. Fatter ikke hvorfor det går så tregt der. Har en 25/5 linje. På Iphonen, laptopen, Xbox 360'en og Xbox One'en min, så får jeg full speed, når jeg laster ned. Speed-testen på Xbox One'en viser 25 download og 5 upload, og jeg laster ned et 30-40Gb spill på noen få timer.

 

På PS4'en, så tar det 4-5 timer å laste ned 3gb. Nå jeg kjører "test Connection" på PS4'en, så får jeg NAT Type 2, og en download som varierer mellom 13mb og 17mb ned. Hvorfor er PS4'en så ekstremt mye tregere enn alt annet, som er tilkoblet til samme nettverk? Er det noe jeg kan gjøre for å gi PS4'en samme hastighet som alt annet?

Endret av soldatfrank
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

På PS4'en, så tar det 4-5 timer å laste ned 3gb. Nå jeg kjører "test Connection" på PS4'en, så får jeg NAT Type 2, og en download som varierer mellom 13mb og 17mb ned. Hvorfor er PS4'en så ekstremt mye tregere enn alt annet, som er tilkoblet til samme nettverk? Er det noe jeg kan gjøre for å gi PS4'en samme hastighet som alt annet?

Du mener vel 13mbps? Man kan ikke ha 13 Mb i sekundet med 25/5 mbit linje.

Jeg har 100/100mbit og det tilsvarer rundt 11Mb i sekundet, her er det noe som skurrer hehe.

Jeg ligger rundt på 46.7 mbps noe som tilsvarer rundt 5-6 Mb i sekundet på PS4. PCen tar som regel alltid rundt 9-10 Mb i sekundet.

Lenke til kommentar

 

 

På PS4'en, så tar det 4-5 timer å laste ned 3gb. Nå jeg kjører "test Connection" på PS4'en, så får jeg NAT Type 2, og en download som varierer mellom 13mb og 17mb ned. Hvorfor er PS4'en så ekstremt mye tregere enn alt annet, som er tilkoblet til samme nettverk? Er det noe jeg kan gjøre for å gi PS4'en samme hastighet som alt annet?

Du mener vel 13mbps? Man kan ikke ha 13 Mb i sekundet med 25/5 mbit linje.

Jeg har 100/100mbit og det tilsvarer rundt 11Mb i sekundet, her er det noe som skurrer hehe.

Jeg ligger rundt på 46.7 mbps noe som tilsvarer rundt 5-6 Mb i sekundet på PS4. PCen tar som regel alltid rundt 9-10 Mb i sekundet.

 

 

Takk for hjelpen. Setter virkelig pris på hjelpsomme svar som dette.

Endret av soldatfrank
Lenke til kommentar

Har 50/10 linje og på PS4 får jeg normalt mellom 24 Mbps og 30 Mbps (3 - 3,5 Mb i sekundet ned)

 

http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=10&unit=Mbps

 

 

Her er en lenke for dem som får veldig trege hastigheter:

http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PS4/

 

Takker. Nå kjører jeg UpNp på ruteren min, og alt får "open nat" (inkl. PS4'en) samt maks speed, utenom PS4'en. Vil ikke evt. Dette hemme de andre enhetene, om jeg åpner portene mot PS4'en?

Lenke til kommentar

 

Har 50/10 linje og på PS4 får jeg normalt mellom 24 Mbps og 30 Mbps (3 - 3,5 Mb i sekundet ned)

 

http://web.forret.com/tools/bandwidth.asp?speed=10&unit=Mbps

 

 

Her er en lenke for dem som får veldig trege hastigheter:

http://portforward.com/english/applications/port_forwarding/PS4/

 

Takker. Nå kjører jeg UpNp på ruteren min, og alt får "open nat" (inkl. PS4'en) samt maks speed, utenom PS4'en. Vil ikke evt. Dette hemme de andre enhetene, om jeg åpner portene mot PS4'en?

 

 

Har ikke detalj kunnskaper på dette så har ikke bedre svar enn at du må nesten bare prøve å teste.

Lenke til kommentar

 

 

På PS4'en, så tar det 4-5 timer å laste ned 3gb. Nå jeg kjører "test Connection" på PS4'en, så får jeg NAT Type 2, og en download som varierer mellom 13mb og 17mb ned. Hvorfor er PS4'en så ekstremt mye tregere enn alt annet, som er tilkoblet til samme nettverk? Er det noe jeg kan gjøre for å gi PS4'en samme hastighet som alt annet?

 

Du mener vel 13mbps? Man kan ikke ha 13 Mb i sekundet med 25/5 mbit linje.

Jeg har 100/100mbit og det tilsvarer rundt 11Mb i sekundet, her er det noe som skurrer hehe.

Jeg ligger rundt på 46.7 mbps noe som tilsvarer rundt 5-6 Mb i sekundet på PS4. PCen tar som regel alltid rundt 9-10 Mb i sekundet.

Takk for hjelpen. Setter virkelig pris på hjelpsomme svar som dette.

Var ikke så mye hjelp jeg ga, men noe må være galt, stor sannsynlighet med PSN siden dine andre enheter funker bedre.

Transistor er ute på PSN, laster det ned nå. 5 minutter på 2.5gb er ganske bra for min del på PSN.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

På PS4'en, så tar det 4-5 timer å laste ned 3gb. Nå jeg kjører "test Connection" på PS4'en, så får jeg NAT Type 2, og en download som varierer mellom 13mb og 17mb ned. Hvorfor er PS4'en så ekstremt mye tregere enn alt annet, som er tilkoblet til samme nettverk? Er det noe jeg kan gjøre for å gi PS4'en samme hastighet som alt annet?

Du mener vel 13mbps? Man kan ikke ha 13 Mb i sekundet med 25/5 mbit linje.

Jeg har 100/100mbit og det tilsvarer rundt 11Mb i sekundet, her er det noe som skurrer hehe.

Jeg ligger rundt på 46.7 mbps noe som tilsvarer rundt 5-6 Mb i sekundet på PS4. PCen tar som regel alltid rundt 9-10 Mb i sekundet.

 

Jeg tror du blander Mb og MB. Mb er det du måler nettlinja di i, f.eks. 25/5 og da skal du få 25/5 Mb. MB derimot er Mb/8. 100/100 som du har tilsvarer derfor 12,5.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...