Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Jeg holder på med The Last of Us nå. Er vel midt i vil jeg tippe. Bra spill, men det irriterer vettet av meg når Ellie og de andre løper i veien og gjerne rett ved siden av fiendene og likevel ser ikke fiendene dem. Dreper innlevelsen av spillet når det skjer.

 

Dette var det som trakk mest ned for min del også, idiot A.I. Heldigvis er det ikke slik hele tiden. Jeg føler jeg gjentar meg selv, men jeg ønsker at utviklere snart kan knekke koden og fokusere på god A.I i spill...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De har ikke benektet at det kan komme en oppfølger.

Selvsagt kommer det en oppfølger før eller senere. Poenget er at de sa det ikke var mulig da det første kom. Det de sier må man med andre ord ta med en stor klype salt. For den saks skyld kommer GTA4 aldri til PC...

 

Jeg holder på med The Last of Us nå. Er vel midt i vil jeg tippe. Bra spill, men det irriterer vettet av meg når Ellie og de andre løper i veien og gjerne rett ved siden av fiendene og likevel ser ikke fiendene dem. Dreper innlevelsen av spillet når det skjer.

Hva med å kaste en molotov cocktail så en fiende tar fyr, men to andre står midt oppe i flammene uten å merke det? Hva med å sitte bokstavelig talt rett foran en fiende uten at han merker deg? Hva med å skyte en vanlig fyr i hodet fem, seks ganger før han endelig dør? Det er nok ganske mange ting som trekker ned på innlevelsen for min del. Å se gjennom vegger hjelper heller ikke...

 

(sorry, han "ser" ikke. Han hører den nøyaktige posisjonen på milimeteren til syv, åtte fiender i tre rom bortenfor, til tross for at noen spaserer rundt omkring, og andre står helt i ro. Han ser ikke, han hører. Stor forskjell der...)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Vil det evt ba noe å si for endelig lydkvalitet?

 

Lydkvaliteten blir ikke dårligere med HDMI, faktisk så støtter HDMI flere muligheter: http://www.cnet.com/news/hdmi-vs-optical-which-digital-audio-connection-to-use/

 

"Both HDMI and optical pass digital audio from one device to another. Both are better than analog (the red and white cables). Both can pass multi-channel audio, like Dolby Digital. Both cables can be had pretty cheap.

The biggest difference is that HDMI can pass higher-resolution audio, including the formats found on Blu-ray: Dolby TrueHD and DTS HD Master Audio. These formats can't get transmitted across optical.

In terms of simplicity, HDMI also passes video signals. So if you want just a single cable between two devices, HDMI is your pick."

Lenke til kommentar

Man kan også bare la være å bruke den. Jeg rundet TLoU i dag. Likte det veldig godt, men du verden så elendig jeg er å sikte med en PS3-kontroller. Klarer fint å bomme på en fiende som står en meter foran meg selv om jeg sikter med en shotgun.

 

Her er forresten en interessant artikkel om hvor mye arbeid det er i å porte TLoU over på PS4 http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2014/05/16/getting-the-last-of-us-running-on-ps4-was-hell.aspx

Lenke til kommentar

Man kan også bare la være å bruke den. Jeg rundet TLoU i dag. Likte det veldig godt, men du verden så elendig jeg er å sikte med en PS3-kontroller. Klarer fint å bomme på en fiende som står en meter foran meg selv om jeg sikter med en shotgun.

Du kan koble DS4 til PS3 med en USB-kabel og spille The Last of Us. :)

Lenke til kommentar

Noen som har testet Wolfenstein enda? Hadde håpet det kom i posten i dag og imorgen er det vel ikke utlevering av post(?), så da blir det mandag. :-P

Jeg var heldig og fikk min occupied edition i posten på fredag. Jeg og et par kompiser har spilt rundt 6 av 16 kapittel på über nå, og synes spillet hittil er overraskende bra. Rå grafikk, fin flyt, bra kontroll, god variasjon, solid "voice acting", gjennomførte cutscenes og høy produksjons kvalitet langs hele fjøla. Har ikke opplevd noen bugs eller at spillet har "klikka". Spillet var "installert" og klar til å spilles innen to minutt, men en update på 5,5gb er allerede ute.

Spillet virker som det er av solid lengde med 16 kapittel og 2 forskjellige tidslinjer som følge av et valg man må gjøre den første timen. Det er også flere typer collectibles å finne på hver bane og masse geniale referanser til originalen. Om dere lurer på noe mer er det bare å spørre.

Endret av RetroGamingGeek
Lenke til kommentar

Det valget du snakker om, er det ett chapter man kan gå tilbake til - eller må man starte ett helt nytt spill for å komme til valget?

Man må starte chapter 1 på nytt. Så man må nok spille hele spillet to ganger for å få med seg begge tidslinjene. Under chapters på hovedmenyen er det oversikt over begge tidslinjene og collectibles, så det er enkelt å "replaye" chapters, finne collectibles etc.. Er nå kommet til kapittel 8 og har ikke kost meg sånn med et spill siden infamous ss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...