Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Husker dere tullingen som laget seg ekstra konto for å backe seg selv opp? Det var i den ekstremt varme ps3 xbox 360 krigen.

 

Konsollkrig er moro :)

Eller den personen som "kopierte" min bruker med avatar, signatur osv, lagde en helt ny tråd for å gjøre det motsatte av det jeg gjorde, det var tider det :p

Vedder på den personen fortsatt er her inne. Er nok en av sonyboysa. Hadde vært morsomt å visst hvem det var. :grin2:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Husker dere tullingen som laget seg ekstra konto for å backe seg selv opp? Det var i den ekstremt varme ps3 xbox 360 krigen.

 

Konsollkrig er moro :)

Eller den personen som "kopierte" min bruker med avatar, signatur osv, lagde en helt ny tråd for å gjøre det motsatte av det jeg gjorde, det var tider det :p

Vedder på den personen fortsatt er her inne. Er nok en av sonyboysa. Hadde vært morsomt å visst hvem det var. :grin2:

Ja mener jeg husker det. Fun times :p noen sliter seriøst.
Lenke til kommentar

Mala du er jo den værste sonyfanboyen :) nei må si det er moro å se xbox fansen bli såpass desperate at de angriper Mala. Er det en person på dette forumet jeg tenker på som nøytral og upåvirker så er det mala. Men desperate times.....

Er helt tragisk det der. Å lage en bruker for så å trolle er mildt sagt å synke dypt. Den gjengen er på dypt vann ja. Dem vrir på alt man sier. Har en aning hvem denne brukeren er som laget en ekstra trollebruker her.

Mala er faktisk en av dem jeg leser mest innlegg av. Virker som er gøy av dem som blir butthurt å ta til angrep på dem som elsker spill, noe jeg selv har erfart her. :)

Lenke til kommentar

Jeg har ingenting imot fanboys, men jeg klarer ikke å skjønne hvorfor en xbox fanboy kommer til playstation-tråden for å trolle. Hva får han eller hun ut av det? Å gjøre folk forbannet er enkelt nok, men å ha så lite sosialt liv at man er nødt til å trolle for å få oppmerksomhet er bare trist.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Av fastlåste turretseksjoner kommer jeg bare på en kjapp en i starten når du må skyte ut av et fly. Ellers er det flere turrets på banene, men disse kan du røske løs å gå rundt med eller unngå helt;) Det er noen deler av spillet som ikke bare er "skyte/gå" seksjoner men er usikker på hvor mye jeg tør å skrive i fare for å røpe for mye for noen. Er temmelig noob på forum og slikt men om noen forklarer meg hvordan jeg skjuler tekst under sånn "spoilergreie" kan jeg skrive mer spesifikt om hva man kan gjøre i spillet. Er nå på kapittel 11 og synes fortsatt det er sykt morsomt. (selv om jeg/vi har dødd 96 ganger hittil på über vanskelighetsgrad ) Elsker detaljer som at man kan dualwielde guns og separat velge secondary fire på venstre og høyre pistol. Det er også oppgraderinger å finne til våpnene og "perks" å låse opp for å gjøre ting som 5 stealth kills osv. Digger stemningen/humoren and i løøøv Killin dem nazis!:) Edit: lol. Noobskills. Hvordan fikser jeg quoten? Sitter å loker på mobilen og sletta noe på noen måte. Men hva..?:-) Edit2: fjerna quoten. Skjønner sikkert hva det svares på..

Endret av RetroGamingGeek
Lenke til kommentar

Hehe, falt for fristelsen og laster det ned på Steam nå. I verste fall har jeg jo uansett beta-tilgang til Doom 4 så snart den er sluppet. :)

 

For å bruke spoiler, skriv [ spoiler] ved start, og [ /spoiler] ved slutt (uten åpenrom.) For å bruke quote gjør du bare det samme, men skriv quote i stedet for spoiler. (eller trykk Svar. Da skal quoten komme automatisk.)

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med når på døgnet nye spill blir tilgjengelige for PS4 på PSN ?

Vanlige updates på spill som er nye er omtrent alltid onsdager. Klokkeslett varierer hver eneste onsdag. Noen spill blir lagt ut på releasedagen om dem har samarbeid med utgiveren.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

Hehe, falt for fristelsen og laster det ned på Steam nå. I verste fall har jeg jo uansett beta-tilgang til Doom 4 så snart den er sluppet. :)

 

For å bruke spoiler, skriv [ spoiler] ved start, og [ /spoiler] ved slutt (uten åpenrom.) For å bruke quote gjør du bare det samme, men skriv quote i stedet for spoiler. (eller trykk Svar. Da skal quoten komme automatisk.)

 

Samme her. Er ferdig å laste ned, så venter bare på at det skal låses opp, noe som skjer ved midnatt. Er klar for litt FPS nå. Lenge siden sist.

Lenke til kommentar

Hehe, falt for fristelsen og laster det ned på Steam nå. I verste fall har jeg jo uansett beta-tilgang til Doom 4 så snart den er sluppet. :)

 

For å bruke spoiler, skriv [ spoiler] ved start, og [ /spoiler] ved slutt (uten åpenrom.) For å bruke quote gjør du bare det samme, men skriv quote i stedet for spoiler. (eller trykk Svar. Da skal quoten komme automatisk.)

 

Takker og bukker:)

 

For å være ærlig så hadde jeg ikke spesielt høye forhåpninger til spillet men kjøpte det mest fordi jeg ville ha et nytt spill til ps4 og bestilte det etter jeg tilfeldigvis så stealth vs mayhem traileren en kveld og synes det så ut som det kunne være et helt greit fps spill. Har sett resten av trailerne etter det men hadde aldri trudd det skulle være så bra og gjennomført som det er. nå har ikke jeg sett alt som er lagt ut av gameplay pre-release men spillet har overrasket meg med noe nytt hvert kapittel, og spillet treffer sweetspoten mellom nytt og "old school" perfekt! En solid singelplayer fps som er laget for at spilleren skal ha det gøy, og er man ute etter det så kan jeg ikke tro noen blir skuffet. Bare vær klar over at det ikke har multiplayer og at det mest sannsynligvis ikke er mer å gjøre etter å ha spilt begge tidslinjene og funnet alle collectibles. Med det sagt så har jeg en følelse av at jeg blir å spille det like mye som jeg spilte infamous ss for å få platinum(30-40timer). Ingen skyrim selvfølgelig, men en solid mengde underholdning for 500ish kroner. Og la meg bare skryte av de som bestemte at spillet selges uten preorder/limited collectors dlc/ulc eller platform exclusive bullshit som det virker som alle nyere spill har begynt med. Slik skal det gjøres!

Lenke til kommentar

Har spilt det litt nå, og tiden flyr. Er faktisk hele tre timer siden jeg startet? Wow... For å ta det kort var jeg med fra starten, og da mener jeg Wolfenstein 3D og Wolfenstein 3D: Spear of Destiny. Moderne FPSer har blitt alt for avanserte for meg, så jeg har strengt tatt ikke spilt noe som helst av FPS på mange år. Unntaket er litt Titanfall, Battlefield og så videre en gang i blandt, men det et helt klart unntakstilfeller. Titanfall fenget en liten stund fordi det er så enkelt gameplay, men gikk fort lei PvP.

 

Nå har jeg da fått Wolfenstein, så hva blir førsteinntrykket? Ganske ræva, faktisk. "Gå dit! Trykk der! Nei, der!" "Hvor?" *sprenges*. Gjenta fem, seks ganger, så lovet det ikke bra. :p Kom til slutt forbi det tullet der i starten, og spesielt den turret-biten irriterte vettet av meg. Ble hele tiden skutt i filler, men ante ikke hvem som skjøt. Fikk etterhvert neste cutscene, men er fortsatt ikke sikker på hva jeg gjorde annerledes enn før.

 

Men! Kom til slutt forbi introen, tutorialen eller hva det nå er, og har fått noen perks. Tok noen stealth kills, sprengte noen med granater og har røsket løs en turret og gått berserk. Nå er det jo faktisk morsomt. :) Gameplayet virker veldig old-school, men på en bra måte. Grafikken er en blanding av stygg og pen, men sånn skal det jo være. Søsteren min sa en gang at det kreves mye jobbing for å få håret til å se uflidd ut. Jeg føler det på samme måte med grafikken her. Det ser ikke bra ut, men det skal det da heller ikke være. Det er grått, trist og kjedelig, men det er jo tross alt midt i en krigssone.

 

Fiendene har overrasket meg litt, på en bra måte. Noen er skikkelig old-school, mens andre er langt mer moderne. Det lover bra for historien videre. :) Eneste jeg misliker er at vi tydeligvis kan svømme under vann så lenge vi vil. Hvor store lunger har fyren egentlig? :p

 

Alt i alt var førsteinntrykket på flyet og en drøss QTEs ikke det helt store, men det varer heldigvis kort tid, og etter det har det tatt seg betraktelig opp. Kan nok kose meg med dette lenge. :) Eneste minuset er at jeg prøvde en XB360 gamepad først, men det fungerte så dårlig at jeg skiftet til mus og tastatur ganske raskt. FPS på konsoll. Fysj. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med grafikken er motoren.

Problemet med grafikken er at det er midt i en krigssone (i starten, i alle fall.) Selvsagt ser det grått og trist ut. Det er jo meningen. Men det ser likevel bra ut. Alt virker gjennomført ut og passer inn. Gleder meg til jeg kommer til mer fargerike områder.

 

Men det jeg liker best er at jeg hele tiden sitter med tanken om at om de klarte å få Wolfenstein så bra, hvordan blir da Doom 4? Det er vel de samme folkene som lager det? :) Selvsagt savner jeg John Carmack og John Romero, men Carmack står i hovedsak for teknologi, så det vil ikke bli så merkbart at han ikke er med på Doom 4. Romero er svært bra til level design, men han gav oss Daikatana. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...