Gå til innhold

Playstation 4 - Generell diskusjon


Latias

  

1 268 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 4 en større suksess enn sin forgjenger?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Er det en selvfølge at alle spiller online?  :hmm: Har selv hatt PS4 i fem år, men først denne uken har jeg spilt online på den.

 

 

Sååååå det vi kom frem til er da

 

TMNT, du spiller online?

 

 

..at noen spiller online og andre ikke? :D Spørsmålet ditt var utgangspunktet(uthevet) for diskusjonen. Det er ikke en selvfølge at de fleste spiller online, men det er rimelig å anta det siden de fleste store spill har en flerspiller del. Jeg har pluss, har du? 

 

Så lurer jeg på om det er noen andre som er spent på Bloodstained? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Så lurer jeg på om det er noen andre som er spent på Bloodstained? 

Absolutt interessert i det, men ikke noe jeg går og venter på. Mer slik at jeg plukker det opp om jeg ser et bra tilbud, eller plutselig får en ustyrlig trang til å spille det. Den visuelle endringen har jeg blandede følelser for. Bakgrunnene ser nå veldig bra ut, men karaktermodellene ser i overkant glossy ut.

 

Hele dette året har egentlig vært et veldig rolig backlog-år, ikke kjøpt et eneste spill så langt i år, og bare spilt et par tidkrevende RPGs, som jeg har hatt liggende ubrukt lenge.

 

Angående ps pluss diskusjonen, så er det vel fremdeles bare litt over en tredjedel av PS4-eiere som har PS+. For min egen del har jeg også hatt det siden det kom til PS3, og disse prisøkningene har ikke så mye å si. Forutså noe slikt og lagret opp med årsabonnement for flere år (og flere prisøkninger) siden, og har fremdeles abonnement til en gang uti 2022. :p

Lenke til kommentar

..at noen spiller online og andre ikke? :D Spørsmålet ditt var utgangspunktet(uthevet) for diskusjonen. Det er ikke en selvfølge at de fleste spiller online, men det er rimelig å anta det siden de fleste store spill har en flerspiller del. Jeg har pluss, har du? 

 

Har hatt det en stund, men denne prisøkningen er kanskje dråpen. Spiller lite online, og spillene som kommer via tjenesten er ofte katalogtitler jeg enten allerede har kjøpt for et år eller to siden, eller ikke har noen interesse av uansett. Cloud saves er kjekt, men en minnepinne gjør samme nytten (og går fortere; opplasting av store saves på PS4 tar jo et halvt år, minst).

Lenke til kommentar

Jeg er nysgjerrig på Bloodstained. Har veldig sansen for de klassiske Castlevania-spillene, før de begynte med metroidvania-stilen. Men nå finnes det allerede et Bloodstained-spill (Curse of the Moon) som er laget i 8bits-stilen, og jeg har egentlig mest lyst til å spille det først.

Lenke til kommentar

native 4K 120Hz gameplay with the possibility of playing games in 8K.

Spill skal kjøre 4k/120Hz ifølge ps4 duden.

Kan være at han sa noe feil, eller at artikkelen har skrevet feil. Native 4K 120 hz blir vel kun for Indie titler, kanskje Fifa, altså spill som alerede kjører Native 4K 60 på Pro.  1080Ti - 8700k pcen min klarer ikke helt å opprettholde 120 hz i 1080p i Vanquish, et spill fra 2010.

Så jeg blir veldig overrasket om de får andre type spill til å kjøre i 120 hz, vel kanskje med "targeting 120" alt fra 30 til 120 fps i et spill avhengi av load.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Minimum burde være stabil 60fps uansett oppløsning. Så kan de vente syv år til med å selge 8K.

 

8K output er garantert for markesføring. Eneste som vil kjøre i 8K er vel eventuelle menyer, kanskje noe filmer og TV-serier som vel da uansett må streams og kreve en helvetes båndbredde for ikke å ha en hel masse compression artefacts ettersom Blu-Ray drevet vel neppe støtter 8K innhold.

 

Samme gjelder jo forsåvidt 4K/120Hz. Konsollen kommer garantert med HDMI2.1 så den støtter jo 4K/120Hz. Men er jo ingen spill utover kabal og Monopol som vil klare å rendere i native 4K og kjøre i 120 FPS. PlayStation 5 blir kraftigere enn PlayStation 4 Pro, men ikke over 4x så kraftig hva gjelder grafikkytelse.

 

Håper på at neste generasjon begynner å tilby to moduser som standard i alle spill. En modus som heter noe ala "Beautiful" og en modus som heter noe ala "Fluid".

 

Beautiful kan targete 4K@30Hz om konsollen er koblet til en 4K-TV, hvis ikke så targeter den automatisk 1080P@60Hz. Fluid går automatisk for å targette 1080P@120/60Hz, men om spillet mot formodning klarer en stabil 4K@60Hz så går den jo for det men da må de være et spill med utrolig simpel grafikk.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

Håper på at neste generasjon begynner å tilby to moduser som standard i alle spill. En modus som heter noe ala "Beautiful" og en modus som heter noe ala "Fluid".

 

Beautiful kan targete 4K@30Hz om konsollen er koblet til en 4K-TV, hvis ikke så targeter den automatisk 1080P@60Hz. Fluid går automatisk for å targette 1080P@120/60Hz, men om spillet mot formodning klarer en stabil 4K@60Hz så går den jo for det men da må de være et spill med utrolig simpel grafikk.

Enn så lenge har det vel vært opp til utviklerne å bestemme selv hvordan de skulle utnytte Pro, så hadde vært prima om Sony kom med noen føringer i stedet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...